Avtomobilski oglasni spoti so postali resnično dolgočasni. Vozeč se avtomobil po prazni cesti s pasico drobnega tiska skladnosti. Mojo pozornost je nedavno pritegnil oglas Citroëna.

Francoska znaka je že imela kar nekaj reklamnih presežkov. Cactus se je znašel v vojni, medtem ko je model C4 postal transformer. Zanimivo, a zdajšnji vzdihi udobja in obujanja spominov očeta mladega fanta okoli novega Citroëna C4 so se mi zdeli simpatični, vendar si nisem mislim, da bom podobno zavzdihnil tudi sam, ko bom sedel v testni C4.

O njegovi drugačnosti ste že najverjetneje veliko brali, a dejstvo je, da so Francozi zadeli v terno. Kljub temu, da je vsaka generacija modela različna od druge, kar je pravi kontrast v primerjavi z ljudsko znamko, se je tokratno križanje posrečilo. Privzdignjena kombilimuzina s kupejevskim zadkom z boka spominja na legendarne modele znamke z logom zobnika.

Delno se je to nekonvencionalno oblikovanje preslikalo tudi v potniško kabino. Digitalnim trendom C4 sledi z majhnim zaslonom namesto merilnikov in večjim zaslonom multimedijske naprave. Zaslon pred voznikom ima preprosto grafiko in izbiro različnih pogledov. Multimedijsko napravo poganja poznan PSA operacijski sistem, ki je nekoliko počasno odziven, a so pri Citroenu ohranili nekaj fizičnih stikal. Še več pohvale si zaslužijo številni uporabni odlagalni prostori in predali – tudi ločen predal za dokumente ali tablični računalnik pred sovoznikom in polička za brezžično polnjenje mobilnika.

Razveseli dejstvo, da je C4 s paketom opreme Shine zelo dobro opremljen z asistenčnimi sistemi. V serijski opremi so tako sistem za samodejno zaviranje pred oviro in sistem za prepoznavanje prometnih znakov kot solidno delujoč radarski tempomat. Na seznamu doplačilne varnostne opreme ostaja na primer le pomočnik za vožnjo po avtocestah in še nekaj drugih delov opreme, kot so sistem za samodejno parkiranje, ogrevanje volanskega obroča in prednjih sedežev …

Široka in anatomsko oblikovana prednja sedeža veliko pripomoreta k voznemu udobju in sproščenemu vzdušju v avtu, kjer je prostora za vso družino. Na zadnji klopi je veliko mesta za kolena, kupejevsko padajoča streha ne posega v prostor za glave, prtljažnik pa je s 380 litri povprečno prostoren.

Pod pokrovom motornega prostora je imel testni C4 vgrajen 1,2-litrski bencinski trivaljnik s 96 kW in 230 Nm navora, ki je prednji kolesi poganjal prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Delovanje motorja je umirjeno, a se na ukaze s stopalke za plin odziva voljno. Rad se zavrti in prav vselej ostane prijetno tih. To je predvsem posledica odlične zvočne zatesnjenosti kabine C4. Zvočno udobje je na res visoki ravni, tudi pri avtocestnih hitrostih.

Poleg hrupa, pa občutek udobja dnevne sobe ustvari mehkoba s cestišča. V avtomobilski industriji večina proizvajalcev daje poudarek na športnosti in s tem na trdoto podvozja, kot da je to edino ali vsaj eno najpomembnejših meril za odličnost avtomobila. Mehkoba ter udobje vzmetenja je svojevrstna vrlina in vse bolj cenjena dobrina, ki je pri C4 prav prijetna drugačnost. In ne toliko drugačnost. V realnem življenju večina voznikov ceni udobje, kot pa tisto pretresajočo vožnjo po skalah.

Citroën C4 PureTech 130 Shine v segment prinaša svojevrstno svežino. Sosedje bodo zagotovo mrmrali uuuu, ko bodo stegovali vratove čez ograjo. Uuuu bodo udobje vožnje komentirali sopotniki, kupec pa bo zavil uuuu, ob pogledu na ceno, saj je C4 zelo korektno (dostopno) zapisan na ceniku.

Specifikacije – Citroën C4 PureTech 130 Shine

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.199 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 208 km/h
Pospešek: 9,9 s
Poraba na testu: 5,5 l/100 km
Posoda za gorivo: 40 l
Mere vozila: 4.355 mm x 1.800 mm x 1.520 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Masa vozila: 1.280 kg
Prostornina prtljažnika: 380 l
Cena testnega modela: 22.270 €

Citroën C3 Aircross z letnico 2021