Pred več kot 40 leti je na ceste zapeljal kamionet z obrazom Golfa prve generacije. Od tedaj se je za praktičnega multipraktika odločilo več kot 3 milijone kupcev. Z novo generacijo Volkswagen Caddy nagovarja tehnološke obrtnike z aktivnim življenjskim slogom.

Keson, ki je nekoč neobremenjeno služil za prevoz cementa, peska, krmil, škatel, orodja, …, zdaj nadomešča lep zadek, v katerem se bodo večinoma znašla električna kolesa ali razni športni rekviziti za aktivno preživljanje prostega časa. Dvomim, da bo kdo v prtljažnik z volumnom 1.213 litrov, ki se ‘’raztegne’’ tudi do 2.556 litrov, tlačil gradbeni material ali umazano delovno opremo. Saj v Caddyja z opremo Style ne. Ta je bolj namenjen voznikom, ki hočejo ogromno prostora v avtomobilu, brez da bi se odrekli aktualnim smernicam avtomobilske industrije.

Volkswagnov dostavnik bazira na platformi Golfa 8. generacije, kar posledično pomeni, da Caddy ponuja skoraj identičen nabor pogonskih sklopov, tehnologij ter komfortnih dodatkov. Še vedno ohranja svoje dostavniške korenine, kar se odraža v daljši medosni razdalji kot jo premore Golf Variant. V prid večji nosilnosti (800 kg) zadaj avto še vedno sloni na togi premi, ki pa je sedaj vzmetena z vijačnimi vzmetmi in Panhardovim drogom ter podprta z vzdolžnimi vodili iz Golfa. Ohranja nabor različnih karoserijskih oblik – kot tovorni ali kot osebni avto in kot običajna ali podaljšana različica z več prostora in daljšo medosno razdaljo.


Dostavnika je zaradi značilne oblike težko olepšati, vendar je Volkswagnu vseeno uspelo zgladiti linije ter vnesti malo oblikovne svežine z družinskih modelov. Za doplačilo lahko dostavnika polakiramo v manj obrtniško kovinsko barvo, mu nadenemo postavljaška platišča, delno elektrificiramo vrata, vgradimo LED svetila ter si prilagodimo dostop do prtljažnika.

Pred nakupom vsekakor priporočam razmislek glede vrat. Enojna dvižna ustvarijo veliko luknjo, a so malce težka ter okorna za odpiranje. Res pa je, da ustvarijo eno velik dežnik ali senčnik. Ne toliko zahtevan, a na ceno skoraj pripadajoč dodatek, so LED svetila, ki so definitivno vredna doplačila. Popolnoma električno odpiranje vrat pa še zaenkrat ni na voljo.

Modernizem, ki se križa z naprednim in preverjenim

V notranjosti se nam razkrije nepričakovan ambient za dostavniški svet, oziroma precej vsakdanji s področja osebnih vozil. Armaturna plošča je preslikana iz osmice, kar pomeni, da je ta popolnoma digitalizirana. V testnem primeru se je v osrednjem delu nahajala le osnovna izvedba vmesnika, zato ni ponujal drsnikov za nastavitev klimatske naprave. Posledično mora voznik vsakič zaviti v podmeni ter z dotiki nastaviti želeno temperaturo. Po drugi strani pa vsa ta prečiščenost potniške kabine odpira nove možnost postavitve predalov. Teh v Caddyju zlepa ne zmanjka.

Zadnja klop je v Caddyju sestavljena iz dveh asimetričnih delov, a ponuja tri prostorsko enakovredna sedalna mesta. Klop je nasajena malce višje od prednjih sedežev, kar potnikom zadaj omogoča dobro vidljivost iz avta. 70 cm široka bočna drsna vrata omogočajo zares udoben vstop v avto, odrasli pa imajo obilico prostora tako za glave kot za kolena. Zunanji sedalni mesti sta opremljeni z isofix sidrišči za otroški varnostni sedež, sredinski sedež pa žal ne. Tudi isofix sidrišče za prednji sovoznikov sedež je na voljo le za doplačilo.

Vsestranskega Caddya je poganjal dvolitrski dizelski štirivaljnik z 90 kW in 320 Nm navora. Iz utečene prostornine iztisne nekaj manj moči, a nudi veliko prožnost, kar odlično sovpada s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom DSG, ki se v potniški kabini predstavlja v ličnem upravljalniku smeri.

Zahteve so dizelske motorje s tehnologijo dobro očistile, zato bojazni po širjenju nečistoč ni. Definitivno je to še vedno dobra izbira za daljše družinske ali poslovne poti, saj povprečje le redko preseže 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Pred 40 leti nihče ne bi rekel, da je takratni dostavnik izviral iz Golfa oziroma da si karkoli deli z njim. Danes je zgodba drugačna. Enaka. Golf in Caddy sta si podobna kot še nikoli prej, a slednje se odraža tudi pri ceni. Ljudski dostavnik nikoli ni veljal za najbolj dostopnega, a njegovo izbiro odtehtajo opravljene naloge, ki so v današnjem času vse zahtevnejše s strani lastnikov.

Specifikacije – Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Style

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.968 ccm
Moč motorja: 90 kW (122 KM) pri 2.750 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.600 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 186 km/h
Pospešek: 11,4 s
Poraba na testu: 6,6 l/100 km
Posoda za gorivo: 50 l
Mere vozila: 4.500 mm x 1.855 mm x 1.832 mm
Medosna razdalja: 2.755 mm
Masa vozila: 1.643 kg
Prostornina prtljažnika: 1.213 – 2.556 l
Cena osnovnega modela: 22.931 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 35.215 €