Z leti vse bolj cenim čas in njegovo razvejano moč. Niso vse sekunde in minute. Mnoge stvari morajo odrasti, vzkaliti ali pa zgolj dočakati svoj čas. In zato potrebujejo čas. Smiselno, mar ne?

Čas so potrebovali tudi pri Mazdi. Vseskozi so tam zaposleni mojstri različnih ekspertiz in glede na doslej videno, tudi precej predani svojemu delu, kar se kaže v zelo nizkem število odpoklicev vozil. Konec koncev so servisi Mazd precej prazni, le redne usluge povečini izvajajo. Ste že slišali za koga, da mu je ”crknila” Mazda? Se mi je zdelo.

Da ne zaidem preveč. Dobre avte je Mazda vedno znala narediti, manjkalo je malo stila, prefinjenosti in tehnologije. Vse to se je poklopilo s časom in zadnje desetletje je v avtomobilizmu čas Mazdinega brstenja. V jasni modelni paleti ni očem nevšečnega vozila. Novinarji ter javnost znamko z vozili kotira v premium segment, čeprav se sami še zdaleč ne oglašujejo kot to, za nameček pa ponujajo precej ekskluzivno pogonsko tehnologijo.

Medtem ko večina proizvajalcev hiti v elektrifikacijo starih in novih modelov, se pri Mazdi držijo klasičnih energentov. Pri bencinerjih še zmeraj ohranjajo in kalijo atmosferski motor, katerega so pripeljali tako daleč, da na dolge proge deluje celo kot dizelski motor! Ja, tudi za to je potreben čas, saj kakšno desetletje ali dva nazaj na tržišču še ni bilo čipa, ki bi zmogel v hipu sprocesirati več milijonov kombinacij.

bencin X kompresija

Zgodba o ”čarobnem” motorju pravzaprav ni sveža, le Mazda je vložila toliko truda in vztrajala toliko časa, da so se stvari spravile v idealen položaj. Izdelek je, v svoji drugi posodobitvi, spoštovanja vreden. Če so se pred dobrima dvema letoma med vožnjo čutili tresljaji ter minimalno cukanje ob preklopu režima delovanja, so zdaj te reči le bežna misel na preteklost. Voznik pravzaprav ne ”pogrunta”, s kakšnim motorjem ima opravka pod stopalko za plin. Klasičen benciner, ki zahteva le malo goriva, bi bil nekakšen enostaven opis.

Zmore biti tudi odziven in močan, a to početje ne sovpada s karakterjem limuzinske barve. Kljub črni barvi, ki je nekakšno lepo razodetje, nemara je zaradi tega Mazda3 celo bolj zrela?, se avtomobil nagiba k udobju. Seveda je prisoten dinamičen občutek na volanu, karoserija lepo sledi ovinku, kot pri kakšnem vozilu z Bavarske, zato je posledično vožnja skozi vijuge pravi ”gušt”.

Kopica varnostno asistenčnih sistemov ter aplikacije za razbremenitev vožnje pa neumorno težijo k temu, da se v vožnji le malenkost sprostite. Ni vse v divjanju, lovljenju zelenega vala ter vztrajnemu sledenju vozila na levem pasu. V limuzini, ki je v tem rangu ena redkih predstavnic, tako najdemo odlično delujoče sisteme, ki le redko pokukajo na površje (opozorilo na instrumentni plošči). Pohvalno, saj vse prevečkrat nepravilno delovanje varnostnih sistemov v avtomobilu pripelje do nevarnih situacij (Tesla, khm).

Res da v Mazdi ne boste našli ekranov z dimenzijami hišnega televizorja, tak isto ni potujoči Play Station, še zdaleč pa ne želi biti nekaj kar ni. Slednja ugotovitev potrebuje čas, morda ga potrebujete tudi vi?

Specifikacije – Mazda3 SkyActive-X180 GT Plus

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 136 kW (186 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 4.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 216 km/h
Pospešek: 8,1 s
Poraba na testu: 5,6 l/100 km
Posoda za gorivo: 51 l
Mere vozila: 4.660 mm x 1.795 mm x 1.435 mm
Medosna razdalja: 2.725 mm
Masa vozila: 1.395 kg
Prostornina prtljažnika: 450 – 1.138 l
Cena osnovnega modela: 21.690 €
Cena testnega modela: 30.240 €

Mazda3 SkyActive-X180 GT Plus SA SO ST