Svetu se je odkegaljalo in nič kaj drugače ne morem zapisati za področje avtomobilizma. Divjanje v elektrifikacijo brez pravega plana, odpuščanje delavcev ter optimizacija procesov z manjkom dobrih proizvodnih praks. V prvem planu je le še dobiček.

Eden izmed rezultatov takšnega hitenja je tudi pozabljanje na preteklost posamezne znamke. Ferrari neumorno finišira športnega terenca, ki bo bolj kot slavo, prinašal dobiček. Recept za to so izpilile številne prestižne znamke – Aston Martin, Rolls Royce, Bentley in Lamborghini. To, da BMW dela športna vozila s sprednjim pogonom (BMW 128 ti) je skregano z vsako logiko kakor tudi prerokba, da z letom 2030 ne bomo več točili dizla. Lepa reč, zgleda, da nas bo od takrat naprej poganja ”božja volja”.

Še dobro, da obstajajo znamke, ki na prvo žogo ne nasedejo instant pop kulturi. Najverjetneje jih naštejem na prste ene roke, zagotovo pa je med njimi Mazda. Japonska znamka v svoji zgodovini že ima zapisano ekologijo. Pravzaprav so z njo začeli, saj so izdelovali produkte iz plute. Kasneje se je podjetje preobrazilo v avtomobilsko manufakturo, v katero so zadnja leta inženirji komponirali rokodelske mojstre, ki avtomobilu vlijejo svojevrstno kakovost. Nič čudnega ni, da svetovni novinarji postavljajo Mazdo3 ob bok Mercedesu razreda A, Audiju A3 ter BMW seriji 1. Preprosto tako dobra je in ko se k temu pristavi še inženirsko znanje je sožitje popolno.


Kompleksen X?

Forumi so polni pregovarjanja okoli smiselnosti razvoja motorja kakršen je SkyActive-X, češ da bi bilo bolje investirati v elektriko, saj je to prihodnost. Že res, vendar kaj pa bomo vozili danes in kako smo tako sigurni, da je elektrika res tisto pravo? Zgodba okoli odbitega motorja, ki je po naravi benciner, a lahko deluje kot dizel, me spominja na slovensko afero okoli TEŠ 6. Termoelektrarna Šoštanj še vedno pridela tretjino elektrike za Slovenijo. Očitno bi vsi raje brali ob sveči ali pa kuhali na odprtem ognju. Me zanima, kaj bi ljudje lažje sprejeli? To kar se je zgodilo, obnovo starejših elektrarniških blokov, ali da bi se podražile položnice za elektriko?

Podobno se pletejo zgodbe okoli tega pametnega motorja. Dolgočasno sopihanje turbin je zadušilo subjektivni pridih zvočne kulise ob pospeševanju atmosferskega motorja. Sodobni vozniki stavijo(mo) na navidezno, umetno ustvarjeno moč, ki je pravzaprav ni. Le redko kdo še zna peljati vozilo starega kova in ob tem uživati. Tisti, ki se v tem prepoznate, vam s takšno Mazdo3 nikoli ne bo dolgčas. In v primeru, da obtičite v zastoju, vas bodo animirale sodobne multimedijske vsebine.

Mazda3 z motorjem SkyActive X je najverjetneje eden zadnjih presežkov avtomobilske industrije. Simbioza strojništva in računalništva z najboljšim možnim izkupičkom.

Specifikacije – Mazda3 SkyActive-X180 GT Plus SA SO ST

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 136 kW (186 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 4.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 216 km/h
Pospešek: 8,1 s
Poraba na testu: 5,6 l/100 km
Posoda za gorivo: 51 l
Mere vozila: 4.660 mm x 1.795 mm x 1.435 mm
Medosna razdalja: 2.725 mm
Masa vozila: 1.395 kg
Prostornina prtljažnika: 330 l
Cena osnovnega modela: 21.690 €
Cena testnega modela: 29.280 €

Mazda3 G150 Plus SA SO ST

Mazda CX-30 Skyactive-X180 GT Plus