Fiat je pred štirimi leti postregel z reinkarnacijo modela Tipo, ki zapolnjuje še vedno zelo priljubljen segment na slovenskih avtomobilističnih tleh. Sicer ne žanje prodajnih uspehov drugih znamk, a glede na prisotnost v “Golfovi” skupini je to pričakovano, vsekakor pa glede na videno in preizkušeno ne čisto upravičeno.

Pravzaprav bo ne glede na izbiro karoserijske ali motorne različice kos vsaki nalogi vsakdanjega uporabnika. Že kombilimuzina bo ponudila dovolj prostora za manjše družine, karavan pa bo vsekakor omogočil, da boste lahko s seboj na dopust vzeli kakšno potovalko več, saj nudi od 550 do 1.450 litrov volumna za kramo.

Dizajn je všečen in skladen. Medgeneracijska prenova je italijanskemu hečbeku prinesla novo masko in odbijač, dnevne led luči in zadnja svetlobna telesa. Nov pa je tudi logotip znamke. Vsekakor bi se s prenovo prileglo, da bi oblikovalci tako zunaj kot znotraj dodali še kakšno italijansko posebnost več. Nekaj nevsakdanjega, morda kaj manj praktičnega, je pa res da gredo te stvar precej bolje Alfi.


Ne boste pa zaradi tega razočarani nad notranjostjo.

Opremljenost je razredu primerna, tukaj ni presenečenj. Paleta varnostnih in asistenčnih sistemov med drugim obsega sisteme za vožnjo po svojem pasu, prepoznavanje prometnih znakov, samodejno zasenčenje luči, zaviranje v sili, ki prepoznava tudi pešce in kolesarje. Dodan je še aktivni tempomat, nadzor mrtvega kota ter zaznavanje prečnega prometa pri vožnji vzvratno in voznikove utrujenosti. Pa še tempomat pri enem izmed redkih avtomobilov do zdaj ponuja izbiro tako radarske funkcije, kot tudi klasične, kar zna biti včasih uporabno, ko zaradi prometa radarska funkcija preveč posega v vožnjo.

Potniška kabina se zdaj ponaša z novimi materiali, udobnejšimi sedeži ter novim zabavno-informacijskim sistemom Uconnect 5 z 10,25-palčnim zaslonom in možnostjo glasovnega upravljanja. Za doplačilo so namesto analognih možni tudi digitalni merilniki.

Karavan se pelje udobno, kar je tudi prav, saj njegov namen ni postavljati rekordov na Nurburgringu. Menjalnik, kot pri ostalih modelih znamke deluje dobro obteženo in daje dober občutek. Kabina je zadosti zvočno izolirana in bo poskrbela, da se bomo lahko odpravili tudi na daljše poti brez utrujajočega hrupa vetra in motorja. Mogoče bi se motorju prilegla še 6-prestava. Namreč litrski bencinski motor s 74 kW (101 KM) le-te nima. To pa je tudi zaenkrat edini bencinski motor v ponudbi. Na voljo je le še dizelski, ki je nekoliko močnejši ter dražji.

Pod črto Fiat Tipo predstavlja enega izmed bolj ugodnih predstavnikov razreda, sploh če gledamo vstopno različico, ki jo lahko z akcijskimi cenami odpeljete za dobrih šestnajst tisočakov. In čisto nič mu ne manjka.

Specifikacije – Fiat Tipo SW 1.0 T3 GSE Life

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 74 kW (100 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 190 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 191 km/h
Pospešek: 12,0 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Mere vozila: 4.571 mm x 1,792 mm x 1.512 mm
Medosna razdalja: 2.638 mm
Prostornina prtljažnika: 550 – 1.450 l
Cena osnovnega modela: 18.190 EUR
Cena testnega modela: 20.580 EUR