Modificiran model, Honda Crosstar, lažje leze čez robnike in se z višjo oddaljenostjo od tal še raje zapelje na kakšno neurejeno cestišče. Gabariti ostajajo bolj ali manj enaki izvornemu Jazzu, zato prostornost ohranja revolucionarnost v tem mestnem avtomobilu.

Honda je na precej enostaven način ustvarila zelo praktičnega križanca. Karoserijski obliki enoprostorca Jazza, ki je še vedno poleg karavana najbolj prostorsko optimalna, so nadeli robustno zunanjo preobleko s plastičnimi dodatki, kakršna je trenutno v trendu na terencih za aktiven življenjski slog. Malenkost je privzdignjeno podvozje in s tem oddaljenost od tal, dočim v notranjosti ne manjka zanimivih dodatkov.

V kabini tako poleg znamenitih magičnih zadnjih sedežev z dvižnim sedalnim delom, ki omogočajo prevoz višjih predmetov ter izjemno prilagodljivost, velja omeniti še, da so sedeži odeti z vodoodporno tkanino. Pri izbiri ne bo dileme, saj je na voljo en paket opreme in sicer Executive, s katerim Crosstar prejme mnoge varnostno asistenčne sisteme ter prav tako dodatke za razvajanje voznika in potnikov.


Prostorska revolucija

Sovoznik ima pred sabo zgornji in spodnji predal. Sredinski greben pred menjalno ročico ponuja ravno odlagalno površino, malce nazaj še en utor za pijačo in nato še velik predal pod sredinskim naslonom za roko. Ne manjkajo predali v vratih, vreče na zadnji strani sprednjih sedežev s posebno zarezo za telefon na vrhu sedeža. K temu še lahko pripišemo 354 litrski prtljažni prostor in sedišča za 5 oseb. Vse to v vozilu, ki meri nekaj več kot 4 metre v dolžino.

S tehnične plati Novi Jazz ponuja domala vse kar imajo na voljo veliki. Prepoznava prometne znake, vas opozarja na prekoračitev hitrosti, preprečuje vožnjo zunaj črt voznega pasu, … pravzaprav najraje prevzame krmilo in pelje sam. Vi samo nastavite želeno hitrosti (ali potrjujete zaznane omejitve) ter razdaljo do spredaj vozečega vozila.

Za navdušence nad tehniko pa dodajam, da je hibridni pogonski sklop sestavljen iz bencinskega in električnega motorja, generatorja, baterije in drugih komponent, s skupno močjo 80 kW (109 KM). Deluje tako, da 1,5-litrski benciner poganja generator, ki polni litij-ionski akumulator. Slednji preko električnega motorja poganja kolesi. Bencinski motor v večini primerov ne poganja koles, le pri določenih hitrostih, takrat za to poskrbi posebna sklopka. Crosstar torej enako kot Jazz, nima menjalnika, bencinski motor pa deluje podobno, kot da bi avto imel brezstopenjski menjalnik.

Vizualno trenden, prostoren in tehnično dodelan Crosstar tako z odprtimi rokami čaka na kupce. Deluje kot izbira, ki lahko pokrije velik krog kupcev. Težava? Številni krivijo ceno, a malo več kot 25 tisočakov od dandanes zahteva že skoraj vsak nakup avtomobila. Sam menim, da mogoče težava v imidžu Honde, saj v evropskem naboru manjka kakšna zastavonoša oziroma širjenje duha moto športne zgodbe – power of dreams. Honde so se prodajale zaradi športnosti, vzdržljivosti – VTEC, Type S in R, NSX, …Mogoče ne bil greh poskusiti, konec koncev mnogo znamk ekologijo trži na čustven in dinamičen način.

Specifikacije – Honda Crosstar 1.5 i-MMD Hybrid

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1,498 ccm
Moč pogonskega sklopa: 80 kW (109 KM)
Navor: 253 Nm
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 175 km/h
Pospešek: 9,9 s
Izpust Co2: 109 g/km
Poraba na testu: 4,6 l/100 km
Rezervoar: 40 l
Mere vozila: 4.090 mm x 1,725 mm x 1.556 mm
Medosna razdalja: 2.520 mm
Masa vozila: 1.329 kg
Prostornina prtljažnika: 298 – 1.205 l
Cena osnovnega modela: 21.990 EUR
Cena testnega modela: 25.990 EUR