Morda se sliši nesmiselno, a včasih ravno to drži. Tudi sam si nebi mislil, da je lahko nekaj, kar je lepše in podrejeno obliki bolj uporabno, kot tisto, kar naj bi bilo nekaj splošnega in nekaj, kar velja za standard v svojem razredu.
Takšna serija 4 Gran Coupe je točno to. Ne gre zgolj za oblikovno nadgradnjo serije 3 z nižjo strešno linijo in žarometih podobnih tistim s kupejevske različice, tudi uporabna je lahko bolj. Razlog za to ne tiči v vratih, ki se elegantno odpirajo brez okvirja, kot se pri kupejih praviloma morejo, niti ne v hudi barvni kombinaciji, ampak v dejstvu, da ima od običajne limuzine ena vrata, khm, no tisto pokrivalo prtljažnika, več. To pomeni skoraj izenačeno uporabnost s karavansko serijo 3. Čisto zares, kdo pa nalaga prtljažnik do vrha, razen oseb z romunsko registracijo?
Ni pa zgolj praktičnost tista, ki bo navdušila pri seriji 4 Gran Coupe. Notranjost je sicer na las podobna vsem ostalim in na račun tega ni nič posebnega, a je vseeno sestavljena iz odličnih materialov in dobrih ergonomskih rešitev. Znotraj navduši tudi nova generacija sistema iDrive, ki na boljši ločljivosti sedaj prikazuje širši spekter zabavnih in informacijskih vsebin.
Zunanji dizajn zagotovo opraviči oznako ”Coupe”, pa čeprav bi moral imeti za naziv par vrat manj. So pa linije izrazito športne, maska je markantna in nastopaška, zadek ostro prisekan, širina vozila pa nakazuje dinamičnost, ki se nadaljuje tudi za volanom.
Vsekakor gre za enega izmed avtomobilov znamke, ki vožnjo podredi vozniku.
Vse to pride do izraza tudi z izbiro agregata, kjer sam priporočam izbiro končnice i. 430i sicer ne pomeni več šestih valjev pod pokrovom motorja, kot je bilo to še do nedavnega, niti ne pomenih treh litrov delovne prostornine.
Vendar, za mnoge bosta tudi dva dizelska litra popolnoma dovolj. Čeprav takšen motor proizvede okrog 200 konjskih sil, v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki še vedno dokazuje, da gre za enega izmed boljših pretikačev na trgu, se pričakovano obnese odlično. Moč se prenaša na vsa štiri kolesa, kar je odlično za trakcijo, mogoče malenkost manj za porabo. Slednja je sicer zelo sprejemljivih šest litrov na prevoženih 100 kilometrov, kar je pravzaprav zanemarljiv strošek glede na ceno testnega avtomobila.
Kljub športni naravnanosti vozila opremljenega z M-paketom, vožnja sama ni pretrda, še vedno pa lahko z avtomobilom uživaško odpeljemo tiste bolj zavite ceste.
Nastopaški 420d xDrive Gran Coupe predstavlja odlično zmes vsega, kar lahko večina pričakuje od avtomobila. Ne samo, da je oblikovno še nekoliko bolj privlačen kot limuzinska različica, ponuja več uporabnosti, dovolj športnosti in odličen občutek v vožnji. Morda manjkata zgolj dva pregovorna BMWjeva valja, da bi skupaj napolnili šest v vrsto. A ”downsizing” in topljenje polarnega ledu naredita svoje. Edino, kar Gran Coupe ni je SUV; in prav je tako!
Specifikacije – BMW 420d xDrive Gran Coupe
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.995 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 233 km/h
Pospešek: 7,6 s
Poraba na testu: 6,0 l/100 km
Posoda za gorivo: 59 l
Mere vozila: 4.783 mm x 1.852 mm x 1.442 mm
Medosna razdalja: 2.856 mm
Masa vozila: 1.835 kg
Prostornina prtljažnika: 470 l
Cena osnovnega modela: 49.300 €
Cena testnega modela: 77.859 €