Zgodbo o aktivnem življenjskem slogu vam prodajajo že v sleherni franšizi. In da je ta uspešna, govori podatek, da si pri Fordu vse od uvedbe linije Active leta 2018, intenzivno manejo roke.

Približno vsak peti Focus je v različici Active. Podobna statistika velja za Fiesto. Tekom leta so se v paleto aktivnega življenjskega sloga vključili še modeli Transit Custom, Transit Connect, Tourneo Custom, Tourneo Connect in EcoSport. Slednjega smo že preizkusili v različnih kombinacijah, a tale bi naj bila tista vroča roba.

Ob zelo zvenečem imenu, ki v besedi združuje ekologijo in športnost, dodatki Active precej izboljšajo zunanji izgled z navidezno robustnostjo. Kljub zastavljeni zgodbi, prtljažna vrata ne vsebujejo več rezervne gume, ostala pa so bočno odpirajoča prtljažna vrata. Praktično, če ste ljubiteljski lovec, precej nerodno za obiskovalce trgovskih centrov.


Notranjost je poznana s prečiščeno armaturko z osrednjim zaslonom na dotik. Pod njim se nahajajo stikala klimatske naprave, nekaj odlagalnih mest, klasična ročna zavora ter naslon za roko na sredinskem grebenu. Modro prešito usnje, klavirsko črne površine in ambientalna osvetlitev tal ter vmesne konzole ustvarjajo prijetno notranjost. Sedeža spredaj sta ogrevana, kakor tudi volan in vetrobransko steklo v okviru zimskega paketa za 430 evrov.

Poleg osrednjega zaslona, ki vsebuje komande zabavnih vsebin – radio, upravljanje z zunanjimi mediji, navigacija ter povezljivost telefona (Apple CarPlay, Andoid Auto); se ni pozabilo na implementacijo asistenčnih sistemov za varnost voznika ter potnikov. Testni avto je premogel sistem za preprečevanje naleta oziroma zaviranje v sili, nadzor mrtvih kotov, opozorilo o zapustitvi voznega pasa…Za razbremenitev vožnje pa pripomorejo parkirni senzorji z vzvratno kamero, samodejno delovanje svetil ter brisalcev, tempomat…

Glede na zunanje dimenzije, je prostora v notranjosti v bistvo precej in štiri osebe se čisto solidno peljejo. Ta peti bi se moral malce stiskati, predvsem na račun širine vozila. 356-litrski prtljažnik ni razredni prvak, obstajajo pa možnosti povečanja s polaganjem naslonjal (60/40) in z navpičnim postavljanjem sedal.

Litrski trivaljnik s 100 KM moči je vredu izbira, pri katerem se s pomočjo 6-stopenjskega ročnega menjalnika prenaša moč na sprednji kolesni par. V zimski idili povprečno porabi okoli 8 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov. Precej? Žal od tako majhnega agregata in ne ravno aerodinamične oblike manj ne gre pričakovati. Lahko pa zato z EcoSportom brez oklevanja zapeljete na manj urejene poti, kjer prileze dlje od večine konkurentov, če ne celo najdlje v kolikor izberete še 4×4. V mestu pa lahko brezskrbno zapeljete čez robnik in si prisvojite za večino nedosegljivo parkirno mesto.

Solidno opremljen EcoSport vas z uvoznikovim popustom na trenden komplet aktivnega sloga olajša za dobrih 22 tisočakov. Povsem primerljivo glede na dobljeno – športni terenček spodobnih manir in zmogljivosti. Drži pa, da je konkurenca na področju malih križancev močna ter cenovno razpršena kot še nikoli doslej.

Specifikacije – Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 92 kW Active

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 170 Nm pri 1.400 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 11 s
Poraba na testu: 7,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 52 l
Mere vozila: 4.096 mm x 1.765 mm x 1.713 mm
Medosna razdalja: 2.519 mm
Masa vozila: 1.359 kg
Prostornina prtljažnika: 356-1.238 l
Cena osnovnega modela: 16.260 €
Cena testnega modela: 21.840 €