O vsakem preizkušenem avtomobilu si ustvarim mnenje na podlagi ene ali več iztočnic. Pri Qashqaiju je to do nedavnega bila beseda pionir, saj je japonski križanec nekako povzročil vso to evforijo privzdignjenih vozil. Vendar, čemu je ta iztočnica z novo, tretjo generacijo modela postala pasé?

Nissan Qashqai zdaj želi nastopati v ”premium” segmentu mestnih terencev. Ne me spraševati, kateri so zdaj njegovi konkurentje, saj ob poplavi marketinških izrazov le še malokdo ve, kaj je pravzaprav premium. Ampak ta zanos modela, ki naj bi stavil na boljše, drugačne, recimo da premožnejše kupce, je nekako izpodbil pionirski duh vozila.

Če se na hitro dotaknem cenovne umestitve. Qashqai ni več tako dostopen. Pozabite vstopno ceno pod 20 tisočaki. Že res, da se višanje cene upraviči z boljšo opremo, vendar vsi ne želijo tega, mar ne? Vstopni model ima dolg spisek opreme, dočim s petičnimi dodatki višjih nivojev naraste tudi cena. Paket opreme Tekna je z vidika tehničnih in varnostnih dodatkov (skoraj) popoln. Ob projekcijskem zaslonu in prilagodljivih LED žarometih je opremljen še s skupkom asistenčnih sistemov propilot, ki zadržuje avto na voznem pasu, samostojno vzdržuje varnostno razdaljo, samodejno ustavlja in speljuje v zastojih. Vse skupaj seveda ni poceni – takšen Qashqai stane 36.000 evrov. Skratka, gledano z vidika cene, se je Qashqai približal nekoč dražjim konkurentom.


Še en aspekt, ki Qashqaija uvršča v sredino ”premium” križancev je oblikovanje. Prikrijte značko na fotografijah in povejte če v linijah prepoznate Nissana? Se mi je zdelo. Oblika je preveč generična in razen našpičene V maske ni ničesar takšnega, kar bi lahko povezali z japosnko znamko, ki je nekoč slovela po športnih vozilih. Magari bi si kakšno linijo sposodili iz tistih časov. Priložnost zamujena, a vseeno moram pohvaliti izgled platišč, katera delujejo izjemo dinamično tudi ko je vozilo parkirano.

Več in več?

V primerjavi s predhodnikom je novi Qashqai sicer rahlo zrasel v vse smeri (3,5 cm v dolžino, 3,2 cm v širino in centimeter v višino), a je s 443 centimetri ostal dimenzijsko kompakten in obvladljiv. Za 2 centimetra daljša medosna razdalja in večja notranja širina prineseta za odtenek več prostora v kabini. Zadaj dokaj udobno sedita dva odrasla, zaradi širokega kota odpiranja zadnjega para vrat je tudi vstop v avto lažji. Vendar, ob prirastkih dimenzij, je prostora v prtljažniku zgolj za vzorec. No, na papirju piše 480 litrov, če prištejemo še tisto kar je pod dvojnim dnom. Torej, generacijski prirastek se zaenkrat najbolje obnese v teoriji.

Naslednja zanimivost je motorna ponudba, ki jo trenutno predstavlja le 1,3-litrski bencinski turbo trivaljnik v dveh različicah, ki je plod sodelovanja med Nissanom, Renaultom in Mercedesom. Testni avto je poganjal močnejši motor s 116 kW in 270 Nm navora, ki moč na sprednji kolesi poganja prek brezstopenjskega CVT menjalnika. Motor je zelo dobro zvočno zadušen, brezstopenjski menjalnik z umetnimi stopnjami pa deluje skoraj kot klasični samodejni menjalnik – brez motečih visokih vrtljajev in pretiranega motornega hrupa. Edina senčna plat motorja je poraba goriva, saj seže tudi do 10 l/100 km, umirjeno testno povprečje pa se je ustalilo pri 8 l/100 km. Slednja številka je visoka, saj bi od naprednega modela, ki cilja na premium kupce pričakoval boljšo učinkovitost.

Pod črto Qashqai ostaja celovit, uravnotežen in v vožnji prepričljiv križanec, vendar je v aktualni izdaji podlegel smernicam (biti všeč vsem/globalizacija) vse ostrejše konkurence, ki je zanimivo, navdih iskala ravno pri izvirnemu Qashqaiju.

Specifikacije – Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 158 X-tronic Tekna

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.332 ccm
Moč motorja: 116 kW (158 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 260 Nm pri 1.800 vrt./min
Menjalnik: samodejni, brezstopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 206 km/h
Pospešek: 9,5 s
Poraba na testu: 8,0 l/100 km
Posoda za gorivo: 55 l
Mere vozila: 4.425 mm x 1.848 mm x 1.625 mm
Medosna razdalja: 2.665 mm
Masa vozila: 1.430 kg
Prostornina prtljažnika: 436 – 504 l
Cena osnovnega modela: 23.750 €
Cena testnega modela: 36.390 €