Začetek novega tisočletja se je zdel zelo primeren za obuditev ikoničnega britanskega modela. Pod nemško taktirko zasnovan štirikolesni milenijec je hipoma osvojil staro in mlado.
Veliko zaslugo za uspeh takrat novodobnega Minija gre pripisati oblikovalcu Franku Stephensonu, ki je fantastično interpretiral mestno legendo v aktualno obdobje. Seveda pri tem niso manjkale ključne poteze in detajli, kateri so v kupcih vzbudili duh šestdesetih let prejšnjega sto- in tisočletja. S tem mislim na izbočen sprednji odbijač v stilu buldoga (saj veš, da je to eden izmed Minijevih vzdevkov), velike sprednje luči, bočni tortni prerez, trivratna zasnova, okrogel pokrov rezervoarja, osrednji števec v notranjosti in še kakšna malenkost bi se našla.
Z dizajnom je razumno sovpadala motorizacija in vozne lastnosti. Vstopni štirivaljnik, ki je glede na izvedbo S ali JCW prejel sorazmerno veliko turbino. Rezultat? Razuzdani vroči hečbek, ki je svojo priljubljenost dobil pri mladih in mladih po srcu. In na točno te mlade stavi tokratni testni primerek, Mini One First Edition. Kot že samo ime nakazuje, se dinamični kompaktnež želi približati svežim voznikom, saj naj bi vseboval ravno pravšnjo mero opreme, katera ne zlomi bančnega računa ter vseeno nudi dovolj varnosti in zabave za živahno omladino.
Z vidika komforta je tukaj dvopodročna avtomatska klima, multimedijski vmesnik z možnostjo povezave preko Apple Car Play, s čimer uporabnik dobi še možnost navigacije kot tudi ostalih aplikacij v sklopu IOS sistema. Avtomobil se odklepa z daljincem (ja, brezkontaktni dostop je za doplačilo, čeprav bi se lahko odklepal s pametnim telefonom), sveti z led svetili spredaj in zadaj, razvaja z doplačljivim ogrevanjem sedežev v mrzlih dneh ter ponuja še tempomat, sistem za prepoznavo naleta in zaviranje v sili ter avtomatske luči, brisalce, pomik stekel …
V grobem več kot dovolj bonbončkov za potencialnega mladega voznika, ampak pri izbrani motorizaciji ”začetniškega paketa” se odpre forumska razprava. 1,5-litrski trivaljnik razpolaga s 75 ”konjiči”, medtem ko za prenos moči na sprednja kolesa skrbi 6-stopenjski ročni menjalnik. Nekaj dejstev. Bojim se, da je večina avtomobilov avtošol specifikacijsko zmogljivejša ter da milenijci niso več takšni avtomobilski zasanjanki in bi precej raje izbrali avtomatika. Po drugi strani je ”dušenje” spodobno zmogljivega motorja (v izvirni varianti zmore 136 KM) zelo neposrečen marketinški trik, saj zamorjenost in v določenih situacijah podhranjenost motorja nikoli nista bila Minijev DNA, kar je res škoda, saj je podvozje že temeljno odlično nastavljeno.
Seveda obstaja možnost, da se ”mapa” motornega računalnika posodobi, s čimer ta vstopni model postane dostopni Cooper S. A še prej je potrebno v obzir vzeti ceno. Testni primerek se je cenil na 22 tisočakov, z nekaj popusta pa je lahko vaš že za mamljivo ceno, ki se začne z 19 … Cenovno gledano je to super ponudba za britansko ikono, saj prejšnji preizkušeni modeli s ceno niso prišli pod 35 tisočakov. Mini One First Edition je na voljo že za 18.990 evrov. Pogoji financiranja vozila, kot je doba financiranja, višina pologa in tip finančnega produkta se lahko prilagodijo v skladu z željami in potrebami stranke, dodatne informacije s primerom izračuna so na voljo na spletni strani. Redna cena takega vozila znaša 22.582 evrov.
Po drugi strani, pa so vozila iz druge roke precej resna konkurenca vstopnemu Miniju. Že res, da nimajo vseh varnostnih in povezljivostnih pripomočkov ter predstavljajo večje tveganje pokvarljivosti, vendar v sebi skrivajo malce več karakterja, ki se je tekom generacij nekoliko izgubil (postal manj izrazit) in zmogljivostno obljubljajo več zabave po študentski ceni.
In kaj je sklep sedmih odstavkov? Predvsem želim predstaviti smeri razmišljanja. Vsak od vas, ki mu je mali Britanec ogrel srce, naj razmisli o ključnih stvareh bodočega avtomobila. Če so to varnost, udobje, povezljivost ter garancija, potem je cilj jasen. Željni dinamike ter prvinskih užitkov po dostopni ceni, z možnostjo individualne nadgradnje vozila pa imajo pred sabo bazo konjičkov iz druge roke. V kolikor še vedno niste prepričani kaj bi, pojdite na testne vožnje, naredite bančni izračun izračun, …
Specifikacije – Mini One First Edition
Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 1.499 ccm
Moč motorja: 55 kW (75 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 160 Nm pri 1.250 – 3.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 173 km/h
Pospešek: 13,4 s
Poraba na testu: 6,7 l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 3.876 mm x 1.727 mm x 1.414 mm
Medosna razdalja: 2.495 mm
Masa vozila: 1.225 kg
Prostornina prtljažnika: 246 -1.076 l
Cena osnovnega modela: 18.990 € (redna 22.582 €)
Cena testnega modela: 19.490 € (redna 23.744 €)