Do zdaj bi že vsi morali poznati Hyundaijevo N divizijo. Leta 2017 so sceno vročih hečbekov zasenčili z modelom i30 N, ki je oznako GTI naredil dolgočasno. Zavrtimo čas naprej in Korejci poleg male žepne rakete z nazivom i20 N ponujajo še dirkaški tretma za najbolj zaželenega križanca – Kona.

Pri vsej zgodbi je zanimivo, da je Kona že na voljo v številnih pogonskih izvedbah. Benciner, dizel, hibrid, priključni hibrid, elektrika in zdaj še razuzdani N. Če še ne veste, ali pa ste pozabili, črka pomeni Nürburgring, kjer se je Kona kalila ter Nanyang, korejsko mesto v katerem ima Hyundai svoj razvojni oddelek. In kaj je slednji spremenil na dirkaški Koni?

Dodana je bila zlobna mreža hladilnika, reže pod motornim pokrovom in zlovešča dnevna svetila. Z boka so opazna velika 19-palčna platišča, ki dobro sedijo pod masivnimi blatniki. Visoko na zadku se nahaja spojler z zavorno lučjo, difuzor in dva ogromna zaključka izpuha. Izgled, ki ga do nedavnega ne bi prepisali modernim mestnim križancem, kateri so največkrat našli mesto pri kakšnem umirjenem vozniku.


Še vedno boste v Koni N našli vse varnostno asistenčne sisteme, kot so radarski tempomat, sistem za nadzor voznega pasu ter mrtvega kota, parkirno asistenco, opozorilo pred naletom in še kakšno reč. Prav tako ni oskrunjena osnovna prostorska zasnova znotraj potniške kabine in prtljažnika. Štirje potniki se kamot peljejo na daljšo razdaljo, sploh če niso preveč občutljivi na trdoto podvozja. Ja, to je eden izrazitejših parametrov, ki loči Kono N od navadne. In seveda 280 konjičev.

Te ustvarja 2,0-litrski prisilno polnjen motor, vzet iz modela i30 N, ki ob povezavi s hitrim 8-stopenjskim DTC N menjalnikom Kono z mesto do 100 km/h požene v 6,4 sekunde. Motor se ob tem pohvali še z odlično prožnostjo, saj nudi do 392 Nm navora med 2.000 in 4.700 vrt./min.. Če k temu prištejemo še športno podvozje ter aktivni diferencial, se Kona nemudoma ob vklopu N programa prelevi iz ubogljivega kužka v neobvladljivega terierja.

Še kako zaželeno je, da za volanom sedi voznik z nekaj izkušnjami, predvsem pa, da se ne prestraši, ko s prenosom moči na cestišče volan vleče po svoje. Mogoče se res bere malce divje, ampak na srečo vsi sistemi bdijo nad stabilnostjo avta in učinkovitostjo prenosa navora na podlago. Res pa je, da bi predvsem na mokri cesti, prav prišel štirikolesni pogon, ki pa ga Kona N ne ponuja.

Po drugi strani pa se boste tisti vešči dinamične vožnje nadvse zabavali za volanom Kone N. In če vam omenjena moč ni dovolj, pritisnite rdeči gumb NGS (N Grin Shift) na volanskem obroču. Ta za 20 sekund poveča zmogljivost motorja za 10 KM in menjalnika DCT, da ta takoj prestavi navzdol v najnižjo primerno prestavo glede na hitrost vožnje. Le ne igrajte se s tem gumbom na avtocesti. 😊

No, vsaj za varnost je poskrbljeno z izdatnimi dimenzijami zavornih diskov, s premerom 360 mm spredaj in 314 zadaj. Za nameček pa je tukaj manualna ročna zavora. A prvenstveno ne z namenom zaviranja oziroma parkiranja na klančini … O Koni lahko zapišem še to, da gre za mestnega križanca, ki mi je narisal največji nasmešek na obrazu in dal vedeti, da se tudi trendni avtomobili lahko peljejo skozi ovinek kot po tirnicah, le če se inženirji malce bolj potrudijo.

Mogoče se že ponavljam, a kar trenutno počne znamka Hyundai, je mnogim nepredstavljivo. Poleg klasičnega spektra vozil, ima v naboru vrhunske ”električarje”, unikatna vozila na vodik, luksuzne limuzine in terence ter nenazadnje razuzdane primerki linije N, v katero naj bi vstopil še električni Ioniq 5.

Kona N zastopa pasmo, ki ji je štet čas obstoja. Ampak, zakaj le tega ne bi izkoristili in proslavili z zabavnim izdelkom? Mnogi evropski proizvajalci so to priložnosti imeli na domačem dvorišču, a je niso izkoristili. Škoda, saj bi bili priča izjemnemu cestnemu boju, ki bi se tokrat odvijal na malce višji oddaljenosti od tal.

Specifikacije – Hyundai Kona N

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 206 kW (280 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 392 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 240 km/h
Pospešek: 6,4 s
Poraba na testu: 8,5 l/100 km
Posoda za gorivo: 50 l
Mere vozila: 4.215 mm x 1.800 mm x 1.565 mm
Medosna razdalja: 2.600 mm
Masa vozila: 1.617 kg
Prostornina prtljažnika: 361 – 1.143 l
Cena testnega modela: 37.900 €