Podivjan trg energentov nam daje povod k razmišljanju o njihovi rabi širom domačega gospodinjstva. Kaj spremeniti, česa se odreči in ali naj raje uberem ”status quo”?
Diplomat bo najverjetneje izbral slednjega, vendar že to, da za sabo ugašamo luči, se sprehodimo v bližnjo trgovino in taktično snujemo dnevna opravila, so majhni koraki, ki nas vodijo k učinkovitosti ter zmanjšanju stroškov. ”Ampak, ali ne bi preklopil na elektriko? Gorivo bo vse dražje?”
Pri voznem parku bi sam ubral ”status quo”, ravno zaradi mešanih napovedi. Ob tem ne smemo zanemariti dodatnih stroškov, ki pridejo z investicijo v električno mobilnost. Nikakor ne zaviram prehoda, a novincem svetujem, da gredo korak za korakom. In če je želja po nakupu električnega vozila velika predlagam, da najprej zamenjate svoj drugi avto pri hiši. Sklepam, da ga imate. Tako bo prehod manj stresen. Saj veste, železno srajco razvade je potrebno počasi taliti.
Trg malih ”dostopnih” električarjev je sila skop. Znamke pač želijo nastopati z markantnimi SUV-ji. Če dobro prebrskate medmrežje, boste med najugodnejšimi našli Twinga. Slovenske gore list je kot nalašč zasnovan po principu drugega vozila pri hiši. Seveda je lahko tudi edino, ampak potovanja zahtevajo malenkost več časa.
Elektrifikacija ne oskruni Renault Twinga. Težko boste na zunaj opazili, da gre za ”štromarja”. Picajzli bodo odkrili manko izpuha ter sem in tja kakšen moder detajl z oznako Z.E., ki nakazuje, da avto pelje na elektrone. Notranjost ostaja enako prostorna, preprosto zasnovana z vsem ključnimi funkcijami. Avtomatska klima, osrednji zaslon na katerem se upravlja multimedija, navigacija ter nadzoruje delovanje pogonskega sistema. Pred voznikom ostaja klasičen analogni števec, podprt z zaslončkom, ki prikazuje podatke potovalnega računalnika.
Le-tega boste v začetku zelo pozorno spremljali, dokler se ne boste navadili, da je povsem normalno, da na prevožen kilometer in nekaj sto metrov zgine procent energije. Ritem srca je hitrejši, ker smo vsi navajeni odštevanja od 600 ali višje. Največkrat že pri dometu 120 kilometrov dotočimo. Twingu bo potrebno zaupati do zadnjega procenta. Ampak, brez težav boste naredili 90 kilometrov pozimi, kakšnih 20 več poleti, če boste pa pazljivi, računajte na dodatnih 20 kilometrov. Povsem dovolj, ko je govora o drugem vozilu pri hiši.
Kljub manj opravljenim testnim kilometrom (okužba s korona virusom) in bolj teoretskemu vpogledu pridem do zaključka, da se mogoče elektro-mobilnosti lotevamo na napačnem koncu – velika baterija in ”dizelski” dosegi. Twingo (pa tudi ZOE in zdaj Spring) oznanjajo, da ni potrebe po 5-metrskih vozilih ter več kot 2-tonskemu valjanju cest.
Sam sem mnenja, da se večina voznikov lahko zadovolji z baterijo s kapaciteto od 20 do 40 kWh. Kar pa bi bilo smotrno, je zmanjšati porabo električne energije vozila, se osredotočiti na aerodinamične izboljšave kot tudi postopno odstranjevanje odvečne mase. Twingo je recimo simpatičen, saj ga kakšen nezahteven uporabnik lahko polni na ”šuko”, pa se bo z 0-100- odstotkov napolnil v dobrih 10 urah. S tem se znebimo tistih skritih stroškov lastninjena električnega vozila – večja ”varovalka” za dovod elektrike v hišo, višja mesečna tarifa, … tudi 3 kW polnilnica gre recimo že zdaj pri nas doma čez, saj plačujemo 7 kW obremenitev, porabnikov pa nimamo toliko (vsaj v večernem času ne). V bistvu se s tem ne preobremeni naše ”zastarelo” omrežje.
In če ob obenem zmanjša povprečna poraba električne energije na 10-12 kWh na 100 prevoženih kilometrov, potem iz trenutne baterije brez težav izvlečeš več kot 150 kilometrov, ne glede na vreme. Seveda, v kolikor se pri Twingu oziroma vozilu s takšno majhno baterijo, ponudi še polnjenje s hitrostjo 100 kW, potem pa že govorimo o času polnjenja telefona. Zagotovo v še tako idealnem svetu ne bo zadostilo vseh, a menim, da bi s takšnim pristopom tako akutno kot kronično rešili nekaj trenutnih zadreg, zaradi katerih vsi malo zardimo, ko začnemo temo o električnih avtomobilih – pridobivanje elektrike, surovine, obraba cest, energetska učinkovitost.
Specifikacije: Renault Twingo E-TECH Electric Intens R80
vrsta motorja: električni
baterija: 21,3 kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 60 (82)
največji navor v Nm: 160
menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
pogon: zadaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 3.615 x 1.646 x 1.541
medosna razdalja v mm: 2.492
prtljažnik v litrih: 219 – 980
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1.108 (410)
največja hitrost v km/h: 135
pospešek 0-100 km/h v s: 12,6
poraba (po WLTP) v kWh: 16,0
poraba na testu v kWh: 18,0
domet (po WLTP) v km: do 190
domet na testu v km: 110 – 150
cena vstopnega modela s popustom v EUR: 21.890
cena testnega vozila z dodatno opremo s popustom v EUR: 25.210