Zagotovo bi me dedek debelo gledal, če bi mu predstavil specifikacije takšnega hudega terenca. 4,7 metrski terenc z 2,7 metra v medosju in maso okoli 1,7 tone, poganja 1,3-litrski bencinski motor in še to zgolj sprednji kolesi. Menjalnik je samodejni z dvojno sklopko, glavni atribut pa šminka ter tehnološki bonbončki. Dedek ne bi verjel ušesom. Zakaj torej imeti ”terenca”, če le ta nima ene terenske zadeve?

Recimo temu, da so ”večji terenci” prevzeli nalogo že skoraj izumrlih enoprostorcev. Ponujajo od 5 – 7 sedežnih mest ter večji volumen prtljažnika. Seveda ta še zdaleč ni na nivoju enoprostorcev. Se pa jim športni terenc približa v pogonsko nezahtevni plati. Očitno se takšna konfiguracija prodaja.

Gotovo je statistika tista, ki vodi prodajo in zasnovo bodočih avtomobilov, zato je na tem mestu novinarsko pametovanje odveč, čeprav je sila nerazumljivo, da največjega Renaultovega terenca v novi generaciji ne bo. Kakorkoli, pred dobrim letom (mogoče dvema) osveženi Koleos tako ponuja pester nabor izvedenk, kar pomeni, da je lahko gnan z bencinerjem ali dizlom, na oba ali zgolj en kolesni par ter povezan z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Na ta izbor se doda še določena stopnja serijske kot tudi dodatne opreme. Pomembna informacija, če se boste kasneje ozirali na trg rabljenih vozil.

Premium nakaz

Nivo Initiale Paris v vozilo prinese obilo raznovrstne opreme, od udobnih do varnostnih sistemov. Električno pomični, ogrevani in hlajeni usnjeni sedeži popestrijo notranjost, prav tako tudi digitalna instumentna plošča z različnimi grafikami ter barvami. Preko osrednjega vertikalnega zaslona se upravlja vsa zabavna kot tudi varnostna elektronika vozila. Intuitivnost je solidna, čeprav je še nekaj prostora za izboljšavo odzivnosti sistema, kot tudi dodelitev malce resnejše grafične podobe.

Slednje malce izda leta, kakor tudi manjko induktivne plošče za polnjenje telefona ter kakšen priklop tipa USB C. Ampak Initiale Paris vseeno omogoča ”paritev” telefona s sistemi Car Play ali Andorid Auto. Zadržano notranjost pa obogati izdatno oblazinjenje iz usnja ter okrasni elementi.

Bencinski ”mlinček” je bil zasnovan z inženirji Mercedesa, za voljo tega je možno ta motor najti tudi pod pokrovom razredov A, CLA, GLA in B. Iz 1,3-litra prostornine se s pomočjo turbopolnilnika iztisne 116 kW ali 158 KM moči. Spodobna moč se preko 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko prenaša na sprednji kolesni par. Pospeški niso tako ključni, proizvede pa 260 Nm navora.

Med testiranjem motor ni kazal podhranjenosti, tudi avtocestne hitrosti je dosegal brez naprezanja. Testno povprečje porabe goriva je znašala med 7 in 8 litri bencina na 100 prevoženih kilometrov. Res pa je, da na ta motor ni možno spariti štirikolesnega pogona. Škoda.

Vožnja je udobna, nagibanja karoserije je sorazmerno malo. Konec koncev je to potovalni avtomobil, ki ne mara priganjanja, zato ne bom razglabljal o dinamiki. Zatrjujem pa, da bo varno pripeljal otroke v šolo, tudi če pot pelje tja čez makadam.

Renault je s Koleosom dobro oral med vse večjo 5-7 sedežno križano konkurenco. Zdaj kupcem ni več pomemben ekstremno zmogljiv pogon, ampak prostornost, uporabnost, povezljivost ter prijaznost do okolja. Predvidevam, da bi Renault lahko z naslednjo generacijo modela slednji zadevi izpilil, čeprav moj dedek ne bi točno vedel zakaj in o čem je to govora.

Specifikacije – Renault Koleos 1.3 TCE 160 EDC Initiale Paris

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.332 ccm
Moč motorja: 116 kW (158 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 260 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: 7-stopenjski samodejni
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 9,9 s
Poraba na testu: 7,6 l/100 km
Mere vozila: 4.672 mm x 1,843 mm x 1.678 mm
Medosna razdalja: 2.705 mm
Prostornina prtljažnika: 411-2.035 l
Rezervoar: 60 l
Masa vozila: 1.742 kg
Cena testnega modela: 35.590 EUR