Zelo verjetno je, da bo vaš naslednji avtomobil križanec. Slednji pri nas predstavljajo najhitreje rastoči avtomobilski razred, medtem ko je ravno tale najbolj priljubljen.

Od leta 2017 je Seat prodal že več kot 400 tisoč Aron. Zgodba, ki govori sama zase. Preverjen in izjemno simpatičen model prepriča s svojim stasom, ščepcem germanskosti ter dobre kupčije, saj zavoljo kompaktnih zunanjih merah s prostornostjo in uporabnostjo predstavlja zanimivo izbiro tudi za tiste, ki so se sicer odločali za avtomobile razreda višje.

In ker se konja, ki zmaguje, ne menja, so popravki za modelno leto 2022 precej subtilni. To gre precej na roko tudi lastnikom trenutnih oziroma prejšnjih modelov, kateri bodo morali dobro pogledati, kaj je pravzaprav novega. Spremembe vključujejo nova sprednja žarometa, nova odbijača in masko motorja ter opcijski okrogli sprednji meglenki, ki v bistvu poudarita modelno osvežitev.

Nekoliko več je bilo storjenega v notranjosti, kjer je Seat Arona prejel nov volanski obroč, opcijsko digitalno instrumentno ploščo namesto klasičnih merilnikov ter nov osrednji del armaturne plošče. Zaslon multimedijske naprave je postavljen višje, sredinska zračnika sta zdaj pod njim, stranska pa sta po novem okrogla, zaradi česar vse skupaj deluje bolj razgibano. Še nedolgo nazaj smo se pritoževali čez gumbe, zdaj pa jih pogrešamo. Ti bi še kako prav prišli pri upravljanju multimedijske naprave, a takšni so zdaj trendi. Zaslon na dotik ponuja že poznani meni z ikonami v slogu ulic Barcelone; ko ga spoznamo, omogoča preprosto uporabo. Nižje po grebenu se nahaja klimatska konzola, kjer se funkcije nastavljajo z upravljanjem gumbov.

Kot je v navadi, se z medgeneracijsko posodobitvijo načeloma mere avtomobila ne spreminjajo, in pri Aroni ni nič drugače. To pomeni, da je ohranila prostornost, s čemer imajo v drugi vrsti celo odrasli potniki dovolj prostora za noge in glave. Pohvale gredo še na račun prtljažnika, ki v osnovni postavitvi meri okroglih 400 litrov in zaradi pomične talne police ob zlaganju sedežev ponuja priročno ravno dno.

Čeprav se pod pokrovom ni nič spremenilo, je pred nakupom priporočljivo vzeti v obzir 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik s 110 kilovatov (150 KM) z najvišje police. Serijsko je sparjen s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DSG. Na papirju živahna kombinacija se dobro prenese na asfalt, kjer Arona z mesta do stotice švigne v 8,2 sekunde. Motor deluje zvezno in se zelo rad zavrti. Menjalnik prestavlja hitro, medtem ko po drugi strani botruje k delovanju sistema za izklop dveh valjev oziroma občasna jadranja. Tako motorizirana Arona je v povprečju zahtevala nekaj več kot 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Vsekakor v poletnem obdobju z letnimi pnevmatikami računajte na liter goriva manj.

Res pa je, da kupcev skoraj najbolje založene Arone ne bo cenkal za evro ali dva. Testni avtomobil v konfiguraciji z opremo Xperience stane 24.565 evrov, z dodatki, kot so streha v beli barvi, 18-palčna platišča, barvni zaslon namesto klasičnih merilnikov, multimedijska naprava z navigacijo in 23,4-centimetrskim (9,2-palčnim) zaslonom na dotik ter paket za nadzor mrtvih kotov pa več kot 27 tisočakov. A takšen je teritorij križancev. Če želite zgolj večnamenski avtomobil, je Arona na vrhu cenika postavljena za dobrih 18 tisočakov, višje pa se nahajajo jekleni konjički, ki izpolnijo skupek vaših potreb in želja.

Specifikacije – Seat Arona 1.5 TSI DSG Xperience

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.498 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 8,2 s
Poraba na testu: 7,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 40 l
Mere vozila: 4.153 mm x 1.780 mm x 1.552 mm
Medosna razdalja: 2.566 mm
Masa vozila: 1.268 kg
Prostornina prtljažnika: 400 – 1.280 l
Cena osnovnega modela: 18.229 €
Cena testnega modela: 27.575 €