Elektrika je iz dneva v dan vse bolj prisotna na slovenskih cestah. Čeprav se mnenja okoli smiselnosti pogona krešejo, je tako kot pri vsaki stvari potrebno vklopiti možgane, saj se lahko nakup kaj hitro amortizira ali pa tudi ne.
Povzetek tedenskega druženja je pravzaprav sila preprost. Praksa je pokazala, da aerodinamika ni atribut kombija, zatorej je poraba električne energije ob avtocestnih hitrostih sila neugodna. Sploh, če upoštevamo ”premium” ceno hitrih polnilnic. Veliko bolje se električen Vivaro znajde na regionalkah in mestnih ulicah, kjer bodo dostavljalci cenili ”eksplozivnost” s semaforja, ob tem pa ne bodo potrošili preveč energije, saj se bo le ta delno povrnila v baterijo s pomočjo rekuperacije. Povedano drugače, ob nižjih hitrostih s pogostimi zaviranji se povprečna poraba energije zmanjša za tretjino oziroma se domet poveča na zagotovljenih 200 kilometrov.
Rezultat je zelo soliden, če upoštevamo, da kombi v dolžino meri 4,96 metra in že prazen tehta slabi dve toni. Seveda omogoča še prevoz tovora prostornine do 5,3 kubičnega metra, katerega zapolnite skozi drsna vrata na desnem boku ali od zadaj, kjer so krilna vrata. V bistvu boste od zunaj težko ločili električno različico od tiste z motorjem na notranje zgorevanje. Podobnost gre celo tako daleč, da je tudi pri električnem opaziti loputo, za katero se sicer skriva odprtina za točenje goriva, le da je pri električnem nepremična. Malce vintage pridiha oziroma spomina na dobre stare naftarje pa ustvari sistem zagona vozila z obratom ključa. Slednjega ni nadomestila tipka, medtem ko je prestavno ročico zamenjal izbirnik smeri vožnje.
Za vse nergače, imam še eno novico. Vožnja električnega kombija je za voznika prijetna in udobna, predvsem pa tiha. Posledično je voznik precej bolj spočit, saj ne posluša nadležnega ropotanja dizelskih motorjev. Vivaro-e ima tri načine vožnje, v normalnem načinu je na voljo 80 % moči in navora. Eco način na drugi strani omeji moč na 60 % in navor na 70 %. Večina dinamike se tu poslovi, prinese pa nekaj več dosega. Tu sta tudi dva načina regeneracije, običajni in z izdatnim zaviranjem, ki služi kot dobra ”zavora” med daljšimi spusti. Ena od reči, ki jih konkurenca ne ponuja, je tudi možnost vleke tono težke prikolice.
In če se vrnemo k električnemu pogonskemu sklopu. Zmore 136 ”konjičev” ter doseže 130 km/h, prvenstveno zaradi manjše porabe energije. No, v Sloveniji tako ne smemo hitreje, ali pač? Kakorkoli, baterija hrani 75 kWh energije, ki jo lahko precej hitro porabimo. Na avtocesti ob potovalni hitrosti je ta pošla po dobrih 160 kilometrih, medtem ko se je domet v kombiniranih razmerah dvignil na 230 kilometrov. Dovolj, če operiramo okoli večjega mesta ali med kraji, a potrebno imeti malce ”naštudirane” polnilne postanke. Res da se zmore Vivaro-e napolniti do 80 % v 45 minutah na 100 kW hitri polnilnici, ampak s ceno 0,38 centa na kWh, ta šport ni ravno ugoden.
Kot že zapisano na začetku, vsa stvar je v kalkulaciji. Takšen testni Opel Vivaro-e Furgon Enjoy stane 50 tisočakov, znesek, za katerega bi dobili skoraj dva osnovna dizelska Vivara. Poanta po mojem mnenju tiči drugje. Električni avtomobili so znani po izredno nizki pokvarljivosti, s čemer se izognemo izpadom dnevnega prometa. Manj servisov, manj popravil in predvideno daljša (mehanska) življenjska doba, bi dokaj hitro amortizirali višji nabavni strošek. Ob tem ne smemo pozabiti na imidž, ki ga kot firma prejmete, če prevažate z okolju prijaznimi vozili.
Specifikacije: Opel Vivaro-e Furgon Enjoy
vrsta motorja: električni
baterija: 75 kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 100 (136)
največji navor v Nm: 260
menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
pogon: spredaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4.959 x 2.010 x 1.895
medosna razdalja v mm: 3.275
prtljažnik v litrih: 5.300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 2.040 (1.060)
največja hitrost v km/h: 130
pospešek 0-100 km/h v s: 13,3
poraba (po WLTP) v kWh: 24,4
poraba na testu v kWh: 31
domet (po WLTP) v km: 329
domet na testu v km: 160 – 230
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 50.000