Morda se sliši nekoliko neverjetno, a težko bi sklepali, da gre pri Hyundaiju Santa Fe za avtomobil, katerega poreklo leži v Južni Koreji. Kakorkoli ga pogledaš, postane jasno, da je to avtomobil, ki bi ga prej pričakoval na ameriškem tržišču.

Že zgolj dimenzije avtomobila nakazujejo, da gre za pravo potovalno ladjo. Nič čudnega ni, da se bo znotraj, v relativnem udobju peljalo vse do 7 oseb. Kljub primanjkljaju tistega premium pridiha (značke na nosu), ki ga morda ima kakšen konkurent v razredu, tega vsaj na zunaj ne bomo opazili. Linije so elegantne in celota ne bo izpadla podcenjena na parkirišču vašega podjetja. Pravzaprav je v tem segmentu Santa Fe eden izmed redkih konkurentov, ki na nosu nima značke, ki bi ga podražila za nekaj deset tisočakov.

Tudi znotraj boste presenečeni nad kakovostjo izdelave in samim izgledom. Bež usnjeni sedeži z električno nastavljivostjo so zagotovo nekaj, kar doda k celotnemu vtisu. Hlajenje le teh, pa je nekaj kar tudi pri marsikaterem dražjem konkurentu ponavadi pogrešam. Trdo plastiko boste le s težavo naši, saj so površine odete v na otip prijetne materiale. Kljub temu, da je zdaj v trendu minimalizacija stikal, so inženirji vse potrebne komande postili na dosegu roke (stikalo). Sredinski greben je praktičen in simpatičen izdekel ter obenem dokaz, da se z malo truda da zorganizrati funkcijske in oblikovne elemente. Najlažje jih je seveda zapakirati v podmenije sistema.

Tisto, kar pa se nastavlja preko vmesnika pa so asistenčni sistemi. Santa Fe premore opozorilnik za vozila v mrtvem kotu, prekoračitev voznega pasu, utrujenost … Ne manjka asisten za vožnjo, torej skupek radarskega tempomata, prepozave znakov in samodejno krmiljenje znotraj črt. Med naborom je še asistent za samodejno parkiranje in 360 stopinjska kamera, projekcijski zaslon na vetrobranskem steklu pa prihrani poglede na instrumentno ploščo.

Pogonski sklop tako kot celota ni športen, čeprav na papirju ponuja nekaj manj kot 300 konjičev, kar je dovolj da slabi dve toni težkega terenca drži v tempu prometa. Priključno hibridni pogonski sklop se izkaže kot zelo smotrna izbira, saj se je na testu dokazal z dobro električno avtonomijo. Iz baterije s 13 kWh je šlo izstisniti več kot 50 kilometrov. Solidno, saj so to že dnevni kilometri mnogih Slovencev. No, potem pa še ostane gorivo v 47 l rezervoarju, ki bo zadostovalo za nadaljnjih 600 kilometrov. Še ena dobra stran. Polnjenje baterije na domači šuko vtičnici traja približno šest ur, zato mnogi sploh ne bodo imeli potrebe po domači polnilnici ali polnjenju na javnih polnilnih mestih.

Pri vožnji moramo vedeti, da to ni dirkalno vozilo. Ko se tega zavedamo postane vse skupaj presenetljivo udobno. Verjemite mi, da se pelje dosti bolje kot večina terencev nižjih razredov, ki imajo nemalokrat na etiketi višjo številko. Predvsem je vse skupaj naravnano na udobje v vožnji, kar je morda v času vsega športnega postalo že prava redkost. Osebno pa se mi to zdi ena izmed boljših lastnosti ameriške logike.

Marsikdo bo rekel, da v Ameriko to zdrži, ker imajo ravne ceste. A bodimo realni, da imamo pri nas čez vse vijuge tako nizke omejitve, da bo vse skupaj šlo popolnoma dovolj dinamično. Imamo pa seveda tudi ogromno ovir v prometu ter ogromno lukenj. Tako da bom sam 6 dni v tednu raje izbral udobje.

Takšen Santa Fe ponuja presenetljivo veliko za dobrih 65 tisočakov. Vsekakor ni poceni, a bi za konkurenčen avtomobil kje drugje odšteli precej več.

Specifikacije – Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid 1,6 T-GDI Impression

Vrsta motorja: Turbbencinski, štirivaljnik + elektromotor
Prostornina motorja: 1.598 ccm
Sistemska moč: 195 kW (265 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 350 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 187 km/h
Pospešek: 8,8 s
Poraba na testu: 7,8 l/100 km
Mere vozila: 4.785 mm x 1.900 mm x 1.685 mm
Medosna razdalja: 2.765 mm
Prostornina prtljažnika: 634 – 1.704 l
Rezervoar: 47 l
Masa vozila: 2.040 kg
Cena osnovnega modela: 57.740 EUR
Cena testnega modela: 65.840 EUR