Igrišča priključnih hibridov so velika evropska mesta, kjer že veljajo pravila izpustov v določenih okrožjih. Ali so potemtakem to avtomobili za izigravanje pravil, ali imajo še drugo plat, s katero bi tehnologija prav prišla v domačem okolju?

Slovenija sodi med države z najslabšo prodajo priključnih hibridov (PHEV) v Evropi, kažejo podatki Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev. Zagotovo je delni krivec za to ukinitev subnencije in pomanjkanje kakšne bonitete, ampak tega ni mogoče objektivno razložiti. Princip vozila PHEV je, da se med tednom po mestu vozimo na elektriko, ob koncih tedna pa se na nekaj sto kilometrov dolg izlet odpeljemo na bencin.

V praksi je uporabnost deljenega sistema dejansko dobra. Kuga je presenetila z visokim odstotkom vožnje na elektriko in tudi sam domet je kar dobro shajal s tovarniškimi podatki. S polno baterijo je mogoče peljati prek 60 kilometrov daleč, podobno kot pri samopolnilnih hibridih pa se elektromotor med vožnjo redno vklaplja in bencinski motor izklaplja, preklapljanje med motorji deluje komaj opazno. Delež vožnje na elektriko je posledično lahko dokaj visok in pri rednem domačem polnjenju se to lepo obrestuje z nižjo porabo goriva.

Pri mojem ”šlampastem” pristopu je delež električne vožnje znašal malce nad 30 odstotki, zato je poraba rahlo presegla pet litrov na sto prevoženih kilometrov. Kdor pa bo polnil redno in se dnevno ne bo vozil dlje kot sto kilometrov, bo porabil polovico manj. Recimo, če od doma odpeljete s polno baterijo, se vam bo na slabih dveh tretjinah vklopil bencinski motor, ki bo do sto prevoženih kilometrov popil dobra 2 litra goriva.

Seveda se k temu strošku prišteje še elektrika. Za polno baterijo boste s polnjenjem ponoči odšteli manj kot 1,5 evra, trenutna cena goriva na liter pa je okoli 1,6 evra. Torej, 100 kilometrov lahko stane manj kot 5 evrov. Polnjenje na javnih polnilnicah ekonomsko računico popači, zato se bo priključne hibride še naprej polnilo (le) doma, kjer pa je spet ovira dražeča se elektrika,ki spet odvrača kupce. Na račun PHEV je pač težko varčevati in za povrh še visoka nakupna cena, kljub dejansko majhni bateriji (13 kWh), je zagotovo ena izmed ključnih ovir takega avtomobila.

PHEV ali električni pogon?

Sama funkcionalnost bi prav gotovo lahko ustrezala tudi voznikom v Sloveniji, kar nam je dokazala tudi testna Ford Kuga s pogonom priključnega hibrida. Tak PHEV je lahko primeren za marsikoga, ki živi v stanovanjski hiši, a še ni prepričan (pogumen?) za prehod na povsem električni avtomobil. Če pa nimate pomislekov glede elektrificirane mobilnosti, potem pa vam preostane le še ena poteza. Pri Fordu se imenuje Mustang Mach E.

Specifikacije – Ford Kuga 2.5 Duratec Plug-In Hybrid Titanium X

Vrsta motorja: Bencinski + elektro
Prostornina motorja: 2.485 ccm
Sistemska moč: 165 kW (225 KM)
Baterija: 14,4 kWh
Domet: 56 km
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 9,2 s
Poraba na testu: 5,6 l/100 km
Posoda za gorivo: 45 l
Mere vozila: 4.614 mm x 1.883 mm x 1.661 mm
Medosna razdalja: 2.710 mm
Masa vozila: 1.769 kg
Prostornina prtljažnika: 581 – 1.481 l
Cena osnovnega modela: 31.080 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 44.130 €