Če ste privrženec Hondine hibridne tehnologije in sledite trendom avtomobilizma, potem pri blagovni znamki z daljnega vzhoda niste imeli ravno kaj za iskati. Vse do zdaj, ko so križali Jazzov recept. Želja mnogih je naposled le uslišana.

Japonci so tokrat poskrbeli za manjšo oblikovno revolucijo in prikazali prečiščen oblikovni slog. Ker limuzin praktično ne tržijo več, se zdi, da želijo premijski videz vpeljati v svojo SUV floto. Nova HR-V je zasnovana dinamično, kar potrjuje kupejevski slog zadka, glede na predhodnika je postavljena 10 milimetrov višje, a kljub temu za dva centimetra nižja. Celotna podoba, tudi ob vstopu v ambient deluje kvalitetno in dovršeno.

Med serijsko opremo boste našli samodejno klimatsko napravo, parkirne senzorje spredaj in zadaj, kamero za vzvratno vožnjo, samodejni vklop brisalcev, Hondine čarobne sedeže, navigacijo, Honda connect … Srednji nivo predstavlja Advance, s katerim avtomobil dobi dvopodročno klimatsko napravo, usnjen in ogrevan volan, 6 zvočnikov, odmrzovanje prednjih brisalcev, električno odpiranje prtljažnih vrat … Najvišji nivo Advance Style, takšen kot je tale testni, pa poleg naštetemu dodaja še dvobarvno karoserijo, oranžne dekoracije, premium ozvočenje, brezžično polnjenje mobilnih telefonov …

Posebnost modela HR-V so ambientalne odprtine za klimatizacijo, ki so zasnovane v obliki črke L. Takšna oblika bo zagotavljala optimalno porazdelitev kroženja zraka po notranjosti vozila, tudi za potnike na zadnji klopi. Tam se bosta najbolje vozila dva, čeprav je v tehničnih podatkih navedeno število tri. No, kar še izstopa je široko odpiranje vrat, kar omogoča enostavno vstopanje in izstopanje ter nalaganje stvari na zadnje sedeže. Le-ti ponujajo že znano zlaganje sedežev, ki bo verjetno marsikdaj prišlo prav, saj prtljažnik v osnovni konfiguraciji meri le 304 litre. Davek na račun hibridne tehnologije, ki je nameščena pod prtljažnikom. Drugi davek pa plača voznik, saj je pod njegovim sedežem nameščen rezervoar za gorivo, ki je krivec za (pre)visok položaj za volanom.

Ne glede na vse bodo med vožnjo nad vami in preostalimi udeleženci bdeli napredni elektronski varnostno-asistenčni sistemi, ki so glede na aktualne doživeli precejšnjo nadgradnjo. Tako je v primeru sistema Honda Sensing, ki namesto radarskih tipal dogajanje pred vozilom spremlja preko širokokotne kamere. Med sistemi boste našli nadzor zaviranja pri majhni hitrosti, opozorilo pred zapustitvijo voznega pasu, sistem prepoznave prometnih znakov, pametna hitrostna omejitev, samodejne dolge luči, sistem pomoči pri sledenju voznemu pasu, sistem aktivnega tempomata s sledenjem pri nizki hitrosti …

Še motorizacija. Ta je po sodobnih smernicah hibridne narave (e:HEV v Hondinem jeziku). 1,5-litrski benciner poganja generator, ki polni litij-ionski akumulator. Slednji preko električnega motorja poganja kolesi. Bencinski motor v večini primerov ne poganja koles, le pri določenih hitrostih, takrat za to poskrbi posebna sklopka. HR-V torej nima menjalnika, bencinski motor pa deluje podobno, kot da bi avto imel brezstopenjski menjalnik. Bistvo je, da sistem deluje ter ima dovolj moči. Zaključek naj bi bila nizka poraba goriva in izpusti, ampak je avtomobil malce bolj zajeten kot Jazz, zato bi potreboval vsaj 160, če ne kar 180 konjičev. Zaradi konstantnega preganjanja malce podhranjenega motorja za avtoceste, pa se je testno povprečje ustavilo pri 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Zaključek? HR-V je v Sloveniji na voljo od 27.890 evrov. Če pogled usmerimo k najbolje založeni različici, kot je testna, je za njo potrebno odšteti vsaj 32.490 evrov. Upravičeno? Načeloma ja, vendar če izhajam s preizkusa Jazza ne vidim smisla o nakupu dražje izvedenke zavoljo stila in slabše gospodarnosti. Torej?

Specifikacije – Honda HR-V 1,5 i-MMD Hybrid Advance Style

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1,498 ccm
Moč bencinskega motorja: 79 kW (107 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 131 Nm pri 4.500  vrt./min
Moč elektro motorja: 96 kW (131 KM)
Navor elektro motorja: 253 Nm
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 170 km/h
Pospešek: 10,7 s
Izpust Co2: 122 g/km
Poraba na testu: 6,5 l/100 km
Rezervoar: 40 l
Mere vozila: 4.340 mm x 1,790 mm x 1.582 mm
Medosna razdalja: 2.610 mm
Prostornina prtljažnika: 304 – 1.274 l
Cena testnega modela: 32.490 EUR