Avtomobil, ki je dvignil največ prahu med novinarsko srenjo. Še tako bencinsko zagriženi britanski kolegi so klecnili pred električnim modernistom. Ioniq 5 je tako imenovani ”white paper” za električarje naslednje generacije.

Razlog za to je zasnova, ki se ne oklepa ustaljenih smernic. Torej, ni predelava obstoječega vozila korejske modelne palete na električni pogon, kakor tudi ne ”kuponsko” obvezujoča rešitev, za nižanje celokupnih izpustov ogljikovega dioksida. Namensko ali ne, inženirji so ustvarili vozilo, ki izboljša izkušnjo uporabe avtomobila in je po vrhu še električno. Nekako nimaš občutka, da je prisiljeno elektrificiran, ampak odlično funkcionira kot takšen.

Da ni bilo limitov pri snovanju, priča križana pojava. Karoserija, 16 centimetrov oddaljena od tal, z dolžino 4,6 metra prekaša prenekateri družinski SUV – tudi sorodnega Tucsona recimo. Če dodamo še okrogle tri metre medosja je govora o precej prostorni potniški kabini ter dimenzijsko ne prav skromnem vozilu. Videz s fotografij pač malce vara …

Notranjost je obravnavana kot počitniška mobilna garsonjera, kjer je prav vsak kotiček smiselno izkoriščen, medtem ko po drugi plati namenske prostorske vrzeli optično povečajo prostor. In čar Ioniqa 5 je zagotovo ambient. Že večkrat sem pisal, da štirikolesni električarji trpijo za oblikovnim sindromom »prepričaj z obliko in multimedijsko kabino«. Tu naš naelektreni Korejec meče kost(i) konkurentom, saj je oblikovno dovolj zanimiv, medtem ko celotno zgodbo uspešno nadgradi udobju in pametnim rešitvam podrejen ambient.

Bivalno ugodje med drugim tvorijo prijetni v vse smeri pomični usnjeni sedeži s funkcijo počivalnika (za tiste polurne postanke na hitrih polnilnicah), vzdolžno pomična zadnja klop z nastavljivim naklonom hrbtišča ter dva 12,3-palčna digitalna zaslona recimo. Preostale tipke in prikaz na ekranih je povzet po najsodobnejših Hyundai modelih, katerim je pot utrl zdaj morda malce manj futuristični Tucson. V primeru izbire najbogatejšega sklopa opreme Impression boste v vozilu med drugim našli še funkcijo V2L (Vehicle-To-Load), ki omogoča 220-voltno napajanje zunanjih električnih naprav, paket inteligentnih asistenčnih sistemov, 360-stopinjsko kamero okolice vozila, osvetlitev ambienta v 64 barvah in električne potopne vratne kljuke. Prav čeden pušeljc dobrot, kajne?

Pogonsko sklop testnega Ioniqa 5 je tvorila večja 800-voltna baterija s 73 kWh (osnovna ima 58 kWh) in elektromotor, nameščen na zadnji kolesni osi, z močjo 168 kW (229 KM). Odlična kombinacija, če iščete najdaljši čas potovanja oziroma domet. V nasprotnem primeru sta še tu cenejša možnost z manjšo baterijo ali dražja s štirikolesnim pogonom.

Prej predstavljena kombinacija po tehničnih podatkih zmore do 480 kilometrov brez vstavljanja električnega kanila. V praksi boste v ugodnih vremenskih pogojih ter zmernostjo stopalke iztržili vsaj 400 kilometrov, medtem ko v zimskih razmerah vseeno računajte na 300 mestnih kilometrov in krepkih nekaj deset manj po avtocestah. Mraz in akumulatorji že od nekdaj pač ne hodijo vštric, zato avtocestna poraba med 25 in 28 kWh na sto prevoženih ne preseneča. Spodbudnejša je vozna dinamika, saj zadnji pogon pokaže svojo agilnost v prav vsakem trenutku, vendar pozor. Ioniq 5 je težak dve toni ter posledično umirjen in eleganten voz, ki ne mara zajemati zavojev z veliko žlico, zato pretirano okretnost odmislite.

Posledično cena s skoraj 60 tisočaki ne preseneča toliko kot bi sicer. Celotna zgodba Ioniq 5 se prične pri 45 tisočakih, kolikor velja najbolj skromno odmerjena različica. Večja baterija doda štiri tisočake, medtem ko je preskok med opremljenostjo za Hyundai nenavadno visok in znaša kar devet tisočakov. Drži pa tudi, da takole zabeljen Korejec pokori domala vso konkurenco.

Specifikacije: Hyundai IONIQ 5 Impression 73 kWh RWD

vrsta motorja: električni
baterija: 73 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min: 168 (228)
največji navor v Nm pri vrt./min: 350
menjalnik: samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon: na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4635 x 1890 x 1605
medosna razdalja v mm: 3000
prtljažnik v litrih: 770 (+ 57L spredaj)
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 2.065 (420)
največja hitrost v km/h: 185
pospešek 0-100 km/h v s: 7,3
poraba (po NEDC) v kWh: 17-18
poraba na testu v kWh: 20
cena testnega vozila z dodatno opremo: 59.210 EUR