Meni najbolj všečen električni avtomobil letošnjega leta je obenem največji outsider blagovne znamke. Prvi električni avtomobil znamke je obenem prvi brez opcije štirikolesnega pogona. V bistvu ga z znamko Jeep družijo le emblemi.

Bere se precej črnogledo in verjamem, da bi kakšen zavzeti pustolovec uvodu še kako prikimaval, a časi se spreminjajo. Slednje besede imajo največkrat negativen prizvok, saj se navadno vse spreminja na slabše. Dejstvo pa je, da bo tale Avenger pri življenju držal znamko Jeep, tako v finančnem kot okoljevarstvenem smislu.

Že res, da osnova temelji na platformi grupacije, in si je križanec v sorodu z Mokko in francoskimi bratranci. Pomembneje se mi zdi, da so snovalci znali obdržati oblikovno kot vozno prepoznavnost. Ha, ha, ja, to zagotovo ni zvok motorja! Je pa po drugi strani udobje vožnje, ki je nekako pregovorno dobro pri Jeepu, saj vozila zelo suvereno požirajo luknje cestišča. Rekel bi, da k temu pripomore izbira smiselne dimenzije pnevmatik ter nastavitev podvozja.

Oblikovalci so v podobo Avengerja strnili prepoznavne elemente znamke Jeep, dodali odu Willyssa ter pripeli avanturistične ”velikonočne jajčke” in pustili kupcem odprte možnosti individualizacije. Takšna testna kombinacija izgleda je najbolj varna, če želite dokaj hitro prodati avtomobil. V nasprotnem primeru priporočam izbor bolj zabavne kombinatorike.

Črno črna zunanjost ne razkrije vseh adutov Avengerja, je pa zato potniška kabina nekoliko bolj radostna s packami rumene barve. Kokpit je sodobno zastavljen. Na armaturni plošči ima glavno vlogo vodoravna linija z osrednjim delom, pod katero se nahaja priročna odlagalna polica.

Klasično instrumentno ploščo nadomešča 10,3-palčni barvni zaslon, ki nudi personalizirane prikaze, medtem ko je upravljanju multimedijske naprave namenjen sosednji 10,2-palčen zaslon na dotik s sistemskim vmesnikom, ki omogoča dodajanje funkcij z gradniki v slogu pametnih telefonov.

Na srečo niso vse funkcije digitalizirane. Še vedno je z nami gumb za nastavljanje glasnosti avdio naprave ter stikala za samodejno klimatsko napravo. Menjalnik kot tak v električnem avtomobilu ni pristen, zato je ”tam spodaj” zdaj ogromen predal s pokrivalom v slogu etuijev za računalniške tablice, dočim smer vožnje izbiramo s prikupnimi tipkami.

Napolnjena baterija bo nudila avtonomijo za vsaj 350 kilometrov, ko je govora o ležernih kilometrih v prijetnih temperaturah. Povprečna poraba energije je v času preizkusa bila nekaj čez 15 kWh. Podeželska vožnja le-to zniža za 2 kWh, medtem ko avtocesta povprečje dvigne med 18-19 kWh. Povsem v mejah pričakovanega. In glede na podobne konkurente, ki sprejmejo 5 oseb ter nekaj prtljage, sila ugodna poraba električne energije.

Avenger je res posrečen Jeepov avtomobil, ki je vse drugo kot brezkompromisni terenec. Ravno prav je oddaljen od tal za komfortno vstopanje in izstopanje, nudi dobre gabarite v kabini kot v prtljažniku, spodobno sune ter ne preveč oskruni denarnice. No, vsaj tako sem mislil, dokler nisem pogledal na cenik. 43 tisočakov je malce pretirano. Tudi če odštejemo subvencijo in ostale zgodbe.

Smisel združevanja koncernov naj bi bil v tem, da na dolgi rok vsi nekaj prihranimo ter da se optimizirajo procesi. To, da odprem sprednji pokrov in najdem napise na komponentah: Opel, Peugeot, Citro … no, to mi ni najbolj po godu, saj bi v tem pogledu pričakoval dostopnejšo ceno zavoljo integracijske proizvodnje. In to je edini greh avtomobila, ki je pravzaprav krasen produkt naveze Stellantis.

Specifikacije: Jeep Avenger E Summit

vrsta motorja: električni
baterija: 50,8 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min: 115 (150)
največji navor v Nm pri vrt./min: 260
menjalnik: samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon: na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4084 x 1776 x 1528
medosna razdalja v mm: 2562
prtljažnik v litrih: 355–1.250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1.536 (489)
največja hitrost v km/h: 150
pospešek 0-100 km/h v s: 9
poraba (po NEDC) v kWh: 15,8
poraba na testu v kWh: 15,5
cena testnega vozila z dodatno opremo: 42.970 EUR