Kdo pravzaprav še kupi mali avtomobil? Ali še bolje, kaj danes smatramo kot mali avtomobil? Avtomobilska stroka napoveduje, da se bodo proizvajalci znebili številnih prikupnih malčkov. Novi Hyundai i10 ne kaže znakov upokojitve.

Vse zahtevnejše regulative dražijo male avtomobile. In ker že tako ali tako zanje baje ni zanimanja, jih kmalu ne bo rentabilno proizvajati. Trditvi brez tehtnega ozadja je dobro jemati z rezervo. Namreč, proizvajalci lahko z dobrim artiklom in mamljivo kupčijo vzbudijo zanimanje. Prikupen avtomobil, kot je bil testni Hyundai i10, bi me gotovo privedel v salon.

Dimenzije so tematika, katera spada na novinarsko konferenco ali v bar. Ob maniji višjih športnih mestnih terencev je takšen i10 kot kakšno izgubljeno pišče. Ampak, dimenzije ne povedo vsega, saj številčno večji mestni terenci, v potniški kabini spet ne nudijo toliko prostora kot bi si mislili. Po drugi strani je tudi najmanjši razred vozil precej zrasel. Najmanjši Hyundai zdaj meri toliko kot Fiesta kakšne 15 let nazaj. Povrhu vsega pa je založen s tehnologijo, ki jo najdemo v hišnem Santa Feju.

Potreba ali želja?

Najprej je dobro ločiti dva osnovna gonila gospodarstva. Kaj pravzaprav potrebujemo in kaj si želimo? Večina nas potrebuje avtomobil v velikosti i10 ali tja do i30. Želimo pa si seveda markatnejše prezence s Kono, Tucsonom ali Santa Fejem. Skratka, če razčistite, da je za vas dovolj le manjši avtomobil, potem se ne pustite razdražiti s strani prijateljev ter sodelavcev. Slednji bodo navijali za večji in bolj impozanten avtomobil, ampak vedite, da se vi tisti, ki se boste srečevali s težavami parkiranja in letnega plačevanja prispevkov za takšen avtomobil.

 

Prenovljeni Hyundai i10 je v tejle testni konfiguraciji ponujal mnogo interesantnih pripomočkov, ki jih ne bi pričakovali v tako malem vozilu. Recimo samodejni robotiziran menjalnik. Res da ima zgolj 5-stopenj in bi 6-ta še prišla kako prav, vendar lahko pozabite na sklopko in sovpadajoče muke med jutranjo prometno konico. Za kratkočasenje v zastoju bo poskrbela povezljivost z mobilnim telefonom. Sistem podpira Apple Car Play ter Andorid Auto. Ne manjka ”hišna” navigacija, radio ter vhodi za različne zunanje enote, če še uporabljate takšne reči. Induktivno polnjenje za mobilni telefon je nameščeno v predalu pred ročico menjalnika.

Kljub dolžini 3,6 metra se i10 pohvali s parkirnimi senzorji, vzvratno kamero, sistemom za preprečevanje naleta, sistemom za zadrževanje vozila v voznem pasu s korekcijami ter tempomatom ali omejevalnikom hitrosti. V bistvu je ni stvari, ki bi jo voznik v tem avtomobilu pogrešal. Še moč iz litrskega motorja je, za manj kot tono težek avto, več kot zadovoljiva. Posledično je solidna tudi poraba, ki se je na testu gibala okoli 6ih litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Napoved, ali bodo mestni malčki kmalu rekli zadnjo, lahko krojijo le proizvajalci. Oglasni spoti pretežno temeljijo na športnih terencih ali križancih, torej se posledično proda več vozil tega segmenta. Če proizvajalci zaključijo s prodajo malčkov, potem se ti posledično ne bodo prodajali. Če iz prodaje umaknejo motor z notranjim izgorevanjem, potem se bo prodajal samo še električno pogon. Če …, pa saj veste kako je s to statistiko.

Specifikacije – Hyundai i10 1.25 DOHC Premium AMT

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.197 ccm
Moč motorja: 62 kW (84 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 118 Nm pri 4.200 vrt./min
Menjalnik: robotizirani, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 171 km/h
Pospešek: 15,8 s
Poraba na testu: 5,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 36 l
Mere vozila: 3.670 mm x 1.680 mm x 1.480 mm
Medosna razdalja: 2.425 mm
Masa vozila: 935 kg
Prostornina prtljažnika: 252 – 1.050 l
Cena osnovnega modela: 13.950 €
Cena testnega modela: 19.280 €