Hyundai Kona tudi v drugi generaciji ostaja tiste vrste multipraktik z juga Korejskega polotoka, ki pod motorni pokrov spravi različne kombinatorike pogonskih sklopov. Vstopnico v svet predstavljata prisilno polnjena bencinska agregata, na drugi strani je brez zahtev po tekočih gorivih Kona Electric, nekje vmes pa se je znašla še tale hibridna Kona.
Hyundai je po prelomu tisočletja v kvaliteti izredno napredoval in s tem pošteno zarezal v avtomobilski kos pogače tudi na Starem kontinentu. Če se je pričelo z modeli i20 in i30, ter nekaj tudi z nekdanjo Elantro, so se Korejci nadalje izkazali s SUV-floto. Petični Santa Fe ima že skoraj svoj klan kupcev, Tucson je praktično glavni adut znamke, medtem ko se je »mlečnozoba« Kona izkazala za zadetek v polno.
Z novo, dokaj futuristično podobo druge generacije, simpatizira z evropsko vozniško srenjo in čedalje več je tistih, ki prisegajo na njene adute – kompaktna in okretna, vendar primerna tudi za nezahtevno družinsko rabo, nudi obilico pogonov, hkrati pa je kot popolnoma električen avtomobil pretresla vsakdan ljubiteljev alternativnih pogonov, saj zmore opraviti 400 in več kilometrov brez »infuzije elektronov«. Čemu torej hibridna izvedenka, ki ima baterijo kapacitete le 1,56 kWh, medtem ko električna nudi kar 42-krat več?
Če smo že pri tehnikalijah, lahko seciramo drobovje hibridne Kone. Tega tvori 1,6-litrski atmosferski GDI agregat, ki je v tem primeru pridušen na 105 KM (pri klasični turbo-bencinski Koni zmore 177 KM). V pomoč mu je dodan elektromotor z močjo 43,5 KM (32 kW), ki energijo črpa iz omenjenega litij-ionskega akumulatorja. Elektro-bencinska simbioza na merilnih valjih pokaže 104 kW (141 KM) in 256 Nm navora. Povsem solidno.
Konfiguracija Kone ni le nadomestek nekoč dizelskemu agregatu. V bistvu omogoča daljšo življenjsko dobo bencinskemu agregatu, da lahko premagata vse strože okoljske zahteve, ki jih proizvajalcem nalaga evropska unija. Dejansko je namen električnega pogona bolj kot ne asistirati bencinskemu ob pospeševanjih in zagotavljati nekaj sto metrov jadranja v mestni vožnji.
Mogoče je ravno velikost baterije edini resni očitek avtomobilu, ki sicer zmore odlično rekuperirati energijo, katero bi lahko shranil še za kilometer ali dva več. Slednje bi glede na večje dimenzije vozila v drugi generaciji moralo biti izvedljivo, tako pa v bistvu kupimo novo vozilo s tehnologijo prve generacije.
Z druge plati pa dobimo precej napreden in za razred velik avtomobil, saj je nova generacija daljša za skoraj 15 centimetrov in širša za 2,5 centimetra. Za šest centimetrov je več prostora za kolena potnikov v drugi vrsti, medtem ko prtljažnik sprejme 466 litrov, kar je 30 odstotkov več prtljage kot prej.
Kabina je prostorna, na otip za ta segment zelo kvalitetna in zvočno dobro zatesnjena. Večkrat dobiš občutek, da sediš v avtomobilu višjega cenovnega razreda. Pohvalna je zasnova funkcionalnosti, ker še vedno veliko komand opravljamo preko obilice fizičnih gumbov.
Kona pod črto korekten avtomobil, ki z novo podobo morebiti cilja na drugačen profil kupcev. Dimenzijska in tehnološka nadgradnja je vstopnico postavila na 26 tisočakov, dočim predstavljeni sladkorčki v testni različici le to podražijo na 39 tisočakov.
Specifikacije – Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Impression
Vrsta motorja: Bencinski + elektro (hibrid)
Prostornina bencinskega motorja: 1.580 ccm
Moč sistema: 104 kW (141 KM)
Navor sistema: 265 Nm
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 165 km/h
Pospešek: 11,2 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Mere vozila: 4.350 mm x 1,825 mm x 1.570 mm
Medosna razdalja: 2.600 mm
Masa vozila: 1.564 kg
Rezervoar: 38 l
Prostornina prtljažnika: 378 – 1.316 l
Cena osnovnega modela: 26.000 EUR
Cena testnega modela: 39.480 EUR