Oblikovalska svežina.

Četrta generacija Subarujevega Foresterja se nekoliko zgleduje po modelu XV. Po dolgih letih specifičnega, že kar nekoliko dolgočasnega oblikovanja je tudi Forester krenil v bolj smelo, živahno oblikovalsko smer.

Da ne bo všeč samo poznavalcem in tistim, ki natančno vedo kaj kupujejo, pač pa bo naredil dober vtis tudi na estete, so poskrbeli z novo masko in lučmi, ki se kot, rečeno, spogledujejo z modelom XV. V boljšem paketu opreme za dnevno osvetlitev skrbi LED tehnologija. Poznavalci in nostalgiki bodo mogoče pogrešali značilno režo za zajem zraka na pokrovu motorja. Postala je zgodovina. Zrak so sedaj speljali bolj diskretno, skozi reže na maski.


Novi Forester je v dolžino zrasel za 3 cm, v širino 1 cm v višino pa 2 cm. Podaljšali so tudi medosno razdaljo (2,5 cm). Za 50 litrov so povečal prtljažnik, ki ima sedaj prostornino 500 litrov. Z bogatejšim paketom opreme je odpiranje prtljažnika lahko sedaj tudi električno. Poskrbeli so za bolj v notranjost umaknjene in z vrati pokrite pragove zaradi česar bo manj nejevolje in umazanih hlačnic pri vstopanju in izstopanju iz vozila.

Za boljšo vozno dinamiko sedaj skrbi na novo uglašen električni servo volan, za udobje pa nova, mehkejša nastavitev blažilnikov. Simetrični stalni štirikolesni pogon je seveda ena tistih preverjenih stvari, ki spremlja Subaru že mnoga leta in skrbi za brezkompromisen oprijem s podlago. Novost, ki jo dobimo v kombinaciji z bencinskim motorjem in samodejnim menjalnikom je sistem X-Mode, ki s pritiskom na gumb skrbi za varno in počasno spuščanje po strminah navzdol. Druga novost je SI-Drive kjer lahko izbiramo med varčnim, športnim in ekstremno športnim načinom vožnje.

Motorna ponudba je znana: bencinski ali dizelski dvolitrski bokserski motor. Bencinski atmosferski razvije moč 110 kW (150 KM) in je na razpolago s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim brezstopenjskim menjanikom Lineatronic, turbo agregat pa moč 177 kW (240 KM) na kolesa prenaša le prek CVT menjalnika. Dizelska različica ima moč 108 kW (147 KM) in jo prenaša šeststopenjski ročni menjalnik.


Opremskih paketov je več (Comfort, Trend, Exclusive, XT, Dynamic). Cene bencinskih modelov se pričnejo pri 29.890 evrov, dizelskih pa pri 32.390. Prav slednji so najbolj zanimivi za kupce in močno prevladujejo (90%). Cene ostajajo na enakem nivoju kot za prejšnji model s to razliko, da je v osnovnem modelu nekaj manj opreme, že v naslednji stopnji pa več kot prej. Če vam je za modo vseeno in pohitite imajo na razpolago še nekaj prejšnjih modelov, za katere ponujajo popust do 4500 evrov.