Sanjski avtomobil. – BMW 640d Gran Coupe

Vsota denarja 130.000 evrov je težko predstavljiva, predvsem dosegljiva. Za lažjo predstavo jo bom pretvoril v razumljivejše in konkretne primere – količine. Predstavljajte si, da bi avtomobil plačali s kovanci po en cent. Kakšna količina denarja bi to bila ? Bi napolnili kovček, mogoče dva?

Ne, za 13 milijonov kovancev po en cent bi potrebovali kar en in pol »šleperja« nosilnosti 30 ton. In kako je mogoče, da BMW vso to količino spravi v pet metrov dolžine, skupna teža pa znaša nekaj manj kot dve toni?

Ob takšni ceni lastnika avtomobila obdaja občutek, da je osvojil vrh Mount Everesta, vendar kmalu ugotovi, da je zgolj v vasici v Tibetu. Zakaj? Zato, ker oprema vozila ni nič kaj bolj ekskluzivna kot pri vsakdanjem Fordu. Res, da je končni izdelek mnogokrat boljši in kvalitetnejši, toda umazan prtljažni pokrov je še vedno potrebno odpreti ročno. Prav tako za vašo varnost ne skrbi lane assist, opozarjanje na mrtvi kot pozabite, da ne pripomnim še  odsotnost radarskega tempomata.

Za omenjeni denar( ceno avtomobila) pričakujem, da  se vozniku na osrednjem ekranu izpiše SMS in na vetrobranskem steklu podatki o hitrosti in navigaciji. Žal je tudi to stvar doplačila. Obšel me je občutek, da velik delež denarja dobita oblikovalec in ličar. Slednjega delo je precej zahtevno, saj mora božanske linije prevleči z mat barvo, ki ni ravno poceni. Dobrih pet tisočakov je potrebno odšteti za to, da boste vsako jutro skakljali okrog lepotca, iskali ptičje iztrebke in jih nato ročno čistili, saj v avtopralnica zanj ni priporočljiva.


In kljub temu je Gran Coupe naravnost fantastičen.

Fenomenalen dizajn, ki na trenutke celo zasenči originalnega kupeja, deli nasmeške na obraz očividcem, zvija vratove radovednežem, krepi nevoščljivost posameznikov in lomi srca mičnim gospodičnam. Mat barva doda še piko na i. Opcijska 19-palčna platišča ne vplivajo na udobje. V potniški kabini je vse oh in sploh. Športno-komfortni sedeži so nastavljivi v nešteto smeri, do popolnosti jim manjka le še masaža erogenih con. Električno nastavljiv volanski obroč je prijeten na otip, obstaja še možnost ogrevanja.

Velika prednost pri nočni vožnji so vsa tri samozatemnitvena vzvratna ogledala. Pohvalo si zaslužijo avtomatski žarometi s funkcijo preklapljanja med dolgimi in zasenčenim snopom, malo majn pa so se izkazali samodejni brisalci. Vtis o vsem,intentivno popravi ozvočenje. Ozvočenje z znanim imenom Bang&Olufsen in je med drugim tudi najdražji kos dodatne opreme. Kar 6 tisočakov je potrebno odšteti zanj. Sliši se veliko, ampak za akustiko Sydniyske operne hiše je to ugodnost stoletja. Prilagodi se vsem zvrstem glasbe, različnim nivojem jakosti in nikoli ne zataji. V primeru, da razmišljate o nakupu Gran Coupeja, naj vam ne bo težko doplačati teh par tisočakov, po mojem mnenju, najboljše ozvočenje trenutno na trgu.

Definitivno najboljši pa je agregat. Res, da zadnje čase BMW meša štrene ljubiteljem bavarskih strojev z oznakami, ampak 3-litrski agregat s tehnologijo twin power turbo si zasluži več kot napis 30d na zadku.


No, Bavarci so mu pripisali 40d. Opravičeno, da se razume.

Agregat razvije 230 kW moči in 630 Nm navora, kar je dovolj, da vozilo z mesta do 100 km/h pospeši v 5,4 sekunde in se ne ustavi vse tja do elektronsko omejenih 250 km/h. S tem vozilom si prehitro prehiter. Ob fantastičnem delovanju menjalnika voznik enostavno pozabi na števec hitrosti. Če bi moral v enem stavku opisati vozilo, bi se ta glasil nekako takole, citirano po sosedih: »Sad ga ima, sad ga nema«. Kljub priganjanju in zažiganju gum, pa zna tale Gran Coupe biti zavidljivo varčen, če lahko o varčnosti sploh govorim, pri takšni ceni avtomobila.

Recimo raje takole. Lastnik bo s tem agregatom peljal mimo 10-ih bencinskih črpalk namesto 3-eh. Z izbiro programa ECO PRO se »šestica« umiri in postane lovec na razdalje. Poraba niha med 7-8 litri. Z lahkoto se povprečje spravi še nižje, verjemite pa, da še enostavnejše višje. Povprečje na testu je tako znašalo 9,6 litra dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. Konkretna poraba za konkreten avtomobil, le potovalnemu računalniku ne bi bilo treba lagati za liter porabe.

BMW 640d Gran Coupe je perfekten avtomobil. Manjši spodrsljaji ga naredijo še bolj privlačnega. Cena je stvar posameznika in da ne bom povprečen Slovenec, ki benti nad tem in onim, grem naprej zbirat kovance. Do uresničitve sanj mi manjka še 29.980 kilogramov centov.