»Zajemi življenje«.

Prvi Renaultov Crossover je kombinacija vsaj treh različnih modelov. Svoje gene so posodili Koleos, Scenic in novi Clio. Tako so od vsakega vzeli nekaj  in novi Captur je sestavljanka, ki tudi po definiciji imena (captur = zajemanje) kar sili človeka, da zajame življenje s polno žlico. Vsekakor zelo vabljiva ponudba, ki v današnjih časih lahko hitro pade na plodna tla… 

Neposredna konkurenca Capturju sta »domači« Nissanov Juke in pravkar predstavljeni Peugeot 2008. Glede na napovedi, da naj bi se v Evropi tržni delež teh malih križancev v letošnjem letu menda podvojil, imajo pravzaprav vsi lepo prihodnost.


IMG_1445

Ime Captur bi na nek način lahko pomenilo tudi nekakšen užitek v življenju. Avtomobil je s svojo razgibano obliko, (20 cm dvignjen od tal – 8 cm več kot Clio), žal le s prednjim pogonom, precej  avanturistično navdahnjen. Obrobe pragov in blatnikov so sicer predvsem dekorativnega značaja, saj se s tem avtomobilom definitivno ne boste podajali na brezpotja. So pa tudi odlična vaba za oči in dinamika avtomobila je s tem vsekakor veliko pridobila. Različni barvni vložki so le še pika na i. Sicer je Captur lahko obarvan v osem različnih karoserijskih barv, ki jih dodatno popestrijo s tremi različnimi barvami strehe, stebričkov in ogledal. Dvobarvni dizajn je torej ena izmed značilnosti, ki bo označevala novi Renaultov model. Tudi notranjost v sivih in črnih osnovnih barvah lahko popestrijo živobarvni dodatki.

Narejen na podvozju Clia ima Captur za 6 cm daljšo karoserijo (4,12 m). Prednji del je značilen za novo generacijo Renaultovih vozil (Clio), a so žarometi vseeno nekoliko drugačni. LED dnevne luči so premaknjene v spodnji del odbijača. Tudi stranska zadnja vrata imajo kljuko vgrajeno v vrata in ne v stebriček. Stranske šipe niso prav pretirano nizke, tako da je preglednost dobra, sedenje pa dokaj visoko in primerljivo z višino sedeža v Scenicu (655 mm).


Prtljažnik je v osnovi velik 377 litrov (77 litrov več kot Clio). Pomična zadnja sedežna klop se vzdolžno lahko premakne kar za 16 cm. S pomikom naprej zgubimo sicer nekaj prostora za noge (v osnovi ga ja menda toliko kot v Laguni!), a pridobimo zato kar nekaj prostorninskih litrov prtljažnika (455). Z zloženimi sedežnimi nasloni je prtljažnika za 1235 litrov. Kot v večini Renaultov je dobro poskrbljeno za odlagalne predale (27 litrov), od tega največ zavzame nov, ogromen pomični predal pred sovoznikom, ki ima volumen kar 11 litrov.

IMG_1425

Zanimiva novost so snemljivi zgornji deli sedežnih prevlek, pritrjeni z zadrgami. Snamemo jih zelo enostavno. Jamčijo, da brez sprememb zdržijo vsaj petkratno pranje (30°C), v skrajnem primeru pa lahko kupimo tudi nove (190 evrov). Če smo se malce naveličali notranjosti, lahko tudi drugih barv.

Notranjost in oprema s sodobnimi pripomočki, od Media Nav do R-link (navigacija, internet…)  so identični kot v novem Cliu. Prav tako varnostna oprema, vključno z ESP, ASR, ABS… Captur je narejen za vseh pet zvezdic NCAP, trdijo. Je za 150 kg težji od Clia (1100 kg), a predvsem zaradi kompaktnejše gradnje.

Identična je tudi motorna ponudba, s to razliko, da ne ponujajo najšibkejših dveh motorjev. Na voljo sta torej dva bencinska in dva dizelska agregata (Energy TCe 90, TCe 120 EDC; Energy dCi 90, dCi 90 EDC). Start&stop funkcija je na voljo le z ročnimi menjalniki, motor 120 pa je na voljo le s samodejnim menjalnikom EDC. V prihajajočem letu pričakujejo tudi močnejši dizel (dCi 110) z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki zamuja tudi zato, ker bo potem ustrezal že normam Euro VI. Ker za štirikolesni pogon Captur ni predviden, bo morda dobrodošla vsaj pomoč v obliki elektronskega nadzora nad zdrsom pogonskih koles (Extended Grip), ki bo predvidoma na voljo v naslednjem letu.

 

Captur, ki ga izdelujejo v španski tovarni Valladolid, kjer so prej izdelovali Modus, bo slovensko tržišče letos obogatil za 400 vozil. Opremski paketi so trije (Authentique, Expression, Dynamique), barvnih kombinacij pa gleda na možnosti izbire kar precej. Barvna izbira seveda ni neomejena. Ponujajo izbiro v okviru pripravljenih možnosti. Tako, da si denimo ljudje brez »okusa« ne morejo izbrati »nemogočih« kombinacij. Cenovni razpon sega od 13.590 do 18.090 evrov. S promocijskim popustom v višini 1400 evrov so cene seveda še ugodnejše, v vrednosti 500 evrov pa dodajo tudi petletno jamstvo in zavarovanje…