Vozilo s pečatom.

Na slovenske ceste je zapeljal povsem novi model Ford Kuga. Športni terenec ponuja več prostora v kabini in v prtljažniku. Pohvali se lahko z najvišjo stopnjo varnosti v razredu in kupu izboljšav, ki bodo poskrbele, da Kuga ponovno osvoji vrhove prodajnih lestvic.

Leta 2008 je Ford na tržišče poslal prvo generacijo športnega terenca. Atraktivno oblikovano vozilo je hipoma osvojilo srca družin, ki pa so pogrešale predvsem prostor na zadnji klopi in radodarnejši prtljažni prostor. Z novo generacijo prostora ne bo primanjkovalo.

Druga generacija Kuge je ima agresivno zasnovan sprednji del. Linije so izrazite in potekajo po celotnem vozilu. Bočna linija je visoka. Optično jo zniža zaščitna plastična obroba črne barve. Zadek je zajeten in povzet po družini Fordovih enoprostorcev. Oblikovalci so se poigrali še z aerodinamiko avtomobila, saj je njegova hrupnost izjemno zreducirana v primerjavi s predhodno generacijo.

Ford Kuga 5a

Novinec je v dolžino zrasel za 80 mm in tako skupna dolžina sedaj meri 4524 mm. Medosna razdalja je nespremenjena. Kljub temu ima Kuga v drugi vrsti več prostora za noge zadaj sedečih potnikov in kar 82 litrov več volumna za prtljago. Prtljažnik ima konfiguracijo z dvojnim dnom, zato lahko volumen prilagajamo vse od osnovnih 456 litrov do 1.653 litrov. Novost terenca so električno pomična vrata prtljažnika, ki jih odpremo prostoročno tako, da pod zadnjim odbijačem »pomigamo« z nogo.

Potniška kabina je izdelana po konceptu osebnih vozil. Focus in C-Max. Materiali so mehki, prijetni na otip. Dobra je tudi končna obdelava notranjosti, ki daje občutek kvalitete. Sprednja sedeža sta na novo zasnovana in ponujata več bočnega oprijema in udobja kot sedeža v predhodniku. Zadnja vrsta je bogatejša za nastavljiv nagib naslonjala. Dodatno si lahko omislimo veliko panoramsko strešno okno.

Kuga se ponaša s tremi stopnjami opreme. Trend, Titanium in Titanium Plus. Osnovna oprema zajema klimatsko napravo, potovalni računalnik, tempomat in omejevalnik hitrosti, 7-zračnih blazin, radio s CD predvajalnikom in aktivno varnostno opremo. Titanium Kugo olepša z 17-palčnimi aluminijastimi platišči, maska motorja je pobarvana v črno, voznika razvaja dvopodročna klimatska naprava, sistem SYNC in večji zaslon na sredini armaturne plošče. Titanium Plus pa vsebuje kompletni dizajnerski paket, bi-ksenonske žaromete ter Hi-Fi ozvočenje znamke Sony z 9-zvočniki.

Motorizacija je sestavljena iz dveh bencinskih in dveh dizelskih motornih različic. 1,6-litrska bencinerja razvijeta 110 kW (150 KM) in 134 kW (182 KM) moči. Razpon 2,0-litrskih dizelskih motorjev je od 103 kW (140 KM) in 120 kW (164 KM). Kmalu se bo ponudbi pridružil še vstopni 1,6-litrski dizelski motor z močjo 85 kW (115 KM) moči. Za prenos moči skrbijo šeststopenjski ročni menjalnik, samodejni šeststopenjski menjalnik (bencinski motor) in samodejni menjalnik z dvojno sklopko PowerShift prav tako s šestimi stopnjami (dizelski agregat).

Ford Kuga je na voljo s pogonom na sprednji ali na štirikolesni pogon. Novost pri pogonu je zadnji pogonski sklop ter nadzor vektorja navora. Moč se sedaj lahko prenaša do 100 odstotkov med sprednjo in zadnjo osjo. Nov je tudi sistem za stabilizacijo pri bočnih zdrsih. Vozilo tehta 1580 kg in zmore vleči do 2100 kg težak priklop z zavoro.

Vozilo smo preizkusili na poligonu varne vožnje na Vranskem. Prvi vtisi so presenetljivi, saj so me med testiranjem na mokrih podlagah in zdrsnih površinah navdušili varnosti sistemi, ki delujejo zelo učinkovito in pomagajo vozniku ohraniti nadzor nad vozilom ter tako zagotavljajo varnost v vseh vremenskih pogojih ter na različnih podlagah.

Še nekaj terenskih informacij:

Oddaljenost od tal: 186 mm

Vstopni/izstopni kot: 21°/25°

Klančina: 22°- 4×2, 33°- 4×4

Cena osnovnega modela Ford Kuga z 1,6-litrskim EcoBoost agregatom in pogonom na sprednji kolesni par znaša 19.990 evrov. Za osnovni dizelski agregat bo potrebno odšteti vsaj 21.610 evrov. Štirikolesno gnana Kuga z dizelskim agregatom pa vas bo stala 25.350 evrov.