V Slovenijo je pripeljala nova Mazda 3. Slovenski avto leta 2004, je po desetletju, s tretjo generacijo ponovno v igri za prestol – postati slovenski avto leta 2014.

Mazdin najbolje prodajan model na trg prihaja v dveh karoserijskih različicah – kot kombilimuzina in limuzina.  Zunanjost in notranjost nove Trojke, tako kot nekatere ostale Mazdine modele, zaznamuje oblikovalski jezik Kodo, ki tudi Mazdi3 prinaša oblico svežine in potrebnega modernega dizajna. Trojka se lahko pohvali še z najdaljšo medosno razdaljo (2700 mm) v njenem razredu. Dodatne milimetre je pridobila v širino (40 mm), za 15 mm se je znižala, medtem ko je dolžina ostala enaka in znaša 4460 mm.

Nova Mazda3 v segment C prinaša številne novosti, ki jih doslej v tem najbolj tekmovalnem delu evropskega trga nismo poznali. Ena takšnih je Active Driving Display, projekcijski zaslon, ki prikazuje tri najpomembnejše informacije v vidnem polju voznika.  Že od opreme Challenge naprej pa je del opreme tudi visokoločljivostni 7-palčni zaslon na dotik, ki ob prikazovanju informacij in zabavnih vsebin omogoča tudi enostaven dostop do svetovnega spleta, poslušanje več kot 30.000 radijskih postaj s pomočjo storitve v oblaku Aha ter prebiranje elektronske pošte in SMS-sporočil.

Na področju varnosti Mazda3 izstopa z naborom naprednih pomagal, ki temeljijo na uporabi tipal in radarske detekcije, med katerimi so sistemi, ki med drugim omogočajo samodejno zaviranje v primeru možnosti naleta, opozarjajo na vozila v mrtvih kotih, preklapljajo med dolgimi in zasenčenimi lučmi in skrbijo za varno razdaljo do spredaj vozečega vozila, za varno osnovo pa skrbita nabora tehnologij podvozja in karoserije SKYACTIV-Chassis in SKYACTIV-Body.

Pri Mazdi3 bodo kupci izbirali med tremi bencinskimi motorji. Najšibkejši 1,5-litrski motor z močjo 74 kW (100 KM), drugo izbiro predstavlja dvolitrski štirivaljnik z močjo 88 kW (120 KM) ali v močnejši različici z 121 kW (165 KM) moči. Vsi prihajajo iz družine Skyactiv in imajo najnižje kompresijsko razmerje med osebnimi avtomobili (14:1), kar pripomore k nižji porabi, manj trenja in višjemu navoru. V dizelski ponudbi je zaenkrat samo en motor in sicer 2,2-litrski štirivaljnik Skyactiv, ki razvija 110 kW (150 KM). Manjši dizel s 1,5-litrsko prostornino je napovedan za leto 2015.

Na slovenskem tržišču bo nova Mazda3 na voljo s petimi nivoji opreme (Emotion, Challenge, Attraction, Revolution in Revolution Top), že v osnovni opremi Emotion pa je ob klimatski napravi in elektronskem sistemu nadzora stabilnosti vozila (DSC) del serijske opreme tudi sistem i-stop. Cena osnovnega kombilimuzinskega modela z 1,5-litrskim SKYACTIV-G agregatom bo 13.990 evrov, najcenejši dizelski model pa stane 20.290 evrov.

Cenik vozil Mazda3