Drugo letno poročilo o trendih družbe Ford Motor Company, ki so ga objavili danes, kaže, da bodo uporabniki v letu 2014 prevrednotili svoj odnos do tehnologij ter pri tem poskrbeli za večjo uravnoteženost med stalno dosegljivostjo in vse bolj cenjenim kakovostnim preživljanjem časa brez povezave.

Poročilo z naslovom ‘Poglejmo dlje s Fordom 2014’ (Looking Further with Ford 2014) podrobneje obravnava 10 globalnih trendov med uporabniki za leto, ki prihaja in raziskuje vpliv eksplozije tehnologij na izbiro in vedenje uporabnikov.

Najpomembnejši globalni trend za leto 2014 je poimenovan ‘Tihi odpor proti inovacijam’ in proučuje, ali bodo uporabniki še naprej skušali ostati stalno dosegljivi v strahu, da ne bi česa zamudili ali izpustili, ali pa bodo začeli uživati v trenutkih brez digitalnih motenj. Poročilo ‘Poglejmo dlje s Fordom 2014’ ob tem razkriva željo uporabnikov po prostem času, ki bi ga posvetili tistemu, kar jim pomeni največ – prijateljem, družini in skupnosti. Ugotovitve spremlja nostalgija uporabnikov po udobju in značilnostih časa pred velikimi tehnološkimi spremembami.


“Nihče ne more zanikati vpliva – tako pozitivnega kot negativnega – hitrega napredka tehnologije. Še bolj osupljiv je pojav kulture poglobljenosti oziroma razmisleka,” je povedala Sheryl Connelly, vodja Fordovega oddelka za globalne trende in proučevanje prihodnosti.

“Opažamo uporabniško kulturo, ki se čedalje bolj zaveda potrebe po skrbi za dragocene in nenadomestljive vire družbe.”

 


Poročilo ‘Poglejmo dlje s Fordom’

Ford skuša s spremljanjem premikov na družbenem, tehnološkem, ekonomskem, okoljskem in političnem področju razumeti vzroke za odnos in ravnanje uporabnikov ter vpliv teh odnosov na uporabo avtomobilov. Fordovi oblikovalci, inženirji in tržniki odkritja poročila o trendih uporabijo kot smernice pri razvoju prihodnjih Fordovih izdelkov in storitev.

Poročilo je osredotočeno na široko paleto mikrotrendov, ki vplivajo na poslovne in zasebne  uporabnike. Predstavljena odkritja odražajo več let kvalitativnih in kvantitativnih raziskovanj v povezavi z najvplivnejšimi predstavniki z različnih koncev sveta.

“Razumevanje naših strank in razvoja njihovih potreb je ključnega pomena za Fordov načrt pospešene rasti in razvoj novih vozil,” je povedala Connellyjeva. “Vpogled v sedanjo rabo in načrte uporabnikov ter spremljanje trendov nam pomagata pri oblikovanju strategij za naše izdelke in pri razvoju vozil, ki presegajo pričakovanja uporabnikov in so obenem odlično prilagojena naši nenehno spreminjajoči se družbi.”

 

10 trendov za leto 2014

Med Fordovimi 10 trendi, ki bodo vplivali na uporabnike in znamke v letu 2014, so:

1. Tihi odpor proti inovacijam: hiter tempo uvajanja prebojnih inovacij je prisoten povsod in v temeljih spreminja način, kako uporabniki delajo, kako se zabavajo in kako komunicirajo.

2. Stara šola: uporabniki obujajo spomine, kako je bilo včasih, navezujejo se na izdelke, znamke in izkušnje, ki v njih vzbujajo nostalgijo.

3. Pomembno proti posredniku: v iskanju zaupnejših povezav s prodajalci in ponudniki storitev skušajo uporabniki v izdelkih in storitvah odkriti zgodbe, s katerimi se lahko poistovetijo ali imajo zanje poseben pomen.

4. Statusfera: uporabniki po vsem svetu iščejo vedno nove načine, da pokažejo svoje blagostanje – včasih na ves glas, drugič prikrito – ter postavljajo tradicionalne izraze posebnega statusa in vpliva na glavo.

5. Prizadevanje po uveljavitvi: v svetu pretirane potrebe po dokazovanju, stalnega javnega objavljanja in drugih oblik digitalnega izražanja ustvarjajo uporabniki svojo javno osebnost, ki uveljavitev potrebuje morda še bolj od njihove pristne osebnosti.

6. Strah pred tem, da bi kaj izpustili/radost, da lahko kaj izpustiš: prihaja do novega merjenja moči, saj je morebiti radost, da si lahko privoščimo kaj izpustiti (JOMO – Joy of Missing Out), morebiti še bolj izzivalna od strahu pred tem, da bi kaj izpustili (FOMO – Fear of Missing Out). Uporabniki po eni strani vztrajajo, da pomeni prednost, če so na voljo vse možnosti, po drugi strani pa se zavedajo, da se morajo osredotočiti na stvari, ki so najpomembnejše, in v njih uživati.

7. Mikrotrenutki: ko je toliko informacij vedno na dosegu, lahko vsak trenutek zapolnimo s podatki, izobraževanjem in razvedrilom – ter navidezno ‘zatrpamo’ svoje življenje s produktivnostjo

8. Mit o večopravilnosti: v sodobnem večopravilnem svetu, ki je zasičen z najrazličnejšimi zasloni, se pojavlja čedalje več dokazov, da lahko več stvari hkrati počnemo samo na račun slabše kakovosti – in pogosto tudi varnosti.

9. Žensko področje: ženski profili so dosegli nov pomen, demografski premiki spreminjajo dinamiko gospodinjstev in ustaljenih pravil. Ženske in moški bodo v letu 2014 skupaj preoblikovali svoje vloge.

10. Modrost trajnosti: ekološki, zeleni pristop je postal ustaljen, pozornost pa se z recikliranja in ‘eko-šik’ življenjskega sloga preusmerja na čedalje večje težave, povezane z energijo, in dragocenost vode na našem planetu.