Renault Trafic

Že 16 let vodilni med lahkimi dostavniki v Evropi je dobil naslednika. Tretja generacija prihaja v Slovenijo najprej v zaprti izvedbi, kot furgon. Različica za prevoz oseb pride na vrsto oktobra. Do danes so (v 34 letih) prodali že 1,6 milijona Traficov.

 

Popolnoma prenovljeni Trafic ima za 10 cm daljši prednji previs, 11cm daljši zadnji previs in ja tako za 21 cm daljši od svojega predhodnika. Dolžina L1 je 4,999 m, L2 pa 5,399 m. Višina ostaja enaka in pri H1 znaša 1,971 m, pri H2 pa 2,465 m. Medosna razdalja je 3,098 oziroma 3,498 m. Tovorni prostor je velik od 5,2 do 6,0 m3, nosilnost pa od 1 do 1,2 tone. Z 10 cm daljšim tovornim prostorom so v prvi različici pridobilo 200 l, v drugi pa 300 litrov prtljažnika. Dolžina tovornega prostora je v samem vrhu razreda in znaša od 2,54 m do 3,75 m v različici L1, oziroma do 4,15 m v različici L2. Z dodatnim predalom, oziroma odprtino pod sopotnikovim sedežem namreč lahko naložimo tudi daljše predmete, kot so na primer cevi…  Pregradna stena je premaknjena za 3 cm bolj nazaj v prid prostornejši kabini, ki je bila tudi sicer deležna temeljite prenove. Zasnovana je kot “potujoča pisarna” in ima vgrajen niz pripomočkov za olajšanje poklicnega življenja v vozilu: na primer nosilca za prenosni telefon in tablični računalnik, prostor za prenosni računalnik in prenosno pisalno podlago formata A4. Kabina v Traficu ponuja 20 odlagalnih predalov s prostornino prek 90 litrov, trije sedeži so oblikovani bolj ergonomsko in so udobnejši, srednji naslon se spremeni v delovno mizico, pod sopotnikovim sedalnim delom pa je velik predal. Voznikov sedež in volanski obroč sta tudi nastavljiva v vse smeri. Trafic ponuja tudi sodobne elektronske pripomočke kot so multimedijski R-link, ponudijo pa tudi novo aplikacijo R&Go, ki ponuja upravljanje tako z navigacijo, telefonom kot potovalnim računalnikom. Omogoča povezljivost s pametnimi telefoni in tablicami. Novost v Traficu je vzvratna kamera, ki prikazuje sliko ali v vzvratnem ogledalu (doplačilo 350 evrov) ali pa v velikem LCD prikazovalniku, ki pride z multimedijo (v tem primeru prek 1000 evrov). Preprosta a genialna novost je tudi veliko konveksno ogledalo v sopotnikovem senčniku, ki vozniku omogoči pogled ob desni strani vozila kar za 90 stopinj, tako, da so mrtvi kot skoraj izničili.

Novi Trafic poganja tudi novi 1,6-litrski turbodizelski motori R9M, ki je na voljo v štirih izvedenkah z enojnim turbo polnilnikom (dCi 90; dCi 115) in v različici z dvema turbo polnilnikoma (Energy dCi 120 ali Energy dCi 140) z ali brez sistema Stop & Start. V povprečju bodo poklicni uporabniki opazili, da je v primerjavi s Traficom II poraba manjša lahko tudi za 1 liter na 100 prevoženih kilometrov. Trafic ima varnostne sistema kot so ABS, EBA, ASR, ESC ter 6 zračnih blazin. Vozniku so na voljo tudi pripomočki kot so Extendet Grip za boljši nadzor nad oprijemom pogonskih koles ter Hill assist za speljevanje na klancu.

Cene novega trafica so upoštevajoč bogato opremo primerljive s podobno bogato opremljenim prejšnjim modelom (razlika cca 500 evrov) ter se pričnejo pri 16.090 evrih 19.630 z DDV).

IMG_6309

Renault Master

Master je v bistvu doživel le prenovo prednjega dela vozila. Nova maska, luči in odbijač so sedaj po izgledu bližje vsem ostalim modelom.

Še vedno prihaja v treh dožinah (3,18 do 6,20 m) in treh višinah (2,3 do 2,7 m) in nosilnostmi od 3,3 do 4,5 tone ter prostornino od 8 do 14,8 m3. Pogon je lahko na prednja ali zadnja kolesa. S tem, da ima najdaljši sedaj lahko tudi le enojna zadnja kolesa kar pomeni, da vanj lahko naložimo do 5 evropalet. S prenovo v letu 2014 ima sodobnejše motorje zdaj opremljene tudi s tehnologijo Twin Turbo, ki prinašajo več moči (do 121 kW/ 165 KM) in manjšo porabo goriva. Poganja ga pet motorjev (dCi 110; dCi 110 S&S; dCi 125; dCi 135; dCi 165). Med pripomočke pa spadajo tako Hill Assist, ogledalo za mrtvi kot (Wide View,), dobil pa je tudi elektronski sistem, ki pomaga pri vožnji (stabilizaciji) prikolice (Trailer Swing Assist). Posodobljen je tudi elektroservo volan. Master je seveda na voljo tudi kot šasija ali prekucnik. Cene s pričnejo pri 18.600 evrih, brez DDV seveda.