Invazija dostavnikov se nadaljuje. Še en »super« dostavnik je prenovljen ugledal luč sveta. Že 33 let služi vsaj 2,6 milijona voznikom. Toliko so jih v tem času namreč naredili v največji italijanski (in svetovni) tovarni lahkih dostavnikov v Atessi.

Fiat Ducato 6. generacije je naslednja stopnja v razvoju vozila. Seveda gre za evolucijo, nadgradnjo, ki sedaj ponuja številne nove funkcije, več tehnologije, učinkovitosti in koristi.

Nove funkcije vključujejo zlasti možnost prilagajanja videza vozila s številnimi rešitvami: dve različni barvi maske, zaščita podvozja, ki poudari spodnji del odbijača, novi žarometi z vgrajenimi dnevnimi lučmi (za doplačilo LED) in novimi 16-palčnimi lahkimi aluminijastimi platišči. Poleg tega visoko nameščeni žarometi in zaščitni odbijač iz štirih delov zmanjšujejo stroške popravila. Oblika pokrova motorja in uporabljene rešitve zmanjšujejo stroške vzdrževanja in izboljšujejo dostopnost do motornega prostora.

Novi Ducato ponuja tri različice notranjosti – Classic, Techno in Lounge. Novi sedeži so oblazinjeni s tkanino, odporno na madeže in so udobnejši. Ducato ima elektronski nadzor stabilnosti (ESC) s sistemom proti prevračanju vozila, sistemom za zaznavanje položaja in težišča tovora (LAC) ter sistem pomoči pri speljevanju v klanec (Hill Holder). Dodatne funkcije za pomoč pri vožnji so Traction+ s sistemom za nadzorovano spuščanje po strmini in sistemom za opozarjanje ob menjavi voznega pasu z zaznavanjem prometnih znakov HALF (na voljo ob doplačilu). Vsi avtoradii so opremljeni s tehnologijo Bluetooth in predvajalnikom MP3, na voljo pa so tudi sistem Uconnect s petpalčnim barvnim zaslonom na dotik, kamera za vzvratno vožnjo, vgrajena navigacija in digitalni radijski sprejemnik (DAB).

IMG_6605

Posodobljeni so vsi motorji (Multijet; Euro 5+). Dvolitrski Multijet s 85 kW (115 KM) in 280 Nm navora (s petstopenjskim menjalnikom) je varčen, primeren zlasti za mestno okolje. 2,3-litrski Multijet, ki je na voljo v različicah s 96 kW (130 KM) in 320 Nm navora, ter 110 kW (150 KM) in 350 Nm navora (s šeststopenjskim menjalnikom), je odlična rešitev za mešano uporabo: je okreten v prometu in primeren tudi za dolge razdalje ter nudi odlično razmerje med nizko porabo in zmogljivostjo.

Najzmogljivejši je trilitrski Multijet s 132 kW (180 KM) in 400 Nm navora, za uporabo v najtežjih razmerah. Zadovolji lahko poklicne voznike, ki dajejo prednost moči, navoru in pospešku, ter tudi tiste, ki potrebujejo težje predelave, na primer voznike velikih avtodomov. Na voljo bo še trilitrski motor Natural Power s 103 kW (140 KM) in 350 Nm navora, ki uporablja dve vrsti goriva – metan in bencin (Euro 6).

K zmanjšanju porabe goriva pripomorejo tudi tri druge tehnologije: samodejni menjalnik Comfort-Matic (na voljo z 2,3- in 3,0-litrskim motorjem, do 5 % prihranka), sistem Start&Stop™ (do 15 odstotkov prihranka pri mestni vožnji), ki je na voljo s 2,3-litrskim motorjem Multijet s 96 kW (130 KM) in 110 kW (150 KM) in novi kazalnik prestave (GSI), ki pomaga optimizirati slog vožnje.

Znotraj ponudbe dostavnih vozil je moč izbirati med osmimi različnimi prostorninami (od 8 do 17 m³). Poleg tega je novi Ducato na voljo v štirih dolžinah (tri medosne) in treh višinah v ponudbi dostavnih vozil ter šestih dolžinah šasij v ponudbi vozil s šasijo in kabino ter šasijo z motornim pokrovom. Obstaja dve mehanski konstrukciji dostavnika: standardna (z največjo skupno maso 2,6, 2,8, 3,0, 3,3 in 3,5 tone) in MAXI (z največjo skupno maso od 3,5 do 4,25 tone – 4,4 tone pri različicah za predelavo v avtodom). Ducato je namreč tudi vodilni na trgu ekskluzivnih avtodomov. Za osnovo služi kar trem od štirih avtodomov v Evropi.

Cene Ducata se pričnejo pri 21.999 evrov (z DDV), glede na ogromno število različic (in popustov!) pa bo najverjetneje vsak deležen svojega izračuna…