Prihodnost družbe BMW.

Na 85. avtomobilskem salonu v Ženevi je družba BMW občinstvo presenetila s 7-sedežnim modelom serije 2 Active Tourer, lepotno osveženo serijo 1 ter z zamenjavo direktorja znamke BMW. Sedanji direktor družbe BMW, dr. Norbert Reithofer, bo delo opravljal do meseca maja, potem pa ga bo nadomestil Harald Kruger, ki trenutno opravlja funkcijo direktorja proizvodnje.

P90097951-manfred-poschenrieder-bmw-group-corporate-and-governmental-affairs-technology-communication-spokespe-600px


Vizija znamke BMW kljub menjavi vodilnega moža ostaja enaka, torej stranki ponuditi užitek v vožnji. Vendar, kot mi je v intervjuju zaupal predstavnik znamke BMW s področja razvoja vozil, Manfred Poschenrieder, bodo na razvoj avtomobilov vplivale novodobne tehnologije. Poudarek bo predvsem na alternativnih pogonih, kjer bo kot gorivo zavladala elektrika. Bavarci trenutno stavijo na kombinacijo motorja z notranjim zgorevanjem ter elektromotorjem, katerega koncept so predstavili pod imenom BMW eDrive in kasneje še dodali športno različico pogona s tremi elektromotorji, BMW Power eDrive. Seveda jim tudi elektrika ni tuja, saj se že ‘bavarci’ serije i že uspešno prodajajo. Po novem še v Sloveniji.

Resnica je, da trenutna vozila z alternativnim pogonom, predstavljajo velik finančni zalogaj. A zato imajo pri BMW-ju rešitev, katera se glasi Efficient Dynamics. Shranjevanje energije ob zaviranju, aerodinamične izboljšave, boljši izkoristek motorjev s pomočjo tehnologije TwinPower Turbo, sistem Start&Stop, funkcija jadranja… vse to je ali še bo, postala stalnica vseh ponujenih vozil BMW na tržišču. Varčnih idej pa družbi BMW zlahka ne bo zmanjkalo, saj kot pravi Manfred, je možno pričakovati obuditev vozila na parni pogon. Si predstavljate?

Trenutno se v Münchenu intenzivno pripravljajo na pohod gorivnih celic. Predvidoma bodo okoli leta 2020 predstavili prvi velikoserijski model znamke BMW s pogonom na vodik. In če se sprašujete zakaj tega ne bi morali storiti že danes, saj je zasnova na vodik že stara več kot 200 let in BMW serije 7 na vodik so že vozile po Bruslju, vam razkrivam, da veliko težavo predstavlja rezervoar, posoda za shranjevanje vodika ter infrastruktura polnilnic vodika. Slednja se bo z leti vzpostavila in takrat bo narejen BMW s svojim univerzalnim rezervoarjem. Po besedah Manfreda bo inovativna rešitev marsikoga osupnila. Pustimo se presenetiti.


BMW-Prototyp-Power-eDrive-1200x800-9dbf32c2f9c6b8a4

Velik korak v razvoju avtomobila pa prinaša avtonomna vožnja, katero BMW s pridom testira ter predstavlja v pred produkcijskih avtomobilih. Zadnja atrakcija je bila avtonomna serija 2, ki je samodejno odpeljala hitri krog po stezi ter drsela skozi ovinke. Ta tehnologija mogoče marsikomu ne bo dišala, saj je preveč ‘računalniška’ – stvari kot so TwinPower Turbo in elektrifikacija avtomobilov. Pravi avtomobilistični navdušenci imajo radi analogna vozila kakršen je pred leti bil BMW M3 CSL. Takšnega purističnega vozila, pravi Manfred, zaenkrat družba BMW ne planira. Lahko se zgodi kakšna izjema. Vendar tudi zdaj ponuja BMW dve izjemni vozili, BMW M4 in BMW i8, ki sta vsak po svoje zanimiva in upa, da se bosta nekoč znašla v garažah zbirateljev.

O uspehu znamke BMW pa govorijo tudi podajne številke. Lansko leto je namreč skupina BMW zabeležila rekordno prodajo vozil. V enem samem letu je prodala 2 milijona vozil. Ali bo družbi ponovno uspelo doseči to številko, pa Manfred zaključi, da bodo kupcem še naprej ponujali sveže, inovativne tehnološke izdelke ter hkrati ohranjali osnovno poslanstvo znamke BMW – maksimalen užitek v vožnji.

BMW i8

BMW M4