Pa je tukaj! Še šesti član družine »500«, namreč. Čeprav je zopet v igri legenda Fiata – 500 iz leta 1957, pa ima tokrat verjetno še manj skupnega z njim, kot vsi prejšnji. Veliko več ima Jeepovih genov.

Seveda gre za italijansko-ameriško »navezo« Fiat-Chrysler. In 500X je pravzaprav v zelo tesnem sorodu z Jeepom Renegade. Je praktično njegov dvojček, ki se bistveno razlikuje predvsem po zunanjem videzu. Očem skrita tehnika je več ali manj enaka.

Novi Fiat 500X izdelujejo v prenovljeni tovarni SATA v Melfiju, torej tam kot Renegade. Mimogrede, Renegade je prvi Jeep, sestavljen v Italiji in zunaj Združenih držav Amerike naprodaj za svetovni trg. Tudi Fiat bo naprodaj v več kot 100 državah po svetu. Na voljo bo v dveh različicah z dvema različnima dušama: prva je bolj mestna (City Look), druga pa bolj športno terenska (Off Road Look).

Prva, ki je na voljo s paketi opreme Pop, Pop Star ali Lounge ter ima značilen in eleganten slog, bo navdušila mlade in dinamične mestne voznike. Druga različica, ki je na voljo s paketoma opreme Cross ali Cross Plus ter ima bolj terenski videz in tehnologijo pa je popolna izbira za vse, ki uživajo v prostem času in na prostem, vendar želijo tudi edinstveni slog Fiata 500.

Fiat 500X bo kot nalašč za voznike, ki iščejo udobje, prostor in opremo po meri kratke limuzine. Novi 500X bo navdušil tudi tiste, ki se vsak dan znajdejo v mestnem prometu, in sicer s svojimi dokaj skromnimi merami: v dolžino meri 4,25 metra (športno terenska različica je dva centimetra daljša), v širino 1,8 metra in višino 1,60 metra (1,61 oziroma 1,62 metra s strešnimi nosilci ali pogonom na štiri kolesa).

Prav vsak voznik lahko izbere različico Fiata 500X, ki mu je najbolj pisana na kožo. Ob predstavitvi na trgu sta torej na voljo dve različici ter pet paketov opreme (Pop, Pop Star, Lounge, Cross in Cross Plus). Fiat trenutno ponuja štiri (sicer osem) možnosti motorjev, dva bencinska in dva dizelska (1.4-litrski Turbo Multiair II s 103 kW (140 KM), 1.6-litrski E-torQ s 81 kW (110 KM), 1.6-litrski Multijet II z 88 kW (120 KM) in 2.0-litrski Multijet II z 88 kW (140 KM). V kratkem pričakujejo še 1.4-litrski Multiair II s 125 kW (170 KM) s štirikolesnim pogonom in 9. stopenjskim samodejnim menjalnikom, 1.4-litrski Turbo Multiair II s 103 kW (140 KM) pa bo na voljo tudi s šeststopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom in prednjim pogonom.

Fiat mood selector wp

Na voljo so trije pogonski sistemi (na sprednji kolesi, na sprednji kolesi s sistemom Traction Plus in na vsa štiri kolesa), oziroma dva, saj je za naš trg Traction Plus serijski pri vseh. Torej je vključen tudi tako imenovani Mood Selector za izbiro trakcije. Za prenos moči trenutno skrbijo trije različni menjalniki (petstopenjski ročni, šeststopenjski ročni ali devetstopenjski samodejni). Raznolikost stopnjuje tudi dvanajst barv karoserije, osem različnih oblik litih platišč (dimenzij R16, R17 ali R18) in sedem možnosti notranje opreme.

Tudi ljubitelji sodobne elektronike ne bodo razočarani saj Fiat ponuja praktično vse kar današnja avtomobilska tehnika premore: od radarskega tempomata, samodejnega zaviranja, opozorila za mrtvi kot, opozorila nenamernega prečkanja voznega pasu… Poskrbeli pa so seveda tudi za povezljivost s spletom (Uconnect Live), ki v kombinaciji s pametnim telefonom omogoča stike z družabnimi omrežji (Facebook, Twiter), poslušanje več kot 100.000 radijskih postaj ali sprejemanje vnaprej naročenih novic Reutersa…

Ponudba 500X (City Look) se začne z različico Pop (15.990 evrov; 1.6 E-TorQ 16v), nadaljuje s Pop Star, še ekskluzivnejša pa je različica 500X Lounge. Terensko poslanstvo (Off Road Look) različice 500X Cross se jasno kaže v posebnih odbijačih in zaščitnih ploščah, ki povečajo kot klančine. Različica je serijsko opremljena s pogonom na sprednji kolesi in sistemom Traction Plus (pogon na štiri kolesa je na voljo kot dodatna oprema).

Kdor želi največ sloga in vsebine, lahko izbere 500X Cross Plus (31.490 evrov), vrhunsko različico, ki poleg posebnih terenskih funkcij (AWD, 9-stopenjski samodejni menjalnik…) ponuja še dvobarvna lita platišča R18 (R18 platišča s posebno obliko so na voljo kot dodana oprema), ksenonske žaromete, Uconnect® Radio Nav s petpalčnim zaslonom, dvopodročno klimatsko napravo, instrumentno ploščo s 3,5-palčnim zaslonom TCT, okrasno osvetlitvijo ter sistemom odklepanja in zagona brez ključa (31.490 evrov; 2.0 Multijet II 16v AWD AUT)…