Bomo kmalu plačevali lokalno cestnino na avtocesti?

Nedavno so se pojavile govorice o možnosti uvedbe lokalnih vinjet, zato je Ministrstvo za infrastrukturo družbi DARS podalo pobudo za preučitev možnosti uvedbe nove vrste vinjete, s katero bi si uporabnik zagotovil pravico uporabe cestninskega omrežja na določenem območju.

Z analizo podatkov o prometu so v okviru študije najprej ugotavljali, na katerih avtocestnih odsekih prihaja v konicah do zgostitev prometa in zato potencialno do preusmeritve na vzporedno omrežje ter posledično manjše prodaje vinjet, kakor tudi, na katerih odsekih vzporednih cest prihaja v konicah do zgostitev prometa in bi zato potencialno prišlo do preusmeritve na avtocestno omrežje v primeru uvedbe lokalnih vinjet.

Rezultati teh analiz prometnih razmer kažejo, da so potovalni časi po vzporednih cestah precej daljši kot po avtocestah, zato obstaja možnost, da bi se v primeru uvedbe lokalnih vinjet del prometa preusmeril z vzporednega omrežja na avtoceste. Ta potencial obstaja na območju Ljubljane, Maribora, Celja, Kranja in Obale. Raziskava opravljena med slovenskimi in tujimi vozniki je zajela tudi podatke, kako verjetno bi se odločili za nakup lokalnih vinjet na posameznih območjih in po kakšni ceni.

V najboljšem primeru znašali prihodki od prodaje vinjet približno 167 milijonov evrov, kar je precej manj kot v letu 2015 doseženih skoraj 197 milijonov evrov (skupaj z DDV). V primeru uvedbe lokalnih vinjet bi nastali dodatni stroški označevanj območij veljavnosti lokalnih vinjet ter povečani stroški tiskanja vinjet. Uvedba lokalnih vinjet bi vsekakor vnesla zmedo med uporabnike glede območja veljavnosti. Poleg tega bi se povečale kršitve in zlorabe.


Kot kaže, lokalnih vinjet ne bo!

Končne ugotovitve študije o preučitvi možnosti uvedbe lokalnih vinjet so pokazale, da bi bili prihodki od prodaje vinjet v tem primeru manjši vsaj za 15 odstotkov, v skrajnem primeru pa skoraj za 30 odstotkov. Poleg tega bi uvedba lokalnih vinjet prinesla še dodatna tveganja in slabosti, zato izdelovalca študije odsvetujeta uvedbo tovrstnih vinjet. Stališče družbe DARS, ki s cestninskimi prihodki odplačuje kredite v trenutni višini zgolj glavnic približno 2,5 milijarde evrov, najete za zgraditev in obnovo avtocest, je vseskozi bilo, da uvedba novih vinjet nikakor ne sme vplivati na zmanjšanje prihodkov od prodaje vinjet.

Na osnovi vseh ugotovitev izvajalci študije DARSu uvedbe lokalnih vinjet ne predlagajo.

Vir: DARS


Od 7. aprila bomo na mejnih prehodih spet dolgo čakali. Nas pa bodo podrobno pregledali!

Fotografija je šokirala javnost: Slečena na vseh štirih na policijski postaji Ravne na Koroškem?

FOTO: To so najbolj bizarni dogodki na slovenskih cestah!