Druga smer. Kamela! – Toyota Hilux 2.4 D-4D AT 4×4 Executive

Glede na to, da so na vsakem kilometru poostreni nadzori hitrosti, vse nižje hitrostne omejitve in da ceste postajajo iz dneva v dan bolj prerešetane, je mogoče vredno razmisliti v popolnoma drugi smeri.

Tudi za to, ker se preveč ljudi odloča za dizle, se mi zdi ta rešitev zanimiva. V mestnih avtomobilih in ostalih civilnih različicah so dizli popolnoma odveč, to je Toyota že dojela. Ostajajo le v takšnih strojih oziroma delovnih orodjih. Tukaj se takšen motor še kako dobro odnese. Je pa Hilux lahko po vaši želji krepko več kot samo delovni stroj. Razen na papirju seveda, kjer bo kot takšen v vaši bilanci delovnih sredstev odbil DDV.

Marsikdaj se pripeljem s kakšnim avtomobilom, ter pustim znance ugibati o nabavni ceni “mojega” novega voza. Največkrat ga podcenijo za vsaj 30-odstotkov. Hilux pa je eden izmed redkih ”avtov”, katerega so nedavno kolegi ocenili na 70 jurjev. Pa čeprav stane skoraj polovico manj. Slabih 40 tisočakov stane ta različica naložena z vso tehnologijo in komfortom. Govorim o ceni z vključenim DDV-jem, katerega boste podjetniki odbili.


Samodejni menjalnik, navigacija, gretje električno pomičnih sedežev, še celo 220V vtičnico ima, če boste na izletu v puščavi potrebovali sušilec za lase. Verjemite mi, da si boste želeli z njim odpraviti točno tja. Sam si puščavo predstavljam vsepovsod okrog, ko gledam skorajda kulten Toyotin logotip na pravem terencu. Ni hudič, da se nebi z njim odpeljal opazovati kamele v Maroko, če bi ga le lahko obdržal še kakšnih 14 dni.

Tudi sedenje je presenetljivo udobno, ravno tako sama vožnja. Seveda, če se zavedate da je to pravo terensko vozilo in ne cestni pozer. Ne boste ga priganjali čez ovinke in tiščali po avtocestah, a to tako ali drugače ni dovoljeno.


Presenečeni nad porabo?

Pri kombinirani vožnji se je ta gibala okrog devetih litrov, relacijo pa sem presenetljivo vozil z dobrimi šestimi litri. Skoraj nisem mogel verjeti. Ja, lahko bi imel večji rezervoar, ampak sem preživel. V puščavi boste pa v kesonu imeli rezervni kantico in bo.

Nekoliko neprijeten občutek, predvsem tisti zvočni je dajal menjalnik. Pri Toyoti obožujejo CVT (brezstopenjske) menjalnike, ki meni niso všeč. Sicer je ob pogledu v specifikacijo jasno, da je v Hiluxu klasičen 6 stopenjski menjalnik, ampak njegov način delovanja spominja bolj na prej omenjenega. Moram pa poudariti da je samo prestavljanje uglajeno, le zvok obratov motorja me je nekoliko zmotil. A če pogledam nazaj na porabo, že vedo kaj počnejo.

Rad bi rekel, da sem preizkusil terenske sposobnosti, a žal sem ujel le nekaj srednje dobrega asfalta. Najšibkejša terenska zmogljivost Hiluxa je zagotovo voznik. Ta lahko izkoristi preklop iz dvokolesnega pogona v štirikolesni, kakor tudi reduktor, ter zaporo zadnjega diferenciala. Pri spuščanju, tudi po makadamskih poteh pa bo veliko pripomogla asistenca. Le vse te tipke bi lahko bile bolj na očeh.

Morda je zame manj praktičen sam vmesnik infotainment sistema, predvsem zaradi 100% vmesnika na dotik. Raje bi videl gumbe. Je pa res da ponuja prav vse, kar potrebujemo. Poleg navigacije je tukaj še kako priročna kamera za vzvratno vožnjo, DAB radio in pa seveda podatki o vozilu, kjer boste občudovali prej omenjeno nizko porabo.

Naslednja stvar, ki jo morate zdaj storiti je, če še niste, odpreti d.o.o., odbiti davek in ugotoviti, kako boste upravičili potne stroške prvega izleta v Maroško puščavo.

Specifikacije: Toyota Hilux 2.4 D-4D AT 4×4 Executive

Vrsta motorja: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina v ccm: 2393
Moč v kW (KM) pri vrt./min:  110 (150) pri 3.400
Največji navor v Nm pri vrt./min: 400 od 1.600 do 2.000
Menjalnik: samodejni, šeststopenjski
Pogon: na vsa štiri kolesa
Mere (dolžina x širina x višina) v mm: 5330 x 1855 x 1815
Medosna razdalja v mm: 3085
Mere tovornega prostora (dolžina x širina x višina) v mm: 1525 x 1540 x 480
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 2170 (1040)
Največja hitrost v km/h: 170
Pospešek 0-100 km/h v s: 12,8
Poraba na testu v l/100 km: 8,2
Cena osnovnega vozila v EUR: 25.000
Cena testnega vozila v EUR: 38.300

To je avtomobil, ki je zarisal nove smernice mobilnosti! – Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Sol

Vstopnica v moški svet! – Ford Ranger Wildtrack 3.2 TDCi

Škornji, klobuk in motorna žaga v kesonu! – Nissan Navara 2.3 dCi 4×4