Audi A8: vesoljska ladja na štirih kolesih!

Končno smo dobili novo generacijo Audija A8. Prinaša evolucijo oblike prejšnjega modela, še bolj luksuzno notranjost ter tehnologijo, ki vam poleg samodejne vožnje, ustreže tudi z masažo stopal.

Na sprednjem delu A8 se tako bohoti velika šesterokotna maska, ki jo objemajo luči, ki znajo svetiti s pomočjo LED-tehnike in laserjev. Na zadku so največja novost OLED-luči. Poleg tega je novi A8 od preteklega daljši za 37 milimetrov (5,17 metra) v kratki in podaljšani različici (5,3 metra), malenkostno je povečano še medosje, so pa avtomobil rahlo tudi zožili.

Večje presenečenje je vsekakor kabina, kjer so se odločili za še bolj čist in preprost izgled, za kar so uporabili tudi 10,1-palčni zaslon. Pod njim se nahaja drugi zaslon, ki meri v diagonalo 8,6 palca, preko njega pa je mogoče upravljati s prezračevalnim sistemom. Potniki na zadnjih sedežih bodo imeli več prostora v obeh različicah, pri podaljšanem medosju pa se bo lahko sovoznikov sedež spredaj prekucnil in se prelevil v sedež za počitek. To bo mogoče tudi zaradi posebne prevleke, ki lahko masira in/ali greje.


Sprva bo A8 na voljo z dvema motorjema, in sicer 3,0-litrskima TDI in TFSI. Turbodizelski proizvede 210 kW (286 KM), turbobencinski pa 250 kW (340 KM). Kmalu po premieri bosta na voljo tudi dva 4,0-litrska osemvaljna stroja, ki bosta od sebe dala 320 kW (435 KM), oziroma 338 kW (460 KM), v primeru slednjega bo šlo za turbobencinski TFSI. Na vrhu cenika bo še vedno 6,0-litrski turbobencinski motor W12, za pogon različice A8 L e-tron quattro pa bo skrbel pogonski sklop, ki bo sestavljen iz močnega elektromotorja in 3,0-litrskega turbobencinskega šestvaljnika TFSI, sistemske moči pa bo za 330 kW (450 KM) in 700 Nm navora. V litij-ionski bateriji bo dovolj energije za 50 električnih kilometrov, baterijo pa bo mogoče polniti tudi brezžično na indukcijski podlagi, ki lahko polni z močjo do 3,6 kW.

Nova dimenzija vožnje!

Vsi pogonski sklopi bodo uporabljali 48-voltno električno napetost, zaradi katere je mogoče ‘jadranje’ avtomobila do vsega 40 sekund, pri čemer se pogonski agregat sploh ne bo vključil. Večja napetost pomaga tudi pri speljevanju, posledično pa bo motor na 100 kilometrov realne vožnje porabil povprečno 0,7 litra manj goriva. Vsi motorji bodo spojeni z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, vsi bodo opremljeni tudi z zračnim vzmetenjem, na seznamu dodatne opreme pa bodo še aktiven športni diferencial, štirikolesno krmiljenje in platišča v velikosti od 17 do 21 palcev.


Audi A8 bo prvi avtomobil, ki bo s proizvodnih trakov zapeljal s tehnologijo samodejne vožnje tretjega nivoja. To pomeni, da se bo lahko sam zagnal, odpeljal, zavijal in zaviral na vseh cestah, ki so ločene s polno ali prekinjeno črto po sredini. Dodatni sistem za zastoje bo deloval do hitrosti 60 km/h in bo voznika premikal popolnoma samodejno. Če bo sistem zakonsko dovoljen tudi pri nas, še ni jasno.

Novi audi A8 bo naprodaj od septembra, prvi pa bodo v garaže lastnikov zapeljali enkrat proti koncu leta. Do takrat pa imate čas, da pripravite vsaj 90 tisočakov.

6 stvari, ki jih morate vedeti o novem Audiju Q5

Audi RS5 – krogi s Porschejevo dušo!

Audi R8 Spyder V10 Plus – orkan v laseh!