V napetem pričakovanju: prototip Audi e-tron v Faradayevi kletki

S serijsko različico prototipa Audi e-tron se bo za znamko s štirimi krogi odprlo povsem novo poglavje: podjetje se bo iz klasičnega avtomobilskega proizvajalca preoblikovalo v sistemskega ponudnika za mobilnost, ki bo svojim strankam zagotavljal individualno prilagojene rešitve za polnjenje – tako pri njih doma kot tudi na številnih drugih lokacijah.

Serijsko različico prototipa Audi e-tron bo kot prvi avtomobil na trgu mogoče polniti na stebričkih za hitro polnjenje z do 150 kW. Električni SUV bo tako že v pribl. 30 minutah pripravljen na naslednje velike razdalje. Njegova velika litij-ionska baterija skladno z voznim ciklom WLTP omogoča doseg preko 400 km.

Polnjenje na poti: z do 150 kW na visokozmogljivih polnilnih postajah

Na stebričkih za hitro polnjenje s sistemom CCS (Combined Charging System), na primer v omrežju ponudnika Ionity, je prototip Audi e-tron pripravljen na naslednje velike razdalje v manj kot pol ure. Osnovo za to predstavlja kompleksni toplotni management litij-ionske baterije. V baterijo, ki je vgrajena v dnu vozila, je sicer mogoče shraniti 95 kWh energije, s čimer je skladno z realnim pogojem prilagojenim preizkusnim postopkom WLTP zagotovljen doseg preko 400 km. SUV je tako povsem prilagojen za vsakodnevno rabo. Konec leta 2018 bo v Evropi že skoraj 200 visokozmogljivih polnilnih postaj (postaje HPC) s po šestimi polnilnimi točkami. Do leta 2020 bo predvidoma na voljo 400 polnilnih lokacij na avtocestah in glavnih prometnih oseh. Razdalja med njimi bo znašala 120 km.


Poleg hitrega polnjenja z enosmernim tokom bo pri električnem športnem terencu na lokacijah izven doma mogoče tudi polnjenje na stebričkih z izmeničnim tokom – serijsko z do 11 kW, opcijsko z 22 kW. Strankam bo tako v Evropi na voljo več kot 65.000 javnih polnilnih točk. Njihovo število se bo v prihodnjih letih še močno povečalo. Pri tem bo z novo, za Audi specifično storitvijo polnjenja podjetje kupcem modela e-tron ob vstopu na trg omogočilo enostavnejši dostop do pribl. 80 odstotkov teh polnilnih postaj. Polnjenje z izmeničnim ali enosmernim tokom, z 11 kW ali 150 kW – za zagon polnjenja bo zadostovala ena sama kartica. Stranka se bo morala le registrirati na portalu myAudi in skleniti individualno pogodbo za polnjenje.

Obračun bo potekal avtomatizirano – brez fizičnega plačilnega sredstva. Funkcija Plug &Charge, ki bo predstavljena leta 2019, bo vse skupaj še bolj poenostavila: avtomobili se bo na polnilnem stebričku avtoriziral sam in zagnal postopek polnjenja – kartica ne bo več potrebna. Načrtovanje daljše poti je možno tako v aplikaciji myAudi kot tudi neposredno v avtomobilu. V obeh primerih se stranki prikaže ustrezna pot s potrebnimi polnilnimi točkami. Navigacija pri tem poleg napolnjenosti baterije upošteva tudi prometno situacijo ter izračuna čas prihoda in potrebni čas polnjenja. V to je po vsej Evropi poleg postaj za polnjenje z enosmernim tokom zajeta tudi večina stebričkov za polnjenje z izmeničnim tokom.

Polnjenje doma: serijsko z 11 kW, po želji z 22 kW

Audi je za polnjenje doma pripravil različne rešitve. Po želji lahko električar, s katerim sodeluje lokalni trgovec z vozili Audi, preveri možnosti za polnjenje v garaži stranke in namesti ustrezno tehnologijo. Serijski, mobilni polnilni sistem je mogoče uporabljati na dva načina: na 230-voltni gospodinjski električni vtičnici s polnilno močjo do 2,3 kW ter na 400-voltni vtičnici za izmenični tok z močjo do 11 kW. Na slednji je baterijo mogoče povsem napolniti v pribl. osmih urah in pol. Z opcijskim polnilnim sistemom connect se polnilna moč podvoji na 22 kW, vendar pa mora biti električni SUV za to opremljen z ustreznim dodatnim polnilnikom.


Skupaj s sistemom za upravljanje energije v gospodinjstvu polnilni sistem connect poleg tega ponuja tudi pametne polnilne funkcije. Med drugim lahko poskrbi, da se prototip Audi e-tron polni z največjo razpoložljivo močjo, ki jo omogočata hišni priključek in avtomobil, in obenem upošteva potrebe drugih porabnikov v gospodinjstvu. Tako ne pride do preobremenitve gospodinjskega priključka. Poleg tega lahko uporabnik določi individualne prioritete, na primer polnjenje v času, ko je cena električne energije nižja. Če je hiša opremljena s fotovoltaičnim sistemom, se baterija lahko prednostno polni z električno energijo iz lastne proizvodnje, pri čemer se upošteva tudi napovedano sončno vreme.

Nadvse preprosto upravljanje kar z domačega kavča omogoča aplikacija myAudi, s katero je mogoče načrtovati, daljinsko upravljati in nadzorovati polnjenje ter vnaprejšnje klimatiziranje električnega športnega terenca. Uporabnik tako lahko med drugim nastavi čas odhoda in s tem zagotovi, da je prototip Audi e-tron ob želenem času napolnjen in/ali njegova notranjost ustrezno ohlajena ali ogreta. Aplikacija poleg tega prikazuje podatke o polnjenju in vožnji.

Nemški poslovnež z nahrbtnikom: Audi A6 Avant

Limuzina, ki bo prepričala marsikaterega managerja: Novi Audi A6!

Športni terenec kot se šika! – Audi Q5 2.0 TDI Quattro Sport