S-Bikes C70e: Vrnitev volje do kolesarjenja!

V sredini septembra sem dopustoval na Majorki. Destinacija, ki jo večinoma oblegajo turisti iz Nemčije, Britanije ter Rusije, se je izkazala za čarobno, saj se otok ponaša s čudovitimi plažami, ugodnim podnebjem, bogatim rastjem ter cestami, ki dvignejo utrip še tako zamorjenemu vozniku najetega avtomobila.

Poleg poležavanja na plaži ter nažiranja ob hotelski kulinariki, sem čas izkoristil tudi za spoznavanje otoka in zapolnitev avtomobilističnega duha. Kot navaja eden izmed britanskih medijev, Majorka vsebuje najboljše ceste v Evropi. Dve najbolj znameniti Cap de Formentor in Sa Calobra sem odpeljal in o moj bog, sem bil nad njima očaran. Seveda se je po njih nujno treba peljati ob zori, predno navalijo turisti na kolesih, mopedih, avtomobilih in avtobusih. A eno izmed naštetih prevoznih sredstev, tam ni povsem običajno.

Hitre noge?

Med vzponom na vršaca sem z avtomobilom prehitel kar nekaj kolesarjev, ki so zavidljivo hitro vrteli pedala koles. Natančen pogled je razkril, da so strici sedeli na električnih kolesih. Ni čudno, da je vzpon zanje bil mačji kašelj.


Čeprav nekateri (zagriženi kolesarji) še vedno zatrjujejo, da je elektrifikacija koles turistična fama, se mi zdi, da je elektrika tem stricem na Majorki izpolnila otroško željo – s kolesom prevoziti ljube cestne prelaze. Tudi v Sloveniji se postopoma kolesarstvo elektrificira in zaradi tega bo marsikdo večkrat pustil avtomobil v garaži.

Mestno kolo, ki leti kot dirkalnik

Pred nekaj tedni sem imel na preizkusu zložljivo izvedbo električnega kolesa znamke S-Bikes, ki sliši na ime F50e. Baterija omogoča domet dobrih 50-60 kilometrov, najvišja hitrost elektromotorja pa znaša 25 km/h (lahko se peljemo tudi več, če izklopimo el. motor – npr. po klancu navzdol). Prednost tistega kolesa je bil zložljiv okvir, ki je omogočal enostaven prevoz, medtem, ko je sama stabilnost med hitrejšo vožnjo zaradi manjših koles ni najboljša. Prav tako pa je zaradi manjših koles večja poraba energije oz. manjši domet baterije.


Pri S-Bikes so razširili paleto električnih koles, med njimi pa je po novem tudi tole unisex mestno kolo C70e, ki ima enak pogonski sklop kot prej omenjeno kolo ter enako kapaciteto baterije. Zaradi večjih koles (torej boljšega izkoristka) je domet podaljšan na 70 kilometrov, obenem pa ima kolesar boljši občutek na krmilu – večja stabilnost. Oblika kolesa ne daje videza, da gre za električno kolo, nizko speljano ogrodje pa omogoča enostaven sestop s kolesa. Slednje tehta vsega 21 kilogramov, tako tudi prenašanje v nadstropje ali dva v ljubljanskih blokih ne bo težava. Za ergonomski dvig pa ima kolo pod sedežem priročno držalo.

In ko smo ravno pri sedežu. Ta je izredno širok, udobno mehek ter vzmeten, kar izjemno zmanjša učinek udarcov naših luknjastih cesti ter pločnikov. Na tem mestu priporočam, da si takšen sedež omislite tudi za zložljivega F50e.

Ustvarjen za mestno uporabo

Energetsko učinkovite pnevmatike so opremljene z odsevnim robom za boljšo vidljivost ponoči. Serijsko je kolo opremljeno z LED svetili, da boste lažje vozili tudi v mraku. Opremljen je s komponentami vodilnih svetovnih proizvajalcev, kot so prestave Shimano, baterija LG, disk zavore Tektro in elektromotor BAFANG, ki zmore 250W/36V moči. Kapaciteta baterije znaša 7800 mAh, kar je dovolj za 70 kilometrski doseg v ECO načinu vožnje (1.stopnja).

Samo polnjenje baterije je hitro in enostavno, saj poteka preko običajne hišne električne vtičnice z napetostjo 230V. Polnjenje poteka do 5h, odvisno od izpraznjenosti baterije. Polnilnik baterije ima vgrajeno tudi funkcijo ohranjanja baterije, tako da vas kolo vedno pričaka pripravljeno.

Elektromotor ponuja 5 stopenj hitrosti. Zaradi boljšega prenosa ter izkoristka moči, sem med preizkusom le redko prestavil do 3. stopnje. Posledično sem med 14 dnevnim preizkusom le enkrat polnil baterijo, saj sem se večino časa vozil na 1. stopnji, torej v EKO načinu. Ob prednostih, ki jih prinaša električno kolo lahkotna vožnja. To pomeni, da se lahko do službe pripeljete brez kapljice potu. Pri poletnih 35°C sem se peljal s Šiške do Špana na Brezovici in po dobrih 40 minutah vožnje nisem kaj dosti ”zašvical”.

S pomočjo elektrike pozabite na vzpone, ki so vas do sedaj utrujali in jemali voljo do kolesarstva. Tudi močan protiveter je po zaslugi električne pomoči zanemarljiv. Električno kolo ni le prevozno sredstvo, je znanilec nove dobe mobilnosti in sodobnega življenjskega sloga. Meni pa je elektrificirano kolo, podobno kot starejšim gospodom na Majorki, vrnilo voljo do kolesarjenja.

Razlog, da sem se po sedmih letih skobacal na kolo!!!

Dnevni hibrid. – BMW 225xe Active Tourer

Čudovita hibridna tehnologija. – Hyundai Ioniq Hybrid Impression