Bolečine v križu so najpogostejši posamezni vzrok invalidnosti na svetu in težava, za katero strokovnjaki ocenjujejo, da bo na neki točki v njihovem življenju prizadela polovico vseh Evropejcev.

Za zmanjšanje bolečin v križu med vožnjo je povsem novi Ford Focus na voljo s sedežema za voznika in sovoznika, ki ju je možno nastaviti v 18 smereh in si tako zagotoviti maksimalno oporo in udobje – to pa je s posebnim certifikatom nagradila tudi vodilna organizacija za zdravo hrbtenico Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR), Kampanja za zdrav hrbet.

Focus je prvo Fordovo vozilo, ki je prejelo certifikat neodvisne testne komisije strokovnjakov zveze AGR z različnih zdravstvenih področij. Za pridobitev certifikata mora sedež omogočati prilagajanje položaju sedenja uporabnika, ne pa, da mora uporabnik svoj položaj prilagajati sedežu.

Uro na dan za volanom!

Povprečen Evropejec vozi svoje vozilo približno eno uro na dan, pri tem pa ni upoštevan čas, porabljen v prometu ali pri iskanju parkirišča.* Britanska raziskava je odkrila, da ima 75 odstotkov voznikov težave s hrbtom zaradi napačnega položaja sedenja, kar je lahko tudi vzrok za boleč vrat, utrujenost mišičnih sklopov in motnje v prekrvavitvi, vse to pa povzroči, da je voznik hitreje utrujen.

Pri razvoju sedeža za novega Focusa, ki je prejel certifikat zveze AGR, so Fordovi inženirji upoštevali filozofijo osredotočenosti na uporabnika. Ta postavlja uporabniško izkušnjo v žarišče zasnove in oblikovanja ter upošteva zahteve Focusovih uporabnikov po dodatni opori za noge in ledveni del hrbta. Tako Focusov sedež omogoča nastavitev v 18 smereh. Smeri vključujejo višino in nagib sedeža ter oporo hrbta, vratu in stegen. S stikalom na stranici sedeža je možno ledveno oporo nastavljati v štirih smereh.

Pri dodajanju štirismernega nastavljanja ledvene opore in prav tako štirismernega nastavljanja vzglavnikov ter podaljšanja opore za stegna, so Fordovi strokovnjaki za sedeže opravili testiranja z različno velikimi in težkimi vozniki in voznicami različnih postav, da bi razvili optimalno zasnovo sedeža. 

Trpežnost so preverili s 150.000 prevoženimi kilometri v dejanskih pogojih, pa tudi z uporabo Fordovega robotskega simulatorja zadnjice. ‘Robutt’ (ritbot), ki polnih 10 let uporabe strne v samo tri dni, pri tem pa 7500-krat sede, se odrine s sedeža in se zasuka na njem.

Za kar najbolj uglajeno vožnjo je Focus na voljo tudi s tehnologijo za zaznavanje udarnih jam, ki zmanjša sunke pri vožnji po ‘razcvetelih’ cestah. V primerjavi s Focusom prejšnje generacije pa imajo potniki na zadnjih sedežih 5 centimetrov več prostora za kolena in 6 centimetrov več za ramena.