Ultra HD 4K videoposnetki namesto črno-belih slik, aplikacije namesto faksov in mp3-posnetki namesto vinilnih gramofonskih plošč. Družba je v preteklih 50 letih doživela izjemno hiter razvoj. In kako se to odraža v avtomobilski panogi? Poglejmo si nekaj podatkov, ki odlično ponazarjajo razsežnost sprememb:

Od svinčnika in radirke do navidezne resničnosti: sodoben oblikovalsko-razvojni center ni več v ničemer podoben tistim iz 60. in 70. let prejšnjega stoletja. Šestila, radirke in dolge mize z neskončnimi kupi skic so zamenjali tablični računalniki, očala za navidezno resničnost in lebdeči zasloni. “Navidezna resničnost nam danes omogoča, da lahko 90 % dizajnov evalviramo brez modeliranja posameznih avtomobilskih delov,” pravi Manel Garcés, ki je pri SEAT-u odgovoren za vizualizacijo in digitalne oblikovalske procese.

S 5 na 2.400 vozil dnevno

Ko je SEAT leta 1950 odprl prvo tovarno na območju Zona Franca, so dnevno v njej izdelali 5 avtomobilov. Danes pa v tovarni v Martorellu vsak dan proizvedejo več kot 2.300 vozil, kar pomeni, da danes v samo 3 minutah izdelajo enako količino vozil kot nekoč v enem dnevu. Ta evolucija je omogočila motorizacijo celotne države. V 50. letih prejšnjega stoletja je v Španiji znašalo povprečje 3,1 avtomobila na 1.000 prebivalcev, danes pa je to povprečju 480 avtomobilov na 1.000 prebivalcev.

Od povsem ročne proizvodnje do več kot 2.000 robotov: na začetku so bili roboti nekaj, kar smo poznali iz znanstvene fantastike. V 60. in 70. letih prejšnjega stoletja so avtomobile v celoti lakirali ročno, danes pa 84 robotov v ličarski komori nanaša tanke sloje laka, najsodobnejši skener pa potem v 43 sekundah preveri, da je površina gladka. O tehnološkem napredku priča več kot 2.000 robotov v karosernici ter 125 avtonomnih robotov v montažnih halah 9 in 10. Ti vsak delovnik v tovarni v Martorellu delo opravljajo skupaj z več kot 7.000 zaposlenimi.


Od dela pri 40 stopinjah Celzija do biomehanskega avatarja: brez klimatiziranja, na nizkih temperaturah in poleti pri skoraj 40 stopinjah Celzija. Takšne so bile razmere za delo v tovarni pred pol stoletja. Danes so proizvodni obrati opremljeni tako, da zagotavljajo stalno temperaturo in najsodobnejše ergonomske pogoje, da ne prihaja do poškodb. Tako na primer v Martorellu v zdravstveno-rehabilitacijskem centru CARS z uporabo navidezne resničnosti ustvarjajo avatarje, ki simulirajo gibe delavcev ob tekočem traku ter na ta način izboljšujejo ergonomijo na delovnem mestu.

Od Bogote do Sydneya

Izvažanje avtomobilov je bilo leta 1965 za SEAT nekaj nepredstavljivega. Simbolično so potem na nekaj letal naložili najnovejše modele in jih raztovorili v Kolumbiji. Vendar je trajalo vse do leta 1983, da je izvoz postal redni del poslovanja, začenši s prodajo modela Ronda na Nizozemskem. Leta 2018 je SEAT izvozil 80 % od 474.300 vozil, izdelanih v Martorellu. Če bi jih postavili v vrsto enega za drugim, bi se ta raztezala od Barcelone do Sydneya.

Od 2-letne čakalne dobe do 5 klikov: tudi pot do nakupa vozila se je v zadnjih desetletjih močno spremenila. Včasih so bile avtohiše edina stična točka med kupcem in znamko. Danes pa 71 % kupcev najprej poišče informacije na spletu, šele potem se odpravijo v avtosalon. To pa še ni vse – sredi 60. let prejšnjega stoletja je bilo treba za nakup modela SEAT 600 počakati kar 2 leti. Danes lahko avto kupite v samo 10 minutah in s samo 5 kliki, to namreč omogoča projekt spletnega nakupa, ki ga je SEAT implementiral na Norveškem.