Znanilca elektrifikacije osebnih vozil sem prvič zapeljal po ulicah Celovca pred osmimi leti. Kombilimuzina, v tistem času razumna le družini Jetson, je začrtala današnje smernice avtomobilizma. No, elektrika sama že pred 100 leti, vendar se masovno ni ravno prijela.

Poleg Nissana je čez Atlantik oziroma Pacifik, če gledamo s stališča Japonske, Elon Musk ustvaril električni roadster ter 2012 na trg poslal limuzino višjega cenovnega razreda z veliko kapaciteto baterije in posledično konkretnim dometom. Vse skupaj je začinil s tehnologijo avtonomne vožnje.

Večina proizvajalcev je takrat zgolj zrla in se čudila peščici, ki je trd vlakala v takrat nezaznaven trg. Danes je slika popolnoma drugačna. Evropa postopoma prehaja na elektriko. Norveška izstopa, saj ima več kot 50-odstotkov letno prodanih avtomobilov električnih. Postopno sledijo tudi ostale države, a jih trenutno ovira počasen razvoj mreže polnilnic.

Zeleni list

Druga generacija Leafa je všečnejša in boljša. Oblika, zasnova notranjosti, boljša kakovost ter nabor tehnologij. Propilot je fantastični pripomoček, ki razbremeni vožnjo. Če bi zakon dovoljeval, bi lahko gladko zapisal, da gre za sistem avtonomne vožnje, tako kot Autopilot pri ameriškem gigantu. Vendar potrebno je urediti še zakon. Ostalo deluje. Preizkušeno.


K enostavnosti (kljub njegovi kompleksnosti) se približuje digitalna instrumentna plošča, ki ponudi jasne informacije in omogoča prilagoditev prikaza. Stanje baterije, domet, omejitev hitrosti, temperatura, radarski tempomat, učinkovitost vožnje ter prikaz izbranih funkcij. Desno zaslonu dela družbo analogni merilnik hitrosti, ki je lušno ukomponiran v celoto.

Definitivno ne smem mimo še ene Leafove poslastice – ePedal. To, da električen avtomobil lahko opravljamo zgolj z eno stopalko, ni nekaj novega (ko spustimo stopalko za plin/elektriko, generator zavira…). ePedal gre korak dalje. Ob vklopu tipke se stopalka za elektriko skalibrira, kar pomeni, da se avtomobil začne premikati nekje na sredini hoda stopalke. Z dodajanjem sunka peljemo hitreje, z odvzemanjem (še zmeraj noga na stopalki) pa zaviramo tudi do popolne ustavitve. Ja, nekatere stvari je težko razložiti z besedami 🙂

Prostor za izboljšave

Kdo bi si mislil, da bo nekoč dolgočasen podatek o učinkovitosti (porabi) postal tako zelo priljubljen. Leaf s sabo vozi 310 kg težko baterijo s kapaciteto 40 kWh, kar v praksi pomeni  energijo za 220 – 240 km vožnje. Poganja ga elektromotor s 110 kW (150 KM) in 320 Nm navora. V povprečju je poraba elektrike znašala 17 kWh/100 km, kar je sorazmerno dober rezulatat. Za primerjavo, povprečje z BMW i3 je znašalo med 13 in 15 kWh.

Predpostavljam pa, da je prostora za izboljšave Leafa ogromno. Naprej je tukaj baterija, ki je le zračno hlajena. To pomeni, da se v poletnih dnevih čas polnjenja zaradi pregrevanja podaljša. Posledično postane hitro polnjenje brez smisla, saj bo sistem dovoljeval zgolj 20 kWh napajanje. Definitivno jo morajo kmalu ”potopiti v vodo”.

Prav tako sem pričakoval malce boljši izkoristek, zglednejšo urejenost kablov, ki so lahko le razmetani po prtljažniku..v slednjem se nahaja še ojačevalec zvoka, ki štrli iz dna prtljažnika, sprednja sedeža se premalo spustita, volanski obroč ni nastavljiv po višini, prljažna vrata imajo premajhen kot odprtja…v bistvu boste z slednjimi zadevami prišli skozi, če ste manjši od 170 cm.

Elektrika se vzpodbuja, čeprav je na slabem glasu. Se strinjam, da trenutno ni najbolj čista in da za pridobivanje surovin poroizvedemo veliko CO2. Res pa je, da je sama vožnja cenejša. Poti iz Ljubljane do Celja nam bo vzela malce več kot 2€, če prepačunamo na tarifo hitre polnilnice. Ali je električna smer prava ne vem, vem pa, da lahko skupek tehnologij ponudi povsem drugačno izkušnjo avtomobila oziroma mobilnosti, kot jo trenutno poznamo.

Specifikacije – Nissan Leaf Tekna

Vrsta motorja: Elektro
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 3.283-9.795 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 0-3.283 vrt./min
Menjalnik: 1-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 144 km/h
Pospešek: 7,9 s
Poraba na testu: 17 kWh/100 km
Kapaciteta baterije: 40 kWh
Mere vozila: 4.490 mm x 1.788 mm x 1.540 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Masa vozila: 1.565 kg
Prostornina prtljažnika: 385 l
Cena osnovnega modela: 39.290 €
Cena testnega modela: 40.790 €