PEUGEOT i-Cockpit je bil serijsko lansiran skupaj z vozilom PEUGEOT 208 prve generacije v začetku leta 2012. Danes je že prava prodajna uspešnica, saj je prepričal že več kot pet milijonov kupcev po celem svetu. Uveljavil se je kot prepoznavni znak  znamke in pomembna sestavina njenega genetskega zapisa.

POVZET PO KONCEPTNEM VOZILU

Čeprav je bil PEUGEOT 208 prve faze v letu 2012 prvo vozilo, ki je bilo serijsko opremljeno z voznikovim mestom PEUGEOT i-Cockpit , pa so glavno vlogo pri njegovi razvojni zasnovi odigrala konceptna vozila. Slednja so namreč pravi laboratorij idej!

Leta 2010 je PEUGEOT SR1 premierno predstavil PEUGEOT i-Cockpit. Ta študija oblikovalskega oddelka je predstavljala prelomnico, ki je z imenovanjem Gilesa Vidala ustoličila novo dobo oblikovanja znamke PEUGEOT.


Od takrat naprej so vsa voznikova mesta konceptnih vozil znamke opremljena s kokpitom PEUGEOT i-Cockpit . EXALT je s svojim navdihom pomembno vplival na armaturno ploščo novega PEUGEOTA 508. Pri novem PEUGEOTU 208 je bil navdih za arhitekturno zgradbo kokpita PEUGEOT i-Cockpit ® povzet neposredno po konceptnem vozilu PEUGEOT FRACTAL.
Instrumentna plošča 3D pa izhaja iz koncepta QUARTZ. Vsako konceptno vozilo PEUGEOT obrodi nove rezultate!

GLAVNI SESTAVNI DELI

Od svoje uvedbe s PEUGEOTOM 208 prve faze se je PEUGEOT i-Cockpit ® skupaj z ostalimi kreacijami znamke nenehoma razvijal, pri tem pa je stalno ohranjal svoje glavne komponente:
– kompakten volan za bolj intenzivne občutke v vožnji in bolj priročno krmiljenje,
– instrumentna plošča v višini oči: od novega vozila PEUGEOT 3008 dalje je opremljena z digitalnim zaslonom HD, ki ima več konfiguracij in grafičnih animacij,
– veliki zaslon na dotik HD na dosegu roke in v vidnem polju,
– niz klavirskih tipk (toggle switches), ki omogočajo neposreden in stalen dostop do glavnih funkcij za udobje.

PEUGEOT i-Cockpit ® ima trinivojsko ergonomsko zasnovano zgradbo za zagotovitev brezhibnega udobja med vožnjo.
Oči: nemudoma opazne informacije so preudarno umeščene v voznikovo vidno polje, tako da mu pogleda ni treba odmakniti s cestišča.
Roke: vsi materiali so prijetni na otip, razmaki so minimalni, spoji natančni, stikala na dotik in tudi fizična stikala so premišljeno umeščena. Prestavna ročica samodejnega menjalnika EAT8 Shift and Park by wire je intuitivna in ergonomska. Obvolanski prestavni ročici omogočata natančno ročno spreminjanje prestav, pri čemer pa je vedno na voljo tudi samodejna funkcija.
Telo: potniški prostor je oblikovan kot kokpit, ki obdaja potnike. Prednja sedeža nudita vrhunsko udobje in odlično oporo.

ZAKAJ TO DELUJE?

Pri zasnovi voznikovega mesta PEUGEOT i-Cockpit ® je potrebno upoštevati veliko pravil s področij ergonomije, vidljivosti in arhitekturne zgradbe. Vse skupaj lahko povzamemo z naslednjim vprašanjem: kako bi bilo možno vsem telesnim zgradbam zagotoviti udobno sedenje in jim ponuditi najboljšo možno vidljivost navzven?

Peugeotovi arhitekti so pri svojem delu upoštevali antropometrične podatke, zbrane iz številnih svetovnih raziskav. Ugotovljeno je bilo, da ni pomembna zgolj voznikova telesna višina. Upoštevati je treba razmerje med njegovim trupom in nogami. Nekateri ljudje imajo na primer trup
daljši kot noge. Pri drugih pa velja ravno obratno … Povprečen moški, visok 1,76 metra, ima trup dolg od 87 do 98 centimetrov!

To pa neposredno vpliva na položaj njegovega vidnega polja. Na podlagi antropometričnih podatkov je bilo mogoče preračunati položaje za nastavitev sedežev ali volana, in s tem okrepiti občutek zapredka ličinke ter optimalno izboljšati ergonomijo v vozilu ne glede na telesno višino voznika.

AKTUALNA PONUDBA

Danes je večina osebnih vozil iz prodajnega programa PEUGEOT opremljena z voznikovim mestom PEUGEOT i-Cockpit ® : 208 in 2008 / 308 in 308 SW / RIFTER / 3008 in 5008 / 508 in 508 SW.

PEUGEOT i-Cockpit ® 3D POD DROBNOGLEDOM

Tako kot pri vseh voznikovih mestih PEUGEOT so vse potrebne informacije v voznikovem vidnem polju. PEUGEOT i-Cockpit ® 3D, ki je bil premierno na voljo z novim vozilom PEUGEOT 208, je zares prava inovacija in svetovna premiera v tem avtomobilskem segmentu. Odvisno od
izvedenke, se na instrumentni plošči PEUGEOT i-Cockpit ® 3D informacije prikazujejo v obliki holograma kot pri lovskih vojaških letalih. Prikazi so dinamični in animirani: podatki se približujejo voznikovemu vidnemu polju glede na stopnjo pomembnosti ali kritičnosti, s čimer se odzivnost
skrajša za približno pol sekunde. Poleg tega z vseh vidikov občutno izboljša vožnjo: učinkovitost, udobno prebiranje informacij. Varnost je dosegla še nikoli videno raven.

Na sredini armaturne plošče je umeščen zaslon na dotik z veliko 10-palčno diagonalo (odvisno od izvedenke). Upravljamo ga lahko neposredno s stikali na dotik, ki se nahajajo poleg klavirskih tipk (Toggle Switches) in tudi prek nove funkcije za glasovno izbiranje.