Končno smo dočakali uradno premiero že tretje generacije Nissanovega paradnega konja. Novi Qashqai, vsestranski križanec, ki je v letu 2007 pričel pohod športnih terencev na globalnem trgu, nosi precejšnje breme svoje slave.

Novi Qashqai se postavlja z dinamično obliko. Z njo si želi dvigniti merila v segmentu, ki ga je pravzaprav ustvaril sam. Tretja generacija je velikostno nekoliko večja (+35 mm v dolžino, +25 mm v višino in +32 mm v širino). Vsled tega je večja tudi prostornost, medtem ko prtljažni prostor nudi nekaj več prilagodljivosti z metodo dvojnega dna in sistemom prilagajanja notranjih elementov Flexible Luggage Board System.

Oblika V-Motion z večjo masko mu pristaja. V slednji se nahajajo LED matrične diode ter znameniti svetlobni podpis dnevnih luči v obliki bumeranga. Qashqai bo prvič na voljo s kar 20-palčnimi litimi platišči, medtem ko bodo seriji čeveljci merili 19 palcev.

Morda je ambient tisto področje, ki je doživelo najmanj videznih sprememb. Celotna armaturna plošča se ponaša s precejšno digitalizacijo. Povsem nov je recimo voznikov 12,3-palčni večopravilen TFT zaslon, medtem ko boste vso povezljivostno in multimedijsko tehnologijo upravljali preko osrednjega 9-palčnega zaslona.


Spisek elektronskih asistenčno-varnostnih sistemov je zajeten. Nissan je precej znanja na osnovi delno avtonomnega sistema ProPILOT preselil tudi v novega Qashqaija. Bo pa kupcem na voljo kar precej dodatne opreme kot tudi možnost osebne prilagoditve v smislu barvnih tonov in dekorativnih elementov.

Qashqai pod pokrovom brez dizla!

Prvič bo Qashqai na voljo brez dizelsko gnane različice, saj boste lahko izbrali le med dvema elektrificiranima opcijama – blagohibridno ali e-POWER. Pri prvi jedro tvori že znani 1,3-litrski bencinski DiG-T agregat z 12-voltno tehnologijo blagega hibrida, pri čemer bo elektrika poganjala sisteme vozila med zaustavljanjem pod hitrostjo 18 km/h.

Na voljo bosta dve močnostni različici, in sicer s 138 ali 156 KM, ki bosta serijsko opremljeni z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom. Pri močnejši izvedenki bo za doplačilo na voljo tudi novi brezstopenjski Xtronic CVT menjalnik.

Novi Qashqai bo na voljo tudi z zadnjim pogonskim »hitom« Nissana, in sicer sistemom e-POWER. Ta prinaša kombinacijo 1,5-litrskega atmosferskega agregata s spremenljivim kompresijskim razmerjem ter elektromotorjem z močjo 140 kW (188 KM).

Bencinski agregat je namenjen le proizvodnji električne energije, ki se shranjuje v bateriji. Cilj je stalno delovanje bencinskega agregata v najbolj optimalnem območju, kar naj bi opazno prispevalo k nižji porabi in posledično tudi emisijam. Tako gnan Qashqai bo opremljen tudi s sistemom e-Pedal, ki smo ga spoznali pri popolnoma električnem Leafu.

Več v aprilu, ko bo novi Qashqai predvidoma zapeljal v slovenske salone.