Dobro se spomnim novinarske konference na kateri smo vsaj dve uri poslušali utrujajoče predavanje ”strokovnjaka o menjalnikih”. Kakšne tipe menjalnikov poznamo, kateri so boljši in zakaj.

Po koncu je naš, žal že preminuli, novinarski kolega izjavil: »Ali ne poznamo zgolj dva tipa? Enega prestavlja roka, drug pa to počne sam?«

Z izjavo se bolj ne bi moral strinjati. Enostavno se vse prevečkrat, vsaj preizkuševalci avtomobilov, zaplezamo v tehnične detajle, ki uporabniku prav nič ne hasnejo. Koga briga ali je menjalnik robotiziran, z enojno ali dvojno sklopko ali pa celo brez.

Imenovalec vseh različic menjalnika je samodejno prestavljanje. Ena stvar manj, na katero mora misliti voznik. Vse kar mora vedeti je, ali je to prestavljanje dobro. In v večini primerov je, razen kadar gre za t.i. CVT menjalnik oziroma neskončno stopenjski menjalnik oziroma brezstopenjski menjalnik. Po domače, dere se kot skuter.


Točno takšen samodejni menjalnik še kako radi v svoje avtomobile vgrajujejo Japonci. Trdijo, da je izredno vzdržljiv, celo neuničljiv. V praksi naj bi porabil manj goriva, prav tako pa naj ne bi potreboval posebnega vzdrževanja. Le eno slabost ima. ”Evropejčki” ga ne maramo. Ne prenesemo ”dretja” v nedogled. Ali pa smo zgolj razvajeni, ali pa smo preveč agresivni vozniki.

Ne, da bi si vse to izmislil. Pred nekaj tedni sem na testu imel terenskega hibrida ravno s tem tipom menjalnika in na parkirišču sem srečal voznico, ki je bila ravno na testni vožnji dotičnega modela. Med vprašanjem, kako se ji zdi, je zabrusila, da se ji enostavno ne dopade menjalnik. Vse ostalo je super. Torej?

Nissan Qashqai je pionir kar se tiče področja mestnih športnih terencev. Pravzaprav mu nič kaj ne manjka, blaga osvežitev ga je naredila še nekoliko bolj konkurenčnega. Posodobljen multimedijski vmesnik izboljša uporabniško izkušnjo, če pa dodate še sistem ProPilot, pa bo vožnja precej lahkotnejša. Edina zamera gre na račun prtljažnega prostora, ki je po litrih zgolj povprečen med konkurenco. Vse ostalo štima, sploh tale novi pogonski sklop.

Japonci so pogruntali, da Evropejci obožujemo prestave. Ja, tudi v samodejnem menjalniku. S pomočjo Renaulta in Mercedesa je Nissan v pionirskega, a s prenovo še vedno dovolj trendnega mestnega terenca, vgradil odličen pogonski sklop, ki navduši s performansi in gospodarnostjo.

Specifikacije – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 Tekna SS DCT

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.332 ccm
Moč motorja: 117 kW (160 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 260 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 183 km/h
Pospešek: 11,1 s
Poraba na testu: 6,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 55 l
Mere vozila: 4.394 mm x 1.806 mm x 1.590 mm
Medosna razdalja: 2.644 mm
Masa vozila: 1.461 kg
Prostornina prtljažnika: 430 – 1.585 l
Cena osnovnega modela: 20.900 €
Cena testnega modela: 29.150 €