Čeprav se onkraj Atlantika bije boj med ameriškimi staroselci in Jeepom glede naslavljanja tega športnega terenca, ki je s prvo generacijo v letu 1992 vsekakor med pionirji SUV segmenta, so pri avtomobilskem proizvajalcu udarili z novo, že peto generacijo prestižnega modela.

Novi Jeep Grand Cherokee temelji na povsem novi arhitekturi, ima nov priključno-hibridni pogon, odet je v novo zunanjo podobo, medtem ko je notranjost primerljiva s premijskimi modeli v tem segmentu. Pravzaprav ima novi Jeep Grand Cherokee precej pomembno nalogo, saj je zastavonoša znamke pri predstavljanju tehnologije in elektrifikacije. V domače salone bo zapeljal še letos, medtem ko hibridna izvedenka sledi po vstopu v 2022.

Začnimo pod motornim pokrovom, kjer bodo domovale tri pogonske opcije. Osnovo tvori 3,6-litrski Pentastar V6 agregat z 293 KM in 348 Nm navora, ki zmore vleči 2,8 tone težak priklopnik. Sledi 5,7-litrski V8 z 357 KM in 528 Nm navora, ki se kosa z 3,2-tonskim priklopnikom. Med novitete pa sodi tretja možnost, in sicer 4xe priključni hibrid, ki ga tvorita Stellantisov dvolitrski štirivaljnik in elektromotor, katerih simbioza zmore 375 KM in 637 Nm navora. Dovolj za priklopnik z maso 2,7 tone, baterijski hranilnik s kapaciteto 17 kWh pa je v povprečju dovolj za popolnoma električnih 40 kilometrov. Ste tudi vi pomislili, da vsled elektrike prehod skozi močvirja in potoke odpade? Celotna elektronika in električni pogon pri najbolj robustni opremi Trailhawk omogočata prečkanje 61 centimetrov globoke vodne ovire. Prepričani? Mi smo. V dodatno pomoč je vsekakor Quadra-Lift zračno podvozje s skoraj 29 centimetri oddaljenosti od tal, delno-samodejnim uravnavanjem podvozja in elektronsko krmiljeni diferencial z omejenim zdrsom eLSD.


V kolikor vam udobje bolj diši kot off-road zabava, ste ravno tako na pravem mestu. Novi Grand Cherokee že s svojo podobo izraža sodobnejši in bolj zrel pristop. Nekoliko ožja in nižja streha omogoča boljši aerodinamični količnik brez vpliva na prostornost, večja površina stekel pa potnike navdaja z več svetlobe in pogledom na okolico. Digitalizacija prinaša dva 10,1-palčna zaslona, tako voznikov instrumentacijski kot osrednji multimedijski, za doplačilo pa je na voljo še dodatni 10-palčni projecirni HUD zaslon. Nadalje je na voljo tudi sovoznikov visokoločljivi zaslon v velikosti 10,25 palcev, prav nič pa glede sodobnosti ne zaostaja možnost 4G povezljivosti s pametnimi napravami in svetovnim spletom. Opcijsko je na voljo tudi McIntosh ozvočenje z 19 zvočniki in 950-vatno izhodno močjo. Ne pozabimo niti na premijsko usnjeno oblazinjenje in kopico dodatkov, ki nivo udobja dvignejo še stopnjo ali dve višje.

Potnike bo ščitilo kar 110 napredni asistenčno-varnostnih tehnologij, z delno avtonomnim krmiljenjem vozila in recimo 360-stopinjskim pregledom okolice, tako podnevi kot ponoči. Med vidnejšo serijsko opremo smo zasledili adaptivni tempomat s samodejnim speljevanjem in zaustavljanjem v prometnih zamaških, samodejno zaviranje v sili, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, v zameno za doplačilo pa dobite še nočne kamere in naprednega parkirnega asistenta. Še več informacij, predvsem pa opremljenost in cenik pa pričakujemo ob vstopu na evropski trg.