Nova vseevropska študija o odnosu javnosti do podnebnih sprememb je razkrila, koliko so ljudje pripravljeni žrtvovati v boju proti globalnemu segrevanju, ki ga povzroča človek.

Zadnje med Fordovimi četrtletnimi poročili Go Electric (Preklopimo na elektriko), ugotavlja, da velika večina Evropejcev (v povprečju 90 odstotkov v vsaki od osmih držav, vključenih v raziskavo) čuti določeno stopnjo osebne odgovornosti v boju proti podnebnim spremembam.

Na vprašanje o glavnih težavah, s katerimi se danes sooča Evropa – med njimi so bile pomembne teme, kot so sistemski rasizem, zagotavljanje duševnega zdravja in uravnoteženje gospodarstva – je bil globalni načrt za boj proti podnebnim spremembam kot ključna prednostna naloga na drugem mestu za okrevanjem po covidu-19. Ob soglasju, da je načrt za obvladovanje podnebnih sprememb nujen (29 %), jih je prav toliko (29 %) menilo, da je treba takoj uvesti strožje ukrepe za zajezitev podnebnih sprememb.

Fordova raziskava, objavljena le nekaj dni pred srečanjem COP26, ključnim podnebnim vrhom, ki ga bo gostil Glasgow, kaže na presenetljivo pripravljenost evropske javnosti, da se odpove številnim priboljškom sodobnega življenja.


Med ključnimi stvarmi, ki bi se jim bili Evropejci pripravljeni odreči, so na prvem mestu slovo od uporabe plastike (45 %), zmanjšanje porabe energije (45 %) in kupovanje lokalno izdelanega blaga (35 %). Precejšen je tudi delež tistih, ki bi bili pripravljeni omejiti nakup novih oblačil (34 %). Enak odstotek sodelujočih v anketi pravi, da bi bili pripravljeni manj uporabljati avtomobil (34 %), 25 % pa jih je izjavilo, da bi bili pripravljeni opustiti potovanja v tujino z letali.

Prav tako je bilo jasno razvidno, da potrošniki pričakujejo okolju prijazno poslovanje podjetij: 87 % jih je dejalo, da je pomembno kupovati izdelke podjetij, ki imajo pozitiven ali ogljično nevtralen prispevek k okolju, 56 % pa jih je dejalo, da je to zelo pomemben (40 %) ali celo najpomembnejši (16 %) dejavnik.

Glede odnosa Evropejcev do električnih vozil je raziskava pokazala vse večje zavedanje javnosti, da so električna vozila prihodnost (37 %), vendar kaže tudi na to, da še vedno obstajajo legitimne ovire za njihovo sprejetje. Med najpomembnejšimi težavami, ki jih zaznavajo potrošniki, so še vedno pomisleki glede polnjenja in strah pred dosegom. 39 % jih pravi, da jih skrbi, kje bi lahko napolnili svoje vozilo, 24 % pravi, da ni ustrezne infrastrukture, 30 % pa, da bi jih električna vozila odvrnila od dolgih potovanj.