Številni menijo, da energent s katerim bomo poganjali vozila prihodnosti ni elektrika, temveč vodik. Trenutno ta alternativa predstavlja številne prepreke, predvsem pri pomanjkanju polnilne infrastrukture, kljub temu, da so nekateri novi avtomobili, kot sta Hyundai Nexo in navsezadnje Toyota Mirai, že precej dobro razviti.

Kljub vsemu pa Mirai manjka zvrhana merica zabavnosti, kjer vstopi verjetno najbolj popularen in opevan avtomobil letošnjega leta – GR Yaris. Poskočna mala kombilimzuina s svojimi aduti stopa v svet legend, kot sta bila denimo Ford RS200 in Renault 5 Turbo. Pri Toyoti so združili najboljše dveh svetov in nas presenetili z GR Yarisom na vodikov pogon, vendar nekoliko drugače kot ponavadi. Namesto uporabe gorivne celice malček ohranja svoj 1,6-litrski trivaljni turbo motor, vendar je nekako povezan z vodikovimi rezervoarji in sistemi modela Mirai.

»Tehnologija zgorevanja vodika je še v zgodnjih fazah konceptnega razvoja in eksperimentiranja z začetkom leta 2017, vendar še ni pripravljena za komercializacijo,« pravijo pri Toyoti. Brez dvoma pa brihtne glave pri japonskem podjetju vztrajno napredujejo pri tej tehnologiji, saj so nam tokrat predstavili že drugi takšen avtomobil. Prva je bila Corolla Sport s podobnim sistemom, ki se trenutno udi na Japonski Super Taikyu dirkaški seriji.

Kako je zamenjava bencina z vodikom vplivala na samo zmogljivost Yarisovega trivaljnika in posledično zmogljivosti – pospešek do stotice v 5,5 sekundah in končna hitrost 143 km/h – še ni znano. »Vodik izgoreva hitreje od bencina, kar prinaša odlično odzivnost, skupaj z izjemno okoljevarstveno prednostjo.« Poleg prijaznosti do okolja, zgorevanje vodika bistveno ne vpliva na zvočno izkušnjo, kar je bistvenega pomena za ohranitev zabavnega doživetja, za katerega skrbijo karakteristike motorja z notranjim izgorevanjem.