Vendarle smo dočakali jesensko razkritje nove generacije ameriškega konjička oziroma Forda Mustanga. Po špekulacijah o elektrifikaciji in štirikolesnemu pogonu so Američani zgodbo obrnili v »pravo smer« in ohranili Mustangovo bit – V8 agregat, ročni menjalnik in pogon na zadnji kolesni par, tokrat na še bolj sodoben način s precej več digitalizacije v kabini.

Ključna dejstva:

– Oblika za modelno leto 2024 je še bolj robata, ambient pa še bolj tehnično dovršen.
– Na voljo z že znanima a korenito nadgrajenima agregatoma: 2,3-litrski turbo štirivaljnik in petlitrski V8.
– Med zanimive novitete sodijo elektronska »drift« zavora in daljinsko dvigovanje vrtljajev motorja.


Mineva že skoraj 60 let od premiere Ford Mustanga, kreatorja lastnega ponj segmenta in danes zagotovo ene izmed večjih avtomobilskih ikon. Po šestih desetletjih in kopici preobrazb je tu sedma generacija za modelno leto 2024 – verjetno zadnja brez električne asistence.

Kot lahko preverite na priloženih fotografijah, je nova generacija prej evolucija kot revolucija, čeprav je oblika povsem nova in bistveno bolj oglata. V primeru izbire GT izvedenke izrazito agresivnejša. Če je bil zdaj že predhodnik oblikovan za nacije po celotnem planetu, je nova različica bistveno bolj podvržena klasični ameriški mišičasti pojavi – vozilo je širše in ima krajši zadnji previs, njegovi oblikovalci pa so navdih črpali iz tiste povsem prve generacije.

19

Zagotovo je največ napredka doživel interier, ki je po novem še bolj vozniško orientiran in vdan v digitalizacijsko dobo. Slednjo narekujeta pod enotnim steklom združena 12,4-palčni voznikov in 13,2-palčni multimedijski zaslon, ki sta pri nižjih sklopih opreme vseeno ločena. Nov ambient je bistveno bolj pisan na kožo mlajši in digitalne tehnologije vajeni populaciji pri čemer se distancira od zunanjega videza, povzetega po pionirski generaciji Mustanga iz 1960-ih. Nekaj retro pridiha so inženirji vseeno obdržali, kajti med vsemi možnimi digitalnimi prikazi je tudi tista »old school« v analogni podobi. Napredek so dočakali tudi ambientalni materiali, saj je večina komponent prevlečena z usnjem ali odeta s plastiko v dirkaško karbonski barvi, zato je končni občutek zagotovo boljši kot poprej.

Preselimo se v nam najbolj zanimivo področje – pod motorni pokrov. Tam svoj dom še vedno vzdržujeta že znana agregata, tako 2,3-litrski EcoBoost vrstni štirivaljnik kot nostalgični petlitrski Coyote V8. Oba sta bila nadgrajena in sta še bolj zmogljiva, predvsem šibkejši prisilno polnjeni agregat, ki naj bi bil kljub številčnejši konjenici še varčnejši. Tehničnih podatkov pri »modrem ovalu« še niso izdali, so pa dodali, da bo 2,3-litrski EcoBoost na voljo zgolj z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Med vidnejše novosti bi zaenkrat dodali funkcijo Remote Rev, ki omogoča priganjanje motorja (dvigovanje motornih vrtljajev) zgolj preko ključa vozila – seveda le za primerke s samodejnim menjalnikom, ter t. i. elektronsko »drift« zavoro, ki je predmet Performance paketa. Slednja sicer deluje po vzoru elektronske ročne zavore vendar v načinu vožnje Drift takoj zablokira zadnja kolesa s kar petkrat večjo silo kot recimo klasična ročna zavora.

Bistveno več bo znanega ob uradnem prihodu v Evropo, ko si ga lahko obetamo tudi v slovenskih prodajnih salonih. Kdaj točno bodo odprta naročila še ni znano, medtem ko je prodaja predvidena za prihodnje poletje.