NE SPREGLEJ: Le s takšno razporeditvijo se boš izognil kazni ter rešil življenja!

Umik na odstavni pas. To je novost, ki jo bo potrebno upoštevati ob nesrečah na slovenskih avtocestah!

Pravilen umik vozil intervencijskim vozilom ob nesrečah na avtocestah bo odslej drugačen. 30.člen Zakona o pravilih cestnega prometa v 14.odstavku po novem govori:

“V primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj LEVO, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na ostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas.”

Torej, vozniki na prehitevalnem pasu se bodo zdaj umaknili skrajno levo, tisti na desnem pa skrajno desno na odstavni pas in ne več samo do skrajnega roba desnega pasu, kot je bilo to do zdaj v praksi.


Za to spremembo so se borili gasilci, katerim dosedanji preozko ustvarjeni reševalni pas ni omogočal hitre ter učinkovite reševalne akcije. Nova razporeditev naj bi to spremenila, saj bo širina reševalnega pasu večja. Prav tako pa bo med vozniki manj zmede, saj se je slovenski reševalni pas pribrižal ureditvi drugih evropskih držav.

Podobno bo veljalo za razporeditev na hitri cesti, kjer se bo potrebno umakniti skrajno desno oziroma skrajno levo.

Avstrijska vinjeta za leto 2018 bo odslej še dražja in tudi digitalna! 


Kazni za prekoračitev hitrosti na Hrvaškem!

POZOR: To je še ena potencialna nevarnost hrvaških cest!