Zima prinaša najrazličnejše izzive v vožnji. V tem času se namreč vozniki pogosto srečujemo s poledenelimi, zasneženimi in mokrimi cestami ter slabšo vidljivostjo. Na zimske vozne razmere vas bomo pripravili z nasveti za varno in udobno vožnjo, da boste tako vi kot vaše vozilo nanje dobro pripravljeni. 

Nasvete za pripravo na zahtevne zimske vozne razmere smo razdelili na dva dela, saj morata biti za pot primerno opremljena vozilo in voznik. Sama priprava ni zahtevna in ne terja veliko časa, ves vloženi trud pa se bo obrestoval, saj boste tako na cesti varni in suvereni tudi v nepredvidljivih okoliščinah.  

NA POT LE Z USTREZNO OPREMLJENIM VOZILOM 

Pregled pnevmatik 

V Sloveniji je v obdobju od 15. novembra do 15. marca po zakonodaji obvezna uporaba ustrezne zimske opreme oziroma zimskih pnevmatik. Pri tem ima bistven pomen globina njihovega profila. Za zimske pnevmatike je v Sloveniji zakonsko določena minimalna globina profila 3 mm, pnevmatiko pa je priporočljivo zamenjati, čim globina pade pod 4 milimetre.


V nasprotnem primeru bo imela pnevmatika daljšo zavorno pot, večja pa bo tudi nevarnost splavanja. Redno merjenje globine profila oziroma spremljanje slednjega s pomočjo indikatorjev obrabe tekalne plasti je zato izjemno pomembno.  

Četudi na cestah ni snega ali ledu, je uporaba zimskih pnevmatik pri nizkih temperaturah prava odločitev, saj se slednje v primerjavi z letnimi pnevmatikami zaradi same zasnove gumene zmesi bistveno bolje izkažejo pri temperaturah pod sedem stopinj Celzija.

Pregled vozila 

Morebitne prikrite težave se najraje pokažejo v mrazu, zato je pomembno, da je vaše vozilo v brezhibnem stanju. Poleg rednega servisiranja in vzdrževanja se pri pripravah vozila na zimo osredotočite predvsem na stanje akumulatorja in brisalcev ter delovanje vseh luči. Obenem ne pozabite preveriti nivoja tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla, ki mora biti odporna proti zmrzali.  

Dodatna oprema 

Poleg zakonsko predpisane obvezne opreme, kot so prva pomoč, odsevni jopič in varnostni trikotnik, je priporočljivo, da v svoj avto shranite nekaj dodatne opreme, ki vam bo koristila v primeru, da obtičite ali morate čakati vlečno vozilo.

Takrat vam bodo lahko koristile stvari, kot so baterijska svetilka, avtomobilski polnilnik za telefon, lopata za sneg, rezervna topla oblačila, odeja ter voda in prigrizki. Nikar pa ne pozabite tudi na strgalo za led ter metlico za odstranjevanje snega. 

PRILAGODITE VOŽNJO ZIMSKIM RAZMERAM  

Pazite na hitrost in varnostno razdaljo 

Na mokrih in poledenelih cestah je oprijem slabši, zato je prehitra vožnja še toliko bolj nevarna, saj boste veliko težje ohranili nadzor nad vozilom. Svojo hitrost tako vselej prilagodite voznim razmeram.  

Dež, sneg in led lahko bistveno podaljšajo zavorno pot, zato v takih pogojih ohranjajte večjo varnostno razdaljo in upočasnite vožnjo, kar vam bo omogočilo lažjo zaustavitev vozila. Pri upočasnjevanju zavirajte rahlo, pri tem pa uporabljajte tudi prestave. S postopnim prehajanjem iz višje v nižje prestave boste namreč lahko varneje zmanjšali hitrost. Ob tem boste zmanjšali tveganje, da bi kolesa zablokirala ali da bi vas zaneslo.  

Pazite na led 

Pri vožnji pozimi velja prav posebno pozornost nameniti ledenim zaplatam. Verjetnost poledice je izjemno visoka na mostovih, zato se jim bližajte previdno ter vozite počasi in enakomerno. To vam bo pomagalo, če boste zapeljali na ledeno zaplato. 

Vozite zbrano in pozorno 

Vožnja v zahtevnih zimskih pogojih bolj kot vse drugo zahteva vašo čuječnost in pripravljenost. Ne pustite se motiti med vožnjo, saj mora biti v slabi vidljivosti in nepredvidljivih razmerah vsa vaša pozornost usmerjena izključno na cesto. 

KAJ STORITI, ČE OBTIČITE? 

Zima s seboj prinaša tudi nevarnost, da obtičite v blatu ali snegu, pri čemer je ključna vaša pravilna reakcija. Če boste vozilo poskušali premakniti z dodajanjem plina, boste dosegli ravno nasprotni učinek, saj se bodo kolesa zaradi vrtenja na mestu zakopala še globlje.  

V tem primeru je najboljše, da prestavite v višjo prestavo in se skušate počasi premakniti. Manjši navor bo namreč pripomogel k boljšemu oprijemu, zaradi česar se kolesa ne bodo vrtela v prazno.