Pred tedni mi je znanec zastavil zloglasno vprašanje. Kateri proizvajalec nemškega premium tria, je trenutno najboljši? Sedela sva v Bavarcu z oznako 530d xDrive, zato bo odgovor presenetil.

Primerjave mi nikoli niso šle najbolje, saj je težko držati ločnico med objektivnim in subjektivnim. Predhodne izkušnje ter poznavanje posamezne znamke največkrat oteži podajanje primerjave. Denimo, če je vaš stric vozil Mercedesa, boste prevlado težje priznali Audiju. Če imate pet prijateljev in trije vozijo znamko BMW, ostala dva pa Audi in Mercedes, boste najverjetneje v anketnih vprašalnikih križec naredili pri logotipu z barvami Bavarske pokrajine.

Vse to je popolnom človeško in nič narobe. Pravzaprav še dobro, da ima vsak svojega favorita, drugače ceste ne bi bile nič kaj bolj pestre kot v časih Forda Model T.

Trenutno stanje?

Vsem nemškim tekmecem je prioriteta razred športnih terencev ter elektrifikacija modelne palete. To strategijo so vsi bolj ali manj absorbirali, izdelki pa so povečini že na prodajnih policah. Audi e-tron, BMW iX3, Mercedes EQC. Ne manjkajo priključni hibridi, interesantno dejstvo pa je, da bodo vsi trije v letu ali dveh lansirali električno limuzino.


Oblikovno gledano Audi drži tradicijo in ne prav veliko eksperimentira. Mogoče bo novi Audi e-tron GT izjema. Tako kot zunanjost na tradicijo stavi tudi notranjost. Dobri materiali, veliko zaslonov na dotik. Mercedes odstranjuje odvečne linije ter poenostavlja potniško kabino. Vse zgleda lepo, a materiali ter kakovost izdelave nista na premium nivoju. Prav tako je tudi vgrajena tehnologija na trenutke muhasta.

BMW je v zadnjem letu dodal nekaj ekstravagance. Velike ledvičke na določenih modelih so razburile javnost. Po drugi strani se Bavarci lahko pohvalijo s kvalitetnimi materiali v notranjosti ter dobro končno obdelavo. Nekaj, kar pred 10 ali 15 leti ni bil njihov prodajni adut. Vgrajena tehnologija deluje ter je zelo pestra.

Kdo je najboljši?

Trenutno najboljši izdelek na tržišče pošlje BMW. Sleherna stvar štima in kupec prejme korekten avtomobil. Če ne želimo velike maske, Munhenčani ponujajo številne modele z razumno dimenzijo. Tale testni BMW 530d xDrive je klasičen primer limuzine dobrih starih časov.

Elegantna limuzina z ostrimi dodatki M paketa. Legendarni šestvalnik, znamenita modra barva in bež notranjost, da se poudari premium. Slednjega ni potrebno posebej poudarjati, saj se ga občuti na otip in ja, tudi vonja. Ali skupek objektivnih in subjektivnih razlogov pretehta, presodite sami, lahko pa dodam, da BMW trenutno obnavlja temelje svojega poslovanja za bodoče generacije kupcev.

Specifikacije – BMW 530d xDrive

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 2.993 ccm
Moč motorja: 210 kW (286 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 650 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,4 s
Poraba na testu: 7,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 66 l
Mere vozila: 4.963 mm x 1.868 mm x 1.457 mm
Medosna razdalja: 2.975 mm
Masa vozila: 1.895 kg
Prostornina prtljažnika: 530 l
Cena osnovnega modela: 52.450 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 109.695 €